REKLAMA

Złagodzenie nocnego zakazu jazdy dla ciężarówek Tyrolu
Utworzona: 2018-06-12

Zdaniem bawarskiej minister transportu takie rozwiązanie umożliwiłoby lepszy rozkład ruchu ciężarowego w ciągu doby.

Propozycja ta pojawiła się tuż przed rozpoczynającym się szczytem w północnowłoskim Bolzano, będącym kolejnym spotkaniem poświęconym sytuacji na trasie tranzytowej przez przełęcz Brenner. Przedstawiciele Niemiec, Austrii i Włoch zastanawiać się będą, w jaki sposób powstrzymać rosnące natężenie ruchu tranzytowego na tyrolskiej autostradzie i jak zachęcić do większego korzystania z kolei.

Zgodnie z ustaleniami przyjętymi podczas pierwszego szczytu, który odbył się w lutym w Monachium, Bawaria wznowiła funkcjonowanie linii kolei intermodalnej (RoLa), służącej do przewożenia ciężarówek. Udostępniony został terminal w Ratyzbonie, który może obsługiwać przewozy towarowe w kierunku Włoch. Jednak RoLa to jedynie tymczasowym rozwiązanie, bowiem władze Bawarii wolą, aby transport towarów odbywał się bez udziału ciągników siodłowych.

Złożona tuż przed szczytem propozycja rozluźnienia obowiązującego od roku 1989 nocnego zakazu ruchu dla ciężarówek nie została przyjęta zbyt ciepło przez premiera Tyrolu.

Dla przypomnienia, zgodnie z komunikatem prasowym zaplanowano, że w 2018 ograniczenia intensywności ruchu towarowego na autostradzie Inntal w pobliżu Kufstein-Nord będą obowiązywać przez co najmniej 25 dni roboczych. Aby zmniejszyć natężenie ruchu na ruchliwych trasach tranzytowych granicę może przekroczyć tylko od 250 do 300 ciężarówek na godzinę. Ruch wahadłowy dla ciężarówek obowiązywał już w marcu, kwietniu, maju oraz czerwcu. Kolejne czekają w lipcu, sierpniu, październiku i listopadzie.

Tegoroczny maj, to miesiąc, w którym ograniczenia obowiązywały przez dziesięć dni. W związku z tym na drogach dochodziło do istnego paraliżu. I tak wyniku wprowadzenia 26.04 ruchu wahadłowego dla ciężarówek na tyrolskiej autostradzie Inntal A 93 doszło do poważnych zatorów po bawarskiej stronie granicy. Rzecznik policji drogowej w Rosenheim informował, że przez pewien czas korek ciągnął się na długość 80 km, a maksymalna prędkość została ograniczona do 80 km/h.

Natomiast 22 maja, na trasie między Bolzano i Vipiteno, korek osiągał długość około 70 kilometrów. Jego przyczyną był limit trzystu pojazdów ciężarowych na godzinę narzucony przez Austrię, który miał obowiązywać do czwartku 24 maja, a następnie od poniedziałku 28 maja do środy 30 maja.
Do ulubionych