REKLAMA

Namiary na Morze i Handel

Partner etransport.pl - Namiary na Morze i Handel

„Namiary na Morze i Handel” są specjalistycznym dwutygodnikiem, informującym fachowo o najważniejszych wydarzeniach i problemach w polskiej gospodarce morskiej, ze szczególnym uwzględnieniem spraw transportu, przemysłu, usług i handlu morskiego. Podstawowa tematyka czasopisma obejmuje ekonomiczne, finansowe, organizacyjne i techniczne aspekty żeglugi, portów, spedycji, przemysłu remontu i budowy statków oraz produkcji wyposażenia okrętowego a także turystyki morskiej. Pismo informuje o nowych trendach i tendencjach w polskim transporcie, spedycji, handlu i przemyśle morskim. Szeroka prezentacja opinii i poglądów, wywiady i rozmowy z menedżerami i animatorami gospodarki regionów nadmorskich, a także osobami współdecydującymi o ich rozwoju zapewniają „Namiarom na Morze i Handel” ponadbranżowy i ponadregionalny charakter.

www.namiary.pl

Artykuły partnera

Przestrzelona inwestycja
Przestrzelona inwestycja
2020-02-21
W nowy, 2020 r. ST3 Offshore, fabryka elementów morskich elektrowni wiatrowych zlokalizowana w Szczecinie na Ostrowie Brdowskim, weszła z informacją o rozpoczęciu procesu upadłości. Przedsiębiorstwo zostało pozbawione możliwości realizowania układu z wierzycielami.
czytana
1051 razy
Namiary na Morze i Handel 2/2020
Namiary na Morze i Handel 2/2020
2020-02-18
W numerze m.in.:
czytana
200 razy
Inwestycyjny boom w portach
Inwestycyjny boom w portach
2020-02-10
Pogłębianie toru wodnego w porcie wewnętrznym i podejściowego do portu zewnętrznego, modernizacja nabrzeży, budowa terminalu cukrowego i pierwszego parkingu buforowego to największe inwestycje realizowane w ub.r. w Porcie Gdańsk.
czytana
1080 razy
12,5 metra dla Szczecina
12,5 metra dla Szczecina
2020-02-04
Historia modernizacji toru wodnego Świnoujście-Szczecin rozpoczęła się w 1997 r., wówczas Bank Światowy zaoferował Polsce pożyczkę na sfinansowanie inwestycji związanych z poprawą dostępności do portów.
czytana
1065 razy
Niepokojący zakaz kontroli
Niepokojący zakaz kontroli
2020-01-31
Dwie firmy, które od kilku lat na terenie parkingu przy gdańskim DCT kontrolowały stan techniczny części kontenerów, od 1 stycznia br. nie mogą już tego robić. Szefostwo terminalu zakazało im działalności na swoim terenie, motywując to m.in. tym, że ich praca spowalnia przepływ ładunków kontenerowych.
czytana
5158 razy
To nie będzie łatwy rok
To nie będzie łatwy rok
2020-01-29
Z Markiem Tarczyńskim, przewodniczącym rady Polskiej Izby Spedycji i Logistyki, rozmawia Czesław Romanowski.
czytana
1999 razy
Namiary na Morze i Handel 1/2020
Namiary na Morze i Handel 1/2020
2020-01-27
W numerze m.in.:
czytana
395 razy
Zboże odwraca tendencję
Zboże odwraca tendencję
2020-01-23
Zarząd Morskiego Portu Gdynia i Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa (KOWR) podpisały na początku października 2019 roku list intencyjny w zakresie zwiększenia eksportu zbóż polskich producentów.
czytana
5111 razy
Bardzo dziwny rok
Bardzo dziwny rok
2020-01-16
Rok 2019 zaczął się od głębokich spadków stawek w I kwartale, co – jak sądzono – było skutkiem unieruchomienia ważnej kopalni rudy żelaza, należącej do brazylijskiej kompanii Vale, oraz politycznej niestabilności spowodowanej wojną celno-handlową pomiędzy USA i Chinami.
czytana
1255 razy
Namiary na Morze i Handel 24/2019
Namiary na Morze i Handel 24/2019
2020-01-07
W numerze m.in.:
czytana
569 razy
LNG płynie do Polski
LNG płynie do Polski
2020-01-02
Początek przewożenia gazu ziemnego morzem sięga lat 60. XX w. Jednak dopiero od końca lat 90. rozwój floty me-tanowców stał się bardziej dynamiczny.
czytana
2590 razy
Namiary na Morze i Handel 23/2019
Namiary na Morze i Handel 23/2019
2019-12-13
W numerze m.in.:
czytana
737 razy
Bałtyckie ro-ro 2019
Bałtyckie ro-ro 2019
2019-12-06
Światowa flota towarowych statków ro-ro obejmowała na początku 2019 r. 1533 jednostki o łącznej długości linii ładunkowej ponad 1,45 mln m.
czytana
1614 razy
Oceaniczne oczekiwania, dynamiczne short sea
Oceaniczne oczekiwania, dynamiczne short sea
2019-12-04
Mijający 2019 r. był dla żeglugi kontenerowej w polskich portach czasem z jednej strony stabilnego rozwoju – 2 oceaniczne serwisy zadomowiły się na dobre w Gdańsku i regularnie zwiększają obsługiwany wolumen – z drugiej polityczne zawirowania wokół brexitu i konsolidacja rynku dynamiczne kreowały kształt połączeń kontenerowych krótkiego zasięgu w regionie Bałtyku i Morza Północnego.
czytana
1048 razy
Namiary na Morze i Handel 22/2019
Namiary na Morze i Handel 22/2019
2019-11-29
W numerze m.in.:
czytana
913 razy