Renault Trucks na targach IFAT 2018
Utworzona: 2018-05-17

Na targach IFAT 2018 w Monachium, imprezie wystawienniczej poświęconej gospodarowaniu wodą, ściekami i odpadami, Renault Trucks zaprezentuje w hali C6 i strefie zewnętrznej 4 pojazdy dla sektora komunalnego.

Po raz pierwszy w Niemczech zaprezentowany zostanie pojazd serii D Access zabudowany śmieciarką Olympus 19N z załadunkiem tylnym. To niskopodłogowa, kompaktowa, zwrotna ciężarówka o szerokości całkowitej 2300 mm, ze zwisem przednim o długości 1665 mm, zaprojektowana do wywozu odpadów z centrów miast o gęstej zabudowie, gdzie trudno jest dotrzeć do niektórych miejsc. Rama kabiny wykonana została ze stali nierdzewnej, a elementy nadwozia podatne na uszkodzenia zaprojektowano w taki sposób, aby można je było szybko i łatwo wymienić. Samochód wyposażono w 8-litrowy silnik o mocy 320 KM (Euro 6) i automatyczną skrzynię biegów Allison 3000 do zastosowań typowych dla wywozu odpadów.

Kierowca doceni wygodę użytkowania modelu D Access. Do kabiny łatwo się wsiada - stopień znajduje się na wysokości zaledwie 435 mm od podłoża, a kąt otwarcia drzwi po stronie kierowcy wynosi 80°. Dzięki prawie płaskiej podłodze i 2-metrowej wysokości wewnętrznej można się w kabinie swobodnie poruszać. Wyjątkowo szeroka szyba przednia zapewnia pole widzenia 220°, a zakres martwego pola wynosi poniżej 15°. Pozycja za kierownicą jest na poziomie ruchu pieszego, co gwarantuje bezpieczną jazdę nawet na zatłoczonych ulicach. Jako opcja dostępne są składane drzwi po stronie pasażera.



Ta sama gama ciężarówek Renault Trucks będzie reprezentowana również przez 16-tonowy model D z zamiatarką Faun Viajet 6. Pojazd napędzany jest silnikiem o mocy 250 KM, z którym współpracuje skrzynia ZF 9S 1110 TO z dziewięcioma biegami do jazdy do przodu i jednym wstecznym. Kabina o szerokości 2,1 m wyposażona jest w drzwi po stronie pasażera z dodatkową szybą w dolnej części, ułatwiającą kierowcy obserwowanie, co dzieje się tuż obok. Wsiadanie i opuszczanie kabiny ułatwiają tylko dwa stopnie.

Gamę ciężkich pojazdów budowlanych Renault Trucks będzie reprezentować model C 2.3m 320 4x2 z zabudową bramową Meiller typu AK 12 MT, który może pracować na placu budowy lub przy wywozie odpadów w środowisku miejskim. Wąska, obniżona kabina jest komfortowo wyposażona. Fotel kierowcy z zawieszeniem pneumatycznym oferuje ogrzewanie, wentylację i dodatkowe funkcje zapewniające wygodę użytkowania. Dostęp do kabiny jest bezpieczny i łatwy. Drzwi typu Vision po stronie pasażera, wyposażone w dodatkową szybę w dolnej części, zwiększają pole obserwacji i umożliwiają bezpieczny skręt w prawo. W przedniej osi zastosowano resory piórowe, a w osi napędowej zawieszenie pneumatyczne. Dzięki standardowemu wyposażeniu w zautomatyzowaną skrzynię biegów Optidriver z funkcją terenową pojazd można z powodzeniem użytkować poza utwardzonymi drogami, w każdych warunkach pogodowych. Wariant o mocy 320 KM napędzany jest 8-litrowym silnikiem DTI8 z wtryskiem common rail. Ulepszony hamulec wydechowy Optibrake o mocy 320 KM współpracuje z hamulcami zasadniczymi, zapewniając zwiększone bezpieczeństwo.

Renault Trucks T z zabudową hakową Meiller RS 21.70 można wykorzystać do przewozu ładunków o maksymalnej masie 26 ton. Podwozie 6x2 z zawieszeniem pneumatycznym i rozstawem osi 3350 mm wyposażono w kabinę sypialną o szerokości 2,5 m. Kierowca ma do dyspozycji m.in. podgrzewany fotel z podparciem lędźwiowym, 24-litrową lodówkę i pilot zdalnego sterowania funkcjami w przedziale sypialnym. Pojazd napędzany jest 12,8-litrowym silnikiem Euro 6 Step C z układem common rail, o mocy 480 KM (maksymalny moment obrotowy 2400 Nm). Za przeniesienie napędu odpowiada zautomatyzowana skrzynia biegów Optidriver.

Źródło: Renault Trucks
Do ulubionych