REKLAMA

Daimler będzie testował zautomatyzowaną jazdę w Pekinie
Utworzona: 2018-08-09

Po zakończeniu szeroko zakrojonych prób w zamkniętym ośrodku, Daimler otrzymał zgodę na prowadzenie drogowych testów zautomatyzowanej jazdy (poziom 4) na obszarze badawczym w chińskiej stolicy. Przypomnijmy, że wcześniej koncern uzyskał licencje na próby drogowe pojazdów autonomicznych w Niemczech i USA.

Daimler został pierwszym międzynarodowym producentem samochodów, który otrzymał zezwolenie na prowadzenie w Pekinie testów drogowych wysoce zautomatyzowanych pojazdów badawczych (poziom 4 w pięciostopniowej skali)). To kamień milowy w zakresie działań badawczo-rozwojowych w Chinach. Od 2014 r. działa w Pekinie ośrodek, którego działalność pozwala firmie poznawać specyficzne potrzeby chińskich klientów (Mercedes-Benz Research and Development China Center).

Ruch w mieście to jedno z największych wyzwań na drodze do autonomicznej jazdy. Dzięki uzyskanej zgodzie specjalnie przygotowane do tego celu pojazdy Mercedes-Benz zaczną brać udział w testach drogowych w realnych warunkach na ulicach Pekinu – metropolii, gdzie ruch miejski jest wyjątkowo złożony. Pozwoli to doskonalić istniejące i przyspieszy wprowadzenie nowych rozwiązań technicznych. Aby uzyskać zezwolenie, samochody Mercedes-Benz wyposażone w dodatkowy osprzęt Baidu Apollo odbyły wcześniej szeroko zakrojone testy z zakresu inteligentnej mobilności w strefie National Pilot Zone (Pekin i Hebei). Brali w nich udział kierowcy testowi, którzy przeszli rygorystyczne szkolenie dotyczące zautomatyzowanej jazdy.


Daimler intensyfikuje lokalnie prowadzone działania badawczo-rozwojowe w dziedzinie zautomatyzowanej jazdy i bezpieczeństwa pojazdów, rozszerzając współpracę z lokalnymi partnerami. Wraz z firmą Baidu koncern angażuje się w badania nad bezpieczniejszymi rozwiązaniami z obszaru zautomatyzowanej jazdy dla Chin za pośrednictwem autonomicznej platformy napędowej typu open source o nazwie Apollo.

Ponadto, dzięki wspólnemu centrum badawczemu, Daimler i chiński uniwersytet Tsinghua od 2012 r. wspierają projekty związane ze zrównoważonym transportem w specyficznym dla Chin środowisku drogowym. Przeprowadzone przez centrum badanie oparte na wizualnym wykrywaniu zagrożeń dla użytkowników dróg – VRU, umożliwiło zebranie danych dotyczących typowych sytuacji w ruchu drogowym i stworzenie cyfrowych modeli proporcji ciał mieszkańców Wschodniej Azji na potrzeby symulacji w testach zderzeniowych.

Źródło: Daimler
Do ulubionych
REKLAMA
PREZENTACJA FIRMY
DIERA Sp. z o.o.


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

REKLAMA