REKLAMA

Jak polskie firmy transportowe mają konkurować z zagranicznymi przewoźnikami?
Utworzona: 2018-08-09

Pomysł ujednolicenia stawek dla kierowców cięzarówek w Unii Europejskiej był odebrany przez polskich przewoźników bardzo negatywnie.

Firmy transportowe zostały zobligowane do stosowania płacy minimalnej wobec kierowców wykonujących przewozy międzynarodowe. Gdy w Niemczech wprowadzono podstawową pensję w dokładnie określonej wysokości, której wcześniej nie było, miał miejsce bunt ze strony firm. Problemem były wynagrodzenia, które należało płacić w różnych częściach kraju, podczas gdy stawki te były nie były jednakowe.

Od półtora roku sprawa ta przestała stanowić problem w Europie. Analogiczna sytuacja będzie miała miejsce w Polsce. Firmy i kierowcy zastanawiają się, jak mają teraz konkurować z Luksemburgiem, Francją czy Hiszpanią. To jednak tylko kwestia czasu i dopasowania się tego działu gospodarki. Chodzi o jakość, szybkość, wielojęzyczność podmiotów obsługujących wiele rynków. To ważniejsze niż różnice w stawkach, jakie oferują – – powiedział serwisowi eNewsroom Artur Sosna z Polsko-Luksemburska Izba Handlowa
Źródło: eNewsroom.pl
Do ulubionych
REKLAMA
PREZENTACJA FIRMY
LKW WALTER


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

REKLAMA