REKLAMA

Oszczędności paliwa rzędu 28 litrów na 100 kilometrów
Utworzona: 2019-05-15

Electra Commercial Vehicles, brytyjska firma zajmująca się przekształcaniem samochodów użytkowych w pojazdy całkowicie elektryczne, dokonała przebudowy 18-tonowego pojazdu Iveco na całkowicie elektryczny samochód chłodnię.

REKLAMA
Podczas targów pojazdów użytkowych, które odbyły się od 30 kwietnia do 2 maja w Birmingham, w Wielkiej Brytanii, Thermo King i Frigoblock zaprezentowały serię innowacji i projektów dla klientów, które podkreślają ich zaangażowanie w ciągły rozwój technologii kontroli temperatury w transporcie i zrównoważonej dystrybucji towaru w miastach. Zaprezentowane innowacje dotyczą tego, jak firmy transportowe i dostawcy mogą już dzisiaj przygotować do wymogów przyszłości swoje działania i inwestycje związane z samochodami, naczepami chłodniczymi oraz dostawami domowymi, korzystając z rozwiązań zasilanych energią elektryczną, opartych na danych i czystej technologii.

Jesteśmy dumni z naszej wiedzy i reputacji oraz z tego, że dzięki współpracy z naszymi klientami i liderami branży możemy wprowadzać nowe technologie. Ponad 80 procent naszych rok po roku inwestycji skupia się na opracowywaniu nowych produktów i tworzeniu innowacyjnych technologii w dziedzinie rozwiązań elektrycznych. Byliśmy pierwszą firmą, która zaoferowała naszym europejskim klientom w pełni hybrydowe oraz niewykorzystujące silnika wysokoprężnego rozwiązania chłodnicze zarówno do pojazdów, jak i naczep chłodniczych, , a obecnie w naszej ofercie posiadamy ponad 25 produktów elektrycznych, zapewniających naszym klientom najwyższą wydajność. Ponadto już 20 000 ciężarówek i przyczep wykorzystuje elektryczne urządzenia chłodnicze, a ich liczba rośnie z dnia na dzień powiedział Pauli Johannesen, wiceprezes i dyrektor generalny ds. samochodów ciężarowych, naczep i autobusów w Thermo King w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce (EMEA).

Zgodnie z takim podejściem firmy Thermo King i Frigoblock przedstawiły innowacje i projekty, które pokazują, w jaki sposób przewoźnicy mogą wyprzedzić wymogi regulacji, kontrolować całkowity koszt eksploatacji, zwiększyć sprawność i osiągnąć ważne cele w zakresie zrównoważonego rozwoju.

Światowa premiera urządzeń chłodniczych do montażu podpodwoziowego: hybrydowy prototyp UT-Series we współpracy z Castell Howell Foods

Firmy nawiązały współpracę z Castell Howell Foods, jednym z największych niezależnych hurtowych dostawców żywności w Wielkiej Brytanii, aby przetestować prototyp hybrydowego agregatu chłodniczego do montażu podpodwoziowego dla samochodów ciężarowych, przyczep z dyszlem oraz highloader’ów lotniskowych. Agregat hybrydowy UT-Series korzysta ze sprawdzonych rozwiązań Thermo King znanych z agregatów do naczep SLXi Hybrid. Alternator oraz technologia inwerterowa firmy Frigoblock zapewniają przełączanie agregatu chłodniczego Thermo King między trybem pracy z napędem silnikiem wysokoprężnym a elektrycznym, dzięki czemu samochód może wjeżdżać do centrów miast, dzielnic mieszkalnych i stref o niskiej emisji.



Od ponad 15 lat w naszych pojazdach wykorzystujemy agregaty elektryczne Frigoblock i czekaliśmy na rozwiązanie, które połączy technologie Frigoblock i Thermo King w jeden układ chłodniczy samochodu ciężarowego. Wszechstronność i niskie zużycie paliwa przez agregat zasilany energią elektryczną z pojazdu gdy jest to tylko możliwe, wraz ze wsparciem konwencjonalnego silnika wysokoprężnego na niektórych trasach z długimi postojami lub dużą liczbą punktów dostaw bez wątpienia zwiększy elastyczność naszej pracy. Technologia hybrydowa UT wpisuje się również doskonale w strategię naszej firmy, dotyczącą zrównoważonego rozwoju. Jesteśmy otwarci na czyste i wydajniejsze technologie, które pomogą nam obniżyć ślad węglowy. Z niecierpliwością oczekujemy na przedstawienie naszym klientom tego nowego hybrydowego rozwiązania, które stanowi kolejny krok na drodze do stworzenia bardziej zrównoważonego i świadomego ekologicznie transportu mówi Martin Jones, dyrektor ds. transportu w Castell Howell Foods.

W pełni elektryczny bezemisyjny miejski pojazd dostawczy LGV (HGV) firmy Electra Commercial Vehicles z urządzeniami chłodniczymi Frigoblock

Brytyjska firma zajmująca się przekształcaniem samochodów użytkowych w pojazdy całkowicie elektryczne, dokonała przebudowy 18-tonowego pojazdu Iveco na całkowicie elektryczny samochód chłodnię. Projekt był możliwy dzięki technologii firmy Frigoblock, która standardowo zapewnia wysoką wydajność chłodniczą oraz moduł inwertera, przez co nie wymaga żadnych modyfikacji w pojeździe.



Założono, że przebudowa pojazdu oraz zastosowanie agregatu chłodniczego Frigoblock i filtra z inwertera przyniosą oszczędności paliwa rzędu 28 litrów na 100 kilometrów w przypadku samochodu oraz 2,5 litra na godzinę pracy agregatu chłodniczego, w zależności od warunków pracy, w porównaniu ze standardowymi rozwiązaniami wykorzystującymi silnik wysokoprężny.

Wizją naszej firmy jest wyposażanie operatorów pojazdów użytkowych w bezemisyjne, wykorzystujące czystą energię rozwiązania na potrzeby dostaw do centrów miast. Nie tylko przekształcając, lecz także wypożyczając pojazdy i oferując pełne zarządzenie flotą, zachowujemy pełną odpowiedzialność za działanie sprzętu. Dlatego właśnie tak ważna jest dla nas współpraca z Frigoblock, zmierzająca do wdrożenia niezawodnego i wydajnego elektrycznego rozwiązania chłodniczego dla naszych pojazdów mówi Sid Sadique, prezes zarządu Electra Commercial Vehicles.

Brytyjska premiera całkowicie elektrycznych agregatów E-200 do samochodów dostawczych i ciężarowych poniżej 3,5 tony, elektrycznych i z napędem silnikowym oraz nowego niskoprofilowego parownika z podwójnym wylotem Spectrum S4.2

Agregat E-200 o wydajności niezależnej od pojazdu wykorzystuje nowy sterownik, który umożliwia dostosowanie wydajności agregatu chłodniczego do bieżących potrzeb i dostępnej ilości energii. Dzięki opcjonalnemu akumulatorowi TK sterownik jednocześnie zarządza różnymi źródłami zasilania, aby w razie postoju, przerw podczas dostaw lub awarii skorzystać z podtrzymania zasilania. Dodatkowym atutem jest również łatwość instalacji.

Nowy kompaktowy jednoelementowy parownik do naczepowych agregatów chłodniczych wielotemperaturowych SLXi pozwala na maksymalizację dostępnej przestrzeni ładunkowej oraz ułatwia dostęp podczas załadunku i rozładunku. Nowy parownik może zastąpić dwa parowniki w jednej strefie bez uszczerbku na wydajności chłodniczej dzięki niższemu profilowi i zwiększonej elastyczności strefowej.

Źródło: Thermo King
Do ulubionych