Widoczna zmiana preferencji
Okazuje się, że pandemia spowodowała też zmianę preferencji zakupowych części odbiorców opon ciężarowych. Porównanie wyników sprzedaży według segmentów z pierwszych dwóch miesięcy 2021 z identycznym okresem rok wcześniej pokazuje, że opony budżetowe straciły o 3% swoją rynkową dominację (47% udziału), za to opony średniej klasy zyskały 1,6% (udział na poziomie 23%), natomiast premium zanotowały wzrost o 1,4% (30% udziału w rynku)."Zwyciężają mądre a nie tanie zakupy" - z satysfakcją skomentował ten trend przedstawiciel spółki Michelin Polska. Dodał, że wybór opon klasy premium może przynieść w ogólnym rozrachunku nawet 7-procentowe oszczędności kosztów prowadzenia działalności transportowej. Wynikają one m.in. z tego, że wysokiej jakości ogumienie ma niskie opory toczenia, co przynosi efekt w postaci redukcji zużycia paliwa, wolniej się zużywa niż opony niższych klas, podlega pogłębianiu i bieżnikowaniu, co przedłuża okres użytkowania, gwarantuje maksymalną mobilność (małe ryzyko awarii na drodze) i bezpieczeństwo transportowanych ładunków. To pakiet korzyści, których nie warto lekceważyć.
Wszystkie potrzeby zaspokojone
Michelin oferuje szeroką gamę opon ciężarowych, które spełniają wszystkie potrzeby przewoźników, niezależnie od specyfiki prowadzonej przez nich działalności transportowej oraz charakteru pokonywanych tras. Seria X Line Energy spełnia oczekiwania przewoźników międzynarodowych zorientowanych przede wszystkim na maksymalne oszczędności w zużyciu paliwa. Uniwersalna gama X Multi wychodzi naprzeciw przedstawicielom transportu tzw. mieszanego, oczekujących od opon głównie dużych przebiegów i niezakłóconej mobilności. Linia X Works jest natomiast przeznaczona dla pojazdów, które poruszają się poza utwardzonymi drogami, w miejscach takich jak place budów, kamieniołomy czy kopalnie - jej wyróżniki to bardzo wysoka odporność na uszkodzenia mechaniczne i doskonała trakcja.Dla każdego coś pożądanego
X Multi to linia opon, która ma największe pokrycie rynku, a jednocześnie w ostatnim czasie najbardziej się zmieniła. Ma wiele przymiotów, dzięki którym może spełnić różnorakie potrzeby użytkowników. Znana i ceniona przez wielu przewoźników seria X Multiway 3D została zmodernizowania i rozbudowana o nowe produkty (trzy w miejsce jednego), dzięki którym stała się jeszcze precyzyjniej dopasowana do potrzeb uczestników rynku transportowego.Pierwsza linia to X Multi Energy, która łączy w sobie takie zalety jak uniwersalność użytkowania, długi przebieg, wysokie bezpieczeństwo, a nade wszystko efektywność paliwową (oszczędność do 1,2 l/100 km). Oferta tej serii została ostatnio uzupełniona o rozmiar 315/80 R22.5 na oś prowadząca i napędową.
Druga linia X Multi przekonuje do siebie przede wszystkim wydłużonym nawet do 20% przebiegiem, a także wysoką mobilnością w różnych warunkach klimatycznych i na każdym rodzaju dróg. To seria najbardziej rozbudowana pod względem dostępnych rozmiarów w wersjach 17.5, 19.5 i 22.5-calowych.
Najnowsza odsłona w tej rodzinie produktowej to linia X Multi HD, gdzie główny nacisk położono na zwiększenie wytrzymałości (do 20%), przy zachowaniu maksymalnej uniwersalności w użytkowaniu. Oferta składa się w tym przypadku z dwóch opon na oś napędową w rozmiarach 315/70 R22.5 i 315/80 R22.5.
Zaawansowane technologicznie
Linie X Multi i X Multi Energy są najbardziej zaawansowane technologicznie w ofercie marki Michelin - są nafaszerowane najnowocześniejszymi rozwiązaniami technicznymi, które nadają tym oponom najbardziej pożądane cechy z punktu widzenia użytkowników. Wiodące na rynku technologie związane są z konstrukcją karkasu i bieżnika, a także zastosowaną mieszanką gumową.Np. dodatkowy stalowy kord (technologia Infinicoil) o długości ok. 400 m, nawinięty na czoło opony, stabilizuje ją podczas pracy, zwiększa wytrzymałość i potencjał przebiegu, a także przyczynia się do redukcji zużycia paliwa. Forcion to rozwiązanie, dzięki któremu mieszanka gumowa jest bardziej spójna, opona ma większą odporność na uszkodzenia mechaniczne (otarcia, przecięcia) i zwiększony potencjał przebiegu. Pod nazwą Regenion kryje się natomiast samoregenerująca się rzeźba bieżnika zapewniająca oponie znakomitą przyczepność do nawierzchni we wszystkich warunkach eksploatacyjnych przez cały okres jej użytkowania (podczas procesu zużywania się bieżnika odsłaniają się nowe rowki, które utrzymują odpowiednią trakcję i mobilność pojazdu). W efekcie użytkownik może liczyć na niższe zużycie paliwa, dłuższe przebiegi i większą odporność na uszkodzenia.
Cztery życia ogumienia
Opony marki Michelin są konstrukcyjnie przygotowane do tego, aby przeszły 4 fazy życia. Po osiągnięciu określonego poziomu zużycia bieżnika opona powinna zostać pogłębiona. Po zużyciu bieżnika do końca karkas nadaje się do bieżnikowania w technologii Remix, dzięki czemu opona zyskuje cechy użytkowe nowego produktu.Zregenerowana opona po określonym przebiegu może ponownie zostać pogłębiona. Użytkownicy, którzy wykorzystują cykl czterech żyć korzystają z gwarancji Michelina do ostatniego przejechanego kilometra. Przewoźnicy sygnalizują, że ten sposób użytkowania opon zapewnia im przebiegi znacznie przekraczające 500 tys. km.
Sprzedaż z bonifikatą
Podczas konferencji zapowiedziano promocję, która potrwa do końca maja br. Przy zakupie sześciu opon, od każdej z nich Michelin odejmie z ceny 100 zł.etransport.pl