Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

879 DAF-ów CF Military dla belgijskiej armii

Utworzona: 2021-03-24


Dostawa pierwszych samochodów ciężarowych z napędem na wszystkie koła planowana jest na 2022 r. Ostatnie mają zostać wyprodukowane w 2025 r.

Spośród zamówionych ciężarówek wojskowych, 636 pojazdów to wersje dwuosiowe z napędem 4x4, które będą przeznaczone do przewozu ładunków drobnicowych. Pozostałe 243 ciężarówki to wersje z układem napędowym 8x8 do różnych zastosowań (wywrotki, kontenerowce i dźwigi).

W przypadku wojskowych CF-ów, DAF ściśle współpracuje z czeską firmą Tatra Trucks, która opracowała wyjątkową koncepcję podwozia z centralną rurą i niezależnym zawieszeniem półosi. Dzięki temu model CF Military wyróżnia się niezrównanymi możliwościami jazdy terenowej i wyjątkowym komfortem kierowcy, nawet podczas jazdy w najtrudniejszym terenie. Ciężarówki są napędzane silnikami PACCAR MX-11 (4x4) i MX-13 (8x8) o pojemności 10,8 i 12,9 litra i mocy od 300 kW/410 KM do 340 kW/460 KM.

DAF wybrał firmę Hiab jako dostawcę wszystkich systemów hakowych i dźwigów do obsługi ładunków oraz VS-Mont jako dostawcę zabudów samowyładowczych. Nadwozia Cargo będą produkowane przez Porgest. W sumie 352 pojazdy wojskowe CF będą wyposażone w nowoczesną kabinę balistyczną dostarczoną przez firmę Tatra Defense Vehicle.

Kabiny ciężarówek CF Military będą produkowane w fabryce DAF w Westerlo w Belgii, a silniki pochodzą z fabryki w Eindhoven w Holandii. Natomiast podwozia będą produkowane w fabryce Tatra Trucks w Czechach.

Obsługą techniczną ciężarówek dla belgijskich sił zbrojnych zajmie się profesjonalna sieć dealerów DAF, obejmująca 27 placówek w Belgii. Globalna sieć dealerów producenta jest wspierana przez firmę PACCAR Parts w zakresie dostaw części zamiennych.

Źródło: DAF
Do ulubionych
Photo by Josh Hild from Pexels