REKLAMA

Nietypowa zamiana miejsc
Utworzona: 2019-07-11

Ponieważ wypadki z udziałem ciężarówek i rowerzystów często kończą się śmiercią tych ostatnich, posadzono truckerów na rowery, by zmienić sposób ich myślenia.

Celem wycieczki rowerowej po hasłem „Zmiana perspektywy” z udziałem przewodników Niemieckiego Klubu Rowerowego (ADFC) była lepsza ocena ryzyka wypadków w codziennym ruchu drogowym. Trasa wycieczki długości ok. 18 km została wytyczona w taki sposób, aby zaprezentować różne typu dróg rowerowych, w tym od trzech do pięciu punktów wypadkowych oraz zwiększyć świadomość uczestników z obu środowisk.

Rowerzyści muszą mieć na uwadze potencjalne zagrożenia. Z kolei kierowcy ciężarówek muszą zdawać sobie sprawę z możliwości wypadków związanych z rowerzystami. Dlatego ADFC i Towarzystwo Ruchu Drogowego (SVG) postanowiły zorganizować wspólną wycieczkę rowerową w ramach szkoleń zawodowych i okresowych dla kierowców. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że firmy Remondis i Zoder z Hamburga oraz ich kierowcy zgodzili się wziąć udział w tym projekcie. To pokazuje, jak ważny jest to temat, zwłaszcza dla firm transportowych powiedział Jens Deye z zarządu oddziału ADFC w Hamburg, który zaprojektował trasę rowerową.

Widoczność z podwyższonej kabiny ciężarówki jest dość ograniczona. Podczas wycieczki rowerowej kierowcy mogli przekonać się jak wygląda poruszanie się po drodze z perspektywy rowerzysty, poznać miejsca szczególnie niebezpieczne, gdzie w przeszłości zawsze dochodziło do niebezpiecznych sytuacji i wypadków z udziałem obu grup.

Ponieważ wypadki z udziałem ciężarówek i rowerzystów często kończą się śmiercią tych ostatnich, wszystkie zaangażowane w projekt strony stawiają sobie za cel całkowite wyeliminowanie wypadków podczas skrętu. Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu są testy różnych asystentów skrętu, które od roku 2022 mają stać się obowiązkowym wyposażeniem w Europie. Urządzenia tego typu są obecnie testowane w Hamburgu.

Dobrze się stało, że w końcu doczekaliśmy się przepisów wprowadzających obowiązek stosowania asystenta skrętu. Ale my chcemy podjąć dodatkowe działania. Kierowcy sami decydują się wziąć udział tej wycieczce w swoim wolnym czasie. W ten sposób chcemy zmienić sposób myślenia wszystkich użytkowników dróg dodał na koniec Maren Hering, rzecznik Stowarzyszenia Transportu Drogowego i Logistyki Hamburg e.V. (VSH).

Źródło: ADFC Hamburg
Do ulubionych