Nowy ciągnik TGX 18.430 doskonale wypadł w teście Euro Truck Test zrealizowanym przez niemieckie czasopismo "Trucker". W podsumowaniu redakcja stwierdziła, że ciężarówka „zyskała najlepsze opinie kierowców i wyprzedziła konkurencję pod względem zużycia paliwa”.
Podczas testu prasowego przeprowadzonego w Polsce na trasie z Poznania do Warszawy ciągnik MAN TGX 18.510 z naczepą pod pełnym obciążeniem osiągnął wynik zużycia paliwa 20,5 l/100 km. Kierujący pojazdem dziennikarz wykorzystał do maksimum systemy wspomagające jazdę, a zwłaszcza funkcje nowego tempomatu MAN Efficient Cruise, dzięki któremu tam gdzie to możliwe pojazd wykorzystuje energię kinetyczną redukując spalanie.
Nowa generacja pojazdów ciężarowych MAN budzi pozytywne emocje. Pomimo wielu ograniczeń nowe ciężarówki zostały zaprezentowane ponad 1800 razy w czasie indywidualnych spotkań z klientami i dziennikarzami. Było to ogromne wyzwanie dla nas wszystkich, ale daliśmy radęMAN Driver Challange to konkurs dla polskich kierowców. Stosowanie się do wskazówek systemu telematycznego RIO oraz bieżące konsultacje z trenerami jazdy ekonomicznej pozwalają im doskonalić technikę jazdy i osiągać bardzo dobre wyniki zużycia paliwa oraz ogólnej oceny efektywności jazdy.
- nie kryje satysfakcji Bernard Wieruszewski, dyrektor ds. produktu i sprzedaży pojazdów ciężarowych w spółce MAN Truck & Bus Polska.
Od października ubiegłego roku w tym programie udział wzięło ok. 250 polskich kierowców. Wielu z nich uzyskało wynik spalania na poziomie niespełna 19 l/100km oraz 100-procentową realizację wskazówek sytemu RIO. Ci, którzy osiągnęli doskonale rezultaty, zdobyli atrakcyjne nagrody. Dla właścicieli flot jest to wyraźny sygnał, że oszczędności w zużyciu paliwa są na wyciągnięcie ręki.
Źródło: MAN Truck & Bus