REKLAMA

Czysta mobilność wagi ciężkiej
Utworzona: 2019-05-15

Przedsięwzięcie joint venture firm Hyundai Motor i H2 Energy zakłada promowanie samochodów ciężarowych wyposażonych w ogniwa paliwowe w Szwajcarii, a z czasem także innych krajach Europy.

REKLAMA
Firmy Hyundai Motor i H2 Energy realizują wspólne przedsięwzięcie pod nazwą Hyundai Hydrogen Mobility. W ramach projektu w latach 2019-2025 południowokoreański producent samochodów dostarczy 1600 ciężarówek z ogniwami generującymi energię elektryczną z wodoru. Pojazdy zostaną wyleasingowane firmom członkowskim stowarzyszenia H2 Mobility Switzerland Association i innym przedsiębiorstwom z branży TSL w Szwajcarii, zainteresowanym ekologicznym transportem. Umowa zakłada również zapewnienie niezbędnych dostaw wodoru przez spółkę H2 Energy, która zajmuje się jego produkcją i świadczy usługi dystrybucyjne.

Dzięki temu przedsięwzięciu Hyundai wzmocni swoją obecność w obszarze elektromobilności w Szwajcarii, a w przyszłości także w innych krajach Europy. Zamierzamy wykorzystać przyszły sukces tego projektu do dalszego wzmacniania możliwości technologicznych w tej dziedzinie
– powiedział In Cheol Lee, wiceprezes wykonawczy i szef Działu Pojazdów Użytkowych koncernu Hyundai Motor.
Azjatycki koncern szacuje, że w Szwajcarii wzrośnie popyt na ciężarówki z ogniwami paliwowymi, co ma związek z podatkiem drogowym od samochodów ciężarowych z silnikiem wysokoprężnym. Projekt Hyundai Hydrogen Mobility jest również odpowiedzią na coraz bardziej restrykcyjne przepisy dotyczące emisji CO2.

Hyundai po raz kolejny udowodnił, że jest światowym liderem w stosowaniu technologii ogniw paliwowych jako źródła napędu. Jesteśmy dumni z tego, że możemy być częścią tego pionierskiego projektu
– zapewnił Rolf Huber, prezes H2 Energy.

Pierwszym samochodem elektrycznym napędzanym ogniwami paliwowymi marki Hyundai był model ix35 Fuel Cell (na niektórych rynkach oferowany jako Tucson Fuel Cell) wprowadzony na rynek w 2013 roku. Warto dodać, że Hyundai Nexo – druga generacja wodorowego SUV-a – pokonuje na jednym ładowaniu odcinek do 666 km (zgodnie z normą WLTP), emitując wyłącznie parę wodną. Producent z Korei Pd. podkreśla, że w przypadku samochodów ciężarowych i autobusów ogniwa paliwowe mają przewagę nad napędem elektrycznym wykorzystującym akumulatory ponieważ nie zabierają przestrzeni ładunkowej i nie podwyższają w znaczny sposób masy pojazdu.

Źródło: Hyundai Motor
Do ulubionych