REKLAMA

Dynamiczny wzrost popytu na ciężarówki napędzane ciekłym gazem
Utworzona: 2019-02-12

Wprowadzenie do floty pojazdów z napędem gazowym to część strategii trwałego rozwoju, która już zaowocowała zmniejszeniem zużycia wody o 200.000 m3 oraz korzystanie z energii elektrycznej pochodzącej w pełni ze źródeł odnawialnych.

Dzięki dostawie nowych ciężarówek Scania R 410 z napędem gazowym, cała flota Grupy Sanpellegrino realizująca przewozy między zakładem butelkowania wód mineralnych w San Pellegrino Terme a centrum logistycznym w Madone, składa się z pojazdów wyposażonych w silniki na paliwo gazowe.

W roku 2018 firma Sanpellegrino wyprodukowała 1,5 mld butelek wody mineralnej, która jest eksportowana do ponad 150 krajów na całym świecie. Odnotowany w ciągu ostatnich lat wzrost utrzymuje się i wzmacnia. W tym roku firma rozpocznie rozbudowę zakładu produkcyjnego. Oznacza to zwiększenie ilości przewozów na wąskich i krętych drogach przechodzących przez okoliczne wioski w dolinach Prealp Bergamskich, skąd czerpane są wody źródlane. Codziennie na trasie realizuje się 300 transportów, które odbywają się w ciągu całej doby i we wszystkie dni tygodnia.

Oprócz zmniejszenia rocznej emisji CO2 o 500 ton, silniki gazowe pracują znacznie ciszej niż silniki Diesla. Jest to bardzo ważne, biorąc pod uwagę fakt, że duża część transportów odbywa się nocą, w celu uniknięcia codziennych korków na trasie do Madone, oddalonego 35 od źródeł. Spośród 80.000 ciężarówek, które przyjeżdża do zakładu w San Pellgrino, 75% kieruje się do centrum logistycznego w Madone.

Firma Koiné, która realizuje dostawy dla Sanpellegrino, odebrała 50 egzemplarzy Scanii R 410 napędzanych ciekłym gazem (LNG), z których większość ma być wykorzystana do obsługi zakładu w San Pellegrino. We Włoszech daje się zauważyć dynamiczny wzrost popytu na ciężarówki napędzane ciekłym gazem, i w całym kraju istnieje już 39 stacji paliwowych LNG, a 25 kolejnych jest w budowie.

Źródło: Scania
Do ulubionych