2/3 a range described as "considerable". The first heavy-duty electric truck from Geely Commercial Vehicles is set to be revealed in mid-2021. Fleet deliveries are expected by the end of the year. The AD21's driveline uses multiple electric motors and draws on Geely's ...
— Greg Kable (@GregKable) April 8, 2021pic.twitter.com/fUS7ThTkYv
3/3 battery swap tech. The Farizon brand already sells a range of electric light-duty trucks and buses. It will position the AD21 as its flagship. Tightening restrictions on diesel trucks mean only electric trucks will be able to operate in many Chinese cities in the near future. pic.twitter.com/9x6PobG0EQ
— Greg Kable (@GregKable) April 8, 2021
Zaprojektowany w Europie pojazd ma być sprzedawany pod marką Farizon należącą do Grupy Geely. Będzie się wyróżniał, jak sugerują dobrze poinformowane źródła, wiodącą w swojej klasie aerodynamiką i znacznym zasięgiem. Na zdjęciach widać, że ciężki ciągnik ma futurystyczne, opływowe kształty. Oficjalna prezentacja ciężarówki ma nastąpić w połowie tego roku, natomiast dostawy flotowe spodziewane są przed końcem roku.
Układ napędowy AD21 wykorzystuje kilka silników elektrycznych oraz system wymiennych baterii opracowany przez koncern Geely. Pośród lekkich samochodów ciężarowych i autobusów z napędem elektrycznym sprzedawanych pod marką Farizon, AD21 będzie modelem flagowym: przeznaczonym do ciężkiego transportu. Zaostrzenie przepisów ograniczających eksploatację ciężarówek z silnikiem Diesla oznacza, że w wielu chińskich miastach w najbliższej przyszłości będą mogły jeździć tylko samochody elektryczne.
Źródło: Twitter Greg Kable