REKLAMA

Namiary na Morze i Handel

Partner etransport.pl - Namiary na Morze i Handel

„Namiary na Morze i Handel” są specjalistycznym dwutygodnikiem, informującym fachowo o najważniejszych wydarzeniach i problemach w polskiej gospodarce morskiej, ze szczególnym uwzględnieniem spraw transportu, przemysłu, usług i handlu morskiego. Podstawowa tematyka czasopisma obejmuje ekonomiczne, finansowe, organizacyjne i techniczne aspekty żeglugi, portów, spedycji, przemysłu remontu i budowy statków oraz produkcji wyposażenia okrętowego a także turystyki morskiej. Pismo informuje o nowych trendach i tendencjach w polskim transporcie, spedycji, handlu i przemyśle morskim. Szeroka prezentacja opinii i poglądów, wywiady i rozmowy z menedżerami i animatorami gospodarki regionów nadmorskich, a także osobami współdecydującymi o ich rozwoju zapewniają „Namiarom na Morze i Handel” ponadbranżowy i ponadregionalny charakter.

www.namiary.pl

Artykuły partnera

Namiary na Morze i Handel 4/2021
Namiary na Morze i Handel 4/2021
2021-03-02
W tym numerze przeczytacie m.in.:
czytana
510 razy
Przerwana seria wzrostów
Przerwana seria wzrostów
2021-02-26
Koronawirus oczywiście odcisnął swoje piętno na wielkości przeładunków w polskich portach morskich w 2020 r.
czytana
1243 razy
Port z funkcją serwisu
Port z funkcją serwisu
2021-02-22
Morska energetyka wiatrowa jest uznawana za jeden z najbardziej perspektywicznych obszarów pozyskiwania energii odnawialnej.
czytana
754 razy
Namiary na Morze i Handel 02/2021
Namiary na Morze i Handel 02/2021
2021-02-17
W tym numerze przeczytacie m.in.:
czytana
557 razy
Gazoport w rozbudowie
Gazoport w rozbudowie
2021-02-15
Portowy terminal LNG w Świnoujściu powstał z zamiarem stworzenia w Polsce bałtyckiego centrum gazowego dla państw środkowej i wschodniej Europy, konkurencyjnego wobec rosyjskich dostaw błękitnego paliwa.
czytana
780 razy
Przepychanki przy przekopie
Przepychanki przy przekopie
2021-02-08
W połowie grudnia br. budowa głównego etapu kanału żeglugowego łączącego Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską zaawansowana była w ok. 30% (inwestycja ruszyła pod koniec 2019 r.). W tym czasie scalane były, ważące 500 t, konstrukcje pierwszego z 2 mostów obrotowych. W rejonie Zatoki Gdańskiej trwało natomiast pogłębianie basenu morskiego portu osłonowego.
czytana
5973 razy
Boom inwestycyjny trwa
Boom inwestycyjny trwa
2021-02-01
Od kilku lat polskie porty przeżywają prawdziwy boom inwestycyjny. Nie inaczej było w 2020 r. Pandemia koronawirusa jedynie nieznacznie odbiła się na tempie inwestycji, choć oczywiście odcisnęła swoje piętno na portowych wynikach przeładunkowych.
czytana
1535 razy
Namiary na Morze i Handel 23/2020
Namiary na Morze i Handel 23/2020
2020-12-22
W tym numerze przeczytacie m.in.:
czytana
652 razy
W cieniu pandemii i brexitu
W cieniu pandemii i brexitu
2020-12-16
Rok 2020 zapisuje się na kartach historii jako niezwykle trudny dla gospodarki i żeglugi. Rozprzestrzeniająca się pandemia wirusa SARS-CoV-2 spowodowała globalne spowolnienie gospodarcze. Według wrześniowych prognoz OECD światowa gospodarka w 2020 r. skurczy się o ok. 5%. Naturalnie taki spadek nie mógł pozostać bez wpływu na kształt połączeń w żegludze liniowej.
czytana
1815 razy
Namiary na Morze i Handel 22/2020
Namiary na Morze i Handel 22/2020
2020-11-30
W tym numerze przeczytacie m.in.:
czytana
1118 razy
Czekając na Rail Baltica
Czekając na Rail Baltica
2020-11-26
Idea szybkiego połączenia kolejowego Europy Zachodniej przez Polskę do trzech państw bałtyckich zrodziła się w 2008 r. Wówczas to działająca w Parlamencie Europejskim Grupa Zieloni – Wolny Sojusz Europejski zaproponowała powstanie takiego połączenia jako ekologicznej przeciwwagi dla transportu drogowego.
czytana
965 razy
Namiary na Morze i Handel 20/2020
Namiary na Morze i Handel 20/2020
2020-11-12
W tym numerze przeczytacie m.in.:
czytana
859 razy
Namiary na Morze i Handel 19/2020
Namiary na Morze i Handel 19/2020
2020-10-21
W tym numerze przeczytacie m.in.:
czytana
761 razy
Handlowy potencjał krajów bałtyckich
Handlowy potencjał krajów bałtyckich
2020-10-19
Litwa, Łotwa i Estonia należą do najmniejszych gospodarek w Unii Europejskiej, jednak ze względu na bliskie położenie wszystkie 3 państwa są ważnymi partnerami handlowymi i inwestycyjnymi Polski. Chociaż nazwy tych krajów bałtyckich zwykle wymieniane są jednym tchem i często postrzegane jako jeden rynek, to każdy z nich ma swoją specyfikę, a w wielu sektorach bezpośrednio ze sobą konkurują.
czytana
1060 razy
Transport w pokoronawirusowej rzeczywistości
Transport w pokoronawirusowej rzeczywistości
2020-10-15
To, z czym mieliśmy do czynienia przez ostatnie 20 lat i z czym mamy do czynienia obecnie, to raczej strategia inwestycyjna niż strategia transportowa. W związku z tym na pewno będziemy mieli system infrastrukturalny, ale nie wiem, czy będzie to system funkcjonalny – stwierdził Jakub Majewski, prezes Fundacji ProKolej, w trakcie debaty na temat strategii transportowej dla Polski.
czytana
1466 razy