REKLAMA

Nocą nikogo nie obudzą, za dnia nabiorą sił
Utworzona: 2019-04-13

Firma Volvo Trucks North America zapowiedziała, że w tym roku w Kalifornii zaprezentuje gotowy do jazdy model VNR z napędem wyłącznie elektrycznym, przeznaczony do pracy w ciężkim transporcie miejskim i regionalnym. Sprzedaż pojazdów serii VNR Electric w USA ma się rozpocząć w roku 2020.

REKLAMA
Demonstracyjne egzemplarze Volvo VNR Electric będą oparte na sprawdzonych rozwiązaniach technicznych w zakresie napędu i przechowywania energii, wykorzystywanych już w modelu FE Electric. Przypomnijmy zatem – układ napędowy zelektryfikowanego Volvo FE tworzą dwa silniki elektryczne o mocy maksymalnej 370 kW (moc ciągła 260 kW) i dwubiegowa skrzynia przekładniowa. Maks. moment obrotowy silnika elektrycznego wynosi 850 Nm. Źródłem energii są akumulatory litowo-jonowe o wydajności 200–300 kWh. Ich ładowanie może się odbywać prądem przemiennym (AC) z sieci elektroenergetycznej lub prądem stałym (DC) za pośrednictwem urządzenia CCS2 (maksymalna moc 150 kW). Czas ładowania akumulatorów o wydajności 300 kWh, od zera do maksimum, wynosi 1,5 godziny (prądem stałym) lub do 10 godz. (przemiennym).

Miasta stawiające na zrównoważony transport mogą wykorzystać proponowane przez nas rozwiązania w celu redukcji hałasu i poziomu zanieczyszczeń powietrza. Czysty i cichy, w pełni elektryczny transport umożliwia również prowadzenie operacji we wczesnych godzinach porannych i w porze nocnej, przyczyniając się w ten sposób do zmniejszenia natężenia ruchu w ciągu dnia. Model VNR Electric został zaprojektowany do użytku w miastach, jest także rozwiązaniem dla flot realizujących przewozy w transporcie dystrybucyjnym i regionalnym
– podkreslił Peter Voorhoeve, prezes Volvo Trucks North America.
Warto również przypomnieć, że siostrzana firma Volvo Buses sprzedała od roku 2010 do dzisiaj ponad 4000 autobusów elektrycznych. Oni po prostu wiedzą co zrobić, żeby środek transportu z czystym napędem był wydajny i nie sprawiał użytkownikowi problemów eksploatacyjnych.


Od czasu premiery w kwietniu 2017 roku seria VNR zyskała duże uznanie klientów i jesteśmy przekonani, że rozszerzenie oferty o model z napędem elektrycznym przyczyni się do zwiększenia jej udziału w rynku pojazdów przeznaczonych do transportu regionalnego. Model VNR Electric to pojazd, który będzie mógł być wykorzystywany w ciężkim transporcie dystrybucyjnym w miastach i na ich obrzeżach, ale i w innych zastosowaniach regionalnych, gdzie ciężarówki elektryczne będą odgrywać największą rolę
– powiedział Johan Agebrand, dyrektor marketingu w Volvo Trucks North America.
Wprowadzenie do oferty elektrycznego Volvo VNR to część partnerskiej inicjatywy pod nazwą LIGHTS, w której biorą udział Grupa Volvo, Kalifornijski Urząd Jakości Powietrza (CARB), agencja SCAQMD monitorującą zanieczyszczenie powietrza w Południowej Kalifornii oraz firmy dostarczające infrastrukturę do ładowania pojazdów elektrycznych. W realizacji projektu uczestniczy łącznie 16 partnerów, a wypracowane rozwiązania zostaną wdrożone w dwóch amerykańskich firmach transportowych.


Elektryczne ciężarówki to ciągle wiele niewiadomych. Projekt LIGHTS ma pomóc naszym partnerom flotowym w bezpiecznym przestawieniu się na nową technologię z uwzględnieniem konkretnych potrzeb w zakresie cyklów jazdy, ładowności pojazdów, czasu ich rzeczywistej eksploatacji, zasięgu i innych parametrów. Jednym z celów projektu jest dokładna analiza wszelkich aspektów praktycznych wykorzystania elektrycznych ciężarówek, między innymi ich wydajności i cyklów serwisowych
– dodał Peter Voorhoeve.
Źródło: Volvo Trucks North America
Do ulubionych