REKLAMA

Transport dystrybucyjny tańszy do 7%
Utworzona: 2019-02-10

Ciężarówki dystrybucyjne Renault Trucks D i D Wide przeszły modernizację. Połączenie nowego wyposażenia i ulepszeń silnika zapewnia niższe zużycie paliwa do 7% w porównaniu z pojazdami gamy D poprzedniej generacji.

Renault Trucks D i D Wide w wersjach 2019 trafiły już do sprzedaży. Ciężarówki są przygotowane do stosowania biopaliwa (do 100%) oraz mogą być napędzane sprężonym gazem ziemnym (CNG).

Euro 6 Faza D

Silniki DTI 5, DTI 8 i DTI 11 są zgodne z wymogami normy Euro 6 Faza D, która zacznie obowiązywać od 1 września 2019 r. W układzie wydechowym zastosowano filtr cząstek stałych nowej generacji. W celu optymalizacji zużycia paliwa silniki DTI 5 i DTI 8 zyskały nowe oprogramowanie. Przeprojektowano osprzęt silnika - oba modele wyposażono także w nową chłodnicę oleju i pompę wody o niskim oporze przepływu.


Optymalizacja aerodynamiki

Niedawno zakończony projekt badawczy Renault Trucks - Urban Lab 2 dowiódł, że poprawa aerodynamiki pojazdów ciężarowych jest jednym z kluczowych zagadnień w walce o zmniejszenie zużycia paliwa i emisji dwutlenku węgla. Dotyczy to również pojazdów dystrybucyjnych, szczególnie poruszających się w obszarach podmiejskich. Dlatego obie ciężarówki zostały wyposażone w zmodyfikowane deflektory boczne, a także w nowy, regulowany spojler dachowy, który można dostosować do każdego rodzaju nadwozia korzystając z 12 ustawień.

Bezpieczeństwo i komfort

Dla zwiększenia bezpieczeństwa i komfortu jazdy oba modele zostały wyposażone w systemy wspomagające codzienną pracę kierowcy. Adaptacyjny tempomat (ACC) automatycznie utrzymuje bezpieczną odległość za pojazdem z przodu. Dzięki temu jazda jest bardziej płynna, szczególnie w ruchu o dużym natężeniu, ale również zmniejsza się zmęczenie kierowcy. Nową funkcją zintegrowaną w tempomacie jest regulowany ogranicznik prędkości (ASL).

Źródło: Renault Trucks
Do ulubionych