Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Chcą rewizji szkodliwych przepisów

Utworzona: 2021-04-15


Zdaniem Andrzeja Adamczyka, ministra infrastruktury, analizy przeprowadzone przez Komisję Europejską potwierdzają to, co Polska mówi od miesięcy. Pakiet Mobilności I generuje dodatkowe, zbędne emisje CO2.

W związku z tym, ministrowie z Polski, Bułgarii, Cypru, Estonii, Węgier, Łotwy, Litwy, Malty oraz Rumunii wystosowali wspólne pismo do Komisarz ds. transportu Adiny Vălean. W dokumencie tym 9 ministrów transportu państw like-minded zaapelowało o podjęcie stosownych działań, mających na celu zapobiegnięcie negatywnym efektom przepisów Pakietu Mobilności I po ich wejściu w życie. Ministrowie zadeklarowali również wsparcie dla KE, w tym wolę spotkania w tej sprawie z Komisarz oraz otwartość na konstruktywny dialog ze wszystkimi zainteresowanymi stronami, mający na celu rewizję i naprawę przyjętego prawa.

W piśmie podkreślono, że niektóre z przepisów nie tylko są sprzeczne z podstawową swobodą świadczenia usług w ramach jednolitego rynku, ale także podważają wiarygodność kluczowych polityk UE, takich jak polityka klimatyczna. Zdaniem wiceministra infrastruktury Rafała Webera, przepisy te nie tylko dyskryminują różne państwa członkowskie, ale stoją także w sprzeczności z unijną polityką ochrony środowiska i Zielonym Ładem.

Ministrowie państw like-minded z zadowoleniem przyjęli inicjatywę KE, aby ocenić wpływ niektórych przepisów Pakietu Mobilności I, dotyczących obowiązkowego powrotu pojazdu do państwa członkowskiego siedziby co osiem tygodni oraz ograniczeń w odniesieniu do odcinków drogowych w międzynarodowym transporcie kombinowanym. Ocena skutków obowiązku regularnego powrotu pojazdu do państwa członkowskiego siedziby co osiem tygodni wyraźnie pokazuje, że przepis ten spowoduje do 2,9 mln ton dodatkowych emisji CO2 w 2023 r., co będzie stanowiło wzrost o 4,6% w odniesieniu do emisji z międzynarodowego transportu drogowego towarów w 2023 r. Potwierdzają to wyniki analiz przeprowadzonych przez kraje członkowskie, które wyraźnie wskazywały, że przepis o „powrocie ciężarówki" spowoduje wzrost liczby pustych przebiegów ciężarówek na drogach UE. Więcej szczegółowych informacji w poniższym materiale:

Więcej szkody niż pożytku - wyniki badań wpływu przepisów Pakietu Mobilności

Źródło: Ministerstwo Infrastruktury
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
LESZEK Transport i Spedycja Daniel Leszek


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels