REKLAMA

Japoński sposób na oszczędzanie paliwa
Utworzona: 2019-02-09

Japoński producent ciężarówek, UD Trucks, rozszerzył ofertę flagowego modelu Quon o wersje z silnikiem 8-litrowym typu GH8F, który jest lżejszy o 300 kg od standardowych, 11-litrowych jednostek trafiających pod maskę tego pojazdu. Korzyść - zwiększona ładowność przy utrzymaniu dobrej wydajności na krótkich i średnich dystansach.

Rozwój handlu internetowego prowadzi do dynamicznego wzrostu usług transportowych, zwłaszcza przewozów krótko- i średniodystansowych między magazynami oraz lokalnych dostaw bezpośrednio do odbiorców tzw. końcowych. Mając to na uwadze firma UD Trucks wprowadziła do sprzedaży Quona z silnikiem 8-litrowym o mocy 360 KM, który generuje moment obrotowy o wartości 1428 Nm.


Oferta obejmuje kilka wersji podwozi przeznaczonych do pracy w dystrybucji towarów, sektorze budowlanym i komunalnym. Quon CG 8L o DMC 25 ton z zabudową furgonową występuje w konfiguracji osi 8x4, a wersja trzyosiowa CD 8L o masie całkowitej w zakresie 22-25 ton, z napędem 6x2, proponowana jest również z nadwoziem o sztywnej konstrukcji, także typu izoterma i chłodnia. Jako nośnik wywrotki i betonomieszarki oferowany jest Quon CW 8L o DMC 20 ton, występujący w konfiguracji osi 6x4. Podwozie z zabudową samowyładowczą jest wyposażone w podnośnik hydrauliczny dużej mocy, który jest w stanie dźwignąć skrzynię z ładunkiem o masie 10 ton. Wersja z betonomieszarką ma standardowy bęben o objętości 4,4 m3, zaś opcjonalnie dostępny jest większy - mieszczący 4,5 m3.


Przedstawiciele UD Trucks podkreślają, że bliska współpraca z producentami zabudów doprowadziła do optymalizacji masy własnej nadwozi - z korzyścią dla użytkowników pojazdów, którzy zyskali dodatkową ładowność. Wykonawcom zabudów udało się zredukować masę standardowego nadwozia o sztywnych ścianach, przeznaczonego do pracy w transporcie dystrybucyjnym o ok. 300 kg, co łącznie z zastosowaniem lżejszego silnika dało efekt w postaci zwiększenia ładowności o 500-700 kg.

Quon z silnikiem GH8F jest wyposażony w 12-biegową przekładnię zautomatyzowaną ESCOT-VI, która zwiększa komfort prowadzenia pojazdu. Cechuje go również wysoka wydajność i efektywność paliwowa. Kierowcy mogą korzystać z wielu funkcji wspomagania jazdy i oszczędzania paliwa. Dodajmy, że Grupa Volvo sprzedała dotychczas ok. 30 tys. ciężarówek z silnikiem 8-litrowym, które uzyskały pozytywne opinie użytkowników.

Źródło: UD Trucks
Do ulubionych