REKLAMA

Pierwsza ciężarówka z pantografem już na trasie
Utworzona: 2018-12-06

Tym samym rozpoczęły się testy funkcjonalne w związku ze zbliżającym się terminem otwarcia zmodernizowanego odcinka autostrady A5 w południowej Hesji.

W pierwszej kolejności testy mają wykazać, czy wszystko działa jak należy. Na tym etapie pojazd testowy może poruszać się tylko z niewielką prędkością, dlatego testy na zwykle ruchliwym odcinku A5 między lotniskiem we Frankfurcie a Darmstadt zostały przeprowadzone w godzinach wieczornych i w nocy.

Od połowy 2019 r. do testów włączą się firmy spedycyjne, które będą wykorzystywać hybrydowe ciężarówki z pantografami na pięciokilometrowym odcinku wyposażonym w napowietrzną linię zasilającą, która ciągnie się po obu stronach autostrady. System wybudowany przez firmę Siemens ma na celu sprawdzenie, w jaki sposób ciężarówki hybrydowe będą funkcjonować wśród innych pojazdów poruszających się po tej samej drodze. E-ciężarówki mogą ładować akumulatory za pomocą pantografu, aby uzyskać dłuższy zasięg po opuszczeniu autostrady, jednak w każdym momencie mogą się odłączyć od linii zasilającej, aby wykonać manewr wyprzedzania.

Eksperyment ma się zakończyć pod koniec 2022 roku. Próby terenowe planowane są również w Szlezwiku-Holsztynie i Badenii-Wirtembergii, ale ich realizacja będzie wymagać nieco więcej czasu.
Do ulubionych