REKLAMA

Na Dolnym Śląsku przybędzie 67 km drogi S3. Nowy odcinek połączy miasta Legnica i Lubawka
Utworzona: 2018-10-10

Budowany odcinek rozpoczyna się w gminie Krotoszyce, następnie trasa przechodzi przez gminy Męcinka, Jawor, Mściwojów, Paszowice, Dobromierz, Bolków, Stare Bogaczowice, Czarny Bór, Marciszów, Kamienna Góra i Lubawka.

Przemysław Gorgol, p.o. Dyrektora Centrum Unijnych Projektów Transportowych oraz Agnieszka Krupa, p.o. Zastępcy Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad podpisali 8 października 2018 r. umowę na unijne dofinansowanie projektu „Budowa drogi ekspresowej S3 odc. Legnica – Lubawka”.

S3, obok autostrady A1 i S19, to jeden z trzech filarów, na których opiera się polski system dróg prowadzących z północy na południe kraju. Wykonujemy kolejny krok w kierunku tego, o czym mówiliśmy miesiąc temu otwierając nowy odcinek S3 między Nową Solą a Kaźmierzowem: S3 uruchomi potencjał tkwiący w portach Szczecin – Świnoujście, gdy połączy je systemem dróg w Czechach i Austrii ocenił minister inwestycji i rozwoju Jerzy Kwieciński.

Projekt zakłada budowę odcinka drogi ekspresowej S3 o długości 67 km, który połączy dwa dolnośląskie miasta – Legnicę i Lubawkę. Roboty na odcinku S3 od Legnicy do Bolkowa są już na ukończeniu i jesienią tego roku odcinek ten zostanie oddany do ruchu, natomiast w ramach odcinka S3 od Bolkowa do Lubawki (granica państwa) GDDKiA wybrała wykonawców robót. Inwestycja ma duże znaczenie dla usprawnienia ruchu drogowego w regionie. Po wybudowaniu drogi ekspresowej S3 na odcinku Legnica – Lubawka natężenie ruchu na drodze krajowej nr 8 Kudowa Zdrój – Kłodzko – Wrocław zmniejszy się o około 1000 pojazdów (w tym około 400 samochodów ciężarowych) na dobę. Nastąpi również poprawa warunków ruchu tranzytowego przy drogach krajowych nr 3 i nr 5.

Budowana droga ekspresowa S3 jest kluczowym korytarzem komunikacyjnym otwierającym polskie porty na Europę środkową i południową. S3 biegnie z północno-zachodniej Polski, aż do południa kraju i łączy miasta wojewódzkie na trasie Szczecin - Gorzów Wielkopolski – Zielona Góra – Wrocław – Katowice podkreślił Przemysław Gorgol, dyrektor CUPT.

Źródło: Centrum Unijnych Projektów Transportowych
Do ulubionych