REKLAMA

BGL ma nadzieję na kompromis w sprawie Pakietu Mobilności
Utworzona: 2018-07-11

Prezes Niemieckiego Zrzeszenia Towarowego Transportu Drogowego, Logistyki i Utylizacji (BGL), zachowuje ostrożny optymizm w odnośnie do decyzji Parlamentu Europejskiego (PE), który zalecił Komisji ds. Transportu ponowne rozpatrzenie pierwszego Pakietu Mobilności.

Ma on świadomość, że proces legislacyjny rozpocznie się ponownie od zera. BGL jest jednak przekonane, że tym razem dojdzie do zawarcia trwałego kompromisu między przedstawicielami Europy Zachodniej i Wschodniej.

Widzi również możliwość osiągnięcia porozumienia w dotychczasowych kwestiach spornych, takich jak stosowania europejskiej dyrektywy o delegowaniu pracowników do niektórych przejazdów. Zdecydowanie opowiada się za stosowaniem zasad delegowania również w odniesieniu do odcinków przewozu początkowego lub końcowego w transporcie kombinowanym, jak również w transporcie transgranicznym. Tymczasem szereg niemieckich stowarzyszeń branży logistycznej, organizacji pracodawców, przemysłu i handlu opowiedziało się za ograniczeniem przepisów na temat delegowania pracowników jedynie do przewozów kabotażowych. Pierwotna propozycja zawarta w pierwszym Pakiecie Mobilności przewiduje, że kierowcy delegowani będą otrzymywali minimalną stawkę obowiązujące na danym terenie tylko wtedy, gdy przebywają w innym kraju co najmniej trzy dni w miesiącu. Zdaniem Engelhardta, takie rozwiązanie byłoby do przyjęcia.

Szef BGL jest jednak znacznie mniej skłonny do kompromisu w sprawie planowanej reformy przepisów dotyczących dostępu do rynku i zawodu. Jego zdaniem przepisy te powinny obowiązywać nie tylko pojazdy od 3,5 ton ale nawet pojazdy od 1,5 tony. Gdyby nowe rozporządzenie objęło furgonetki o masie od 2,8 ton, takie rozwiązanie uniemożliwiłoby firmom dotychczas korzystającym z furgonetek przerzucenie się na samochody osobowe z przyczepami. Przykro nam z powodu „polskich sprinterów, ale to nie jest ekologiczne rozwiązanie jeśli ładunki drobnicowe, które można bardziej wydajnie transportować za pomocą pojazdów 40-tonowych, są przewożone w kilku małych furgonetkach.
Do ulubionych
REKLAMA
PREZENTACJA FIRMY
TimoCom


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

REKLAMA