Polski kierowca TIR-a współczesnym niewolnikiem?
ID: 85657

Norwegowie, którzy przed Świętami Bożego Narodzenia pomagali polskiemu kierowcy wrócić do Polski, starają się go odnaleźć, a mediom opowiadają o współczesnej formie niewolnictwa, która panuje w Polsce. Sprawca zamieszania twierdzi, że to wszystko nieporozumienie.
Na parkingu w norweskiej miejscowości Sande od kilku tygodni stoi polska ciężarówka. Ludzie zastanawiają się, gdzie jest kierowca i czy na pewno dotarł do domu bezpiecznie. Przedstawiciele norweskiej firmy transportowej Nistad Transport apelują, by Norwegia zmieniła przepisy i nakazała kierowcom zagranicznych ciężarówek posiadanie odpowiedniego zabezpieczenia finansowego jako warunku wjazdu na teren Norwegii. A wszystko zaczęło się od jazdy na długich światłach.

Pościg za ciężarówką

18 grudnia 2010 roku norweska policja otrzymała kilkanaście zgłoszeń od kierowców o ciężarówce na polskich numerach poruszającej się na długich światłach po drodze E39. Alarmowano, że pojazd stanowi zagrożenie dla innych uczestników ruchu. Policjanci skontaktowali się z kierowcą przy stacji benzynowej w miejscowości Sande. Tłumaczył łamanym angielskim, że w samochodzie doszło do technicznej usterki. Polecono mu wymienić wadliwą część i pokazano, gdzie znajduje się odpowiedni sklep. Został jedynie pouczony i poinformowany, że ciężarówka może kontynuować podróż dopiero po usunięciu usterki.

Bez grosza do Polski?

Obok parkingu, na którym stanęła polska ciężarówka, znajduje się siedziba norweskiej firmy transportowej Nistad Transport. Norwegowie pomogli polskiemu kierowcy i zawieźli go do Oslo, skąd miał się zabrać do kraju. Po kilku tygodniach, kiedy nikt nie odebrał ciężarówki, przedstawiciele Nistad Transport zwrócili się do dziennikarzy państwowej telewizji NRK i dokładnie opisali całą historię. Obszerny tekst na ten temat opublikował w ostatni wtorek serwis internetowy NRK, autorem artykułu jest Anna Gytri.

Przedstawiciele Nistad Transport twierdzą, że polski kierowca mógł zostać zmuszony przez swojego szefa do powrotu do kraju bez finansowego zabezpieczenia. W Norwegii mógł kupić i wymienić brakującą część, ale zdaniem Norwegów, nie miał na to pieniędzy i musiał jechać do Polski na siarczystym mrozie bez grosza przy duszy. Norweg, który wiózł go do Oslo, kupił Polakowi obiad, martwił się też, jak tamten dotrze do celu. Polak zapewniał, że w stolicy Norwegii ma kolegę z firmy, ale ponoć przez całą drogę rozmawiał z kimś przez komórkę i szukał pomocy. Ponieważ nie mówił dobrze po angielsku, panowie nie mogli się dokładnie zrozumieć.

Zmienić przepisy!

Szef Nistad Transport, Gitle Sande, powiedział portalowi NRK, że jego zdaniem był to przykład współczesnego niewolnictwa. Wystosował list, który ma być skierowany do odpowiedniego ministra, z prośbą o zmianę przepisów. Jego zdaniem, kierowcy zagranicznych ciężarówek powinni wjeżdżać do Norwegii tylko z zabezpieczeniem finansowym. To zmusiłoby ich szefów do odpowiedniego uposażania pracowników, a kierowcom oszczędziło przykrych sytuacji.

- Pomogliśmy mu, bo ten człowiek miał błaganie w oczach - powiedział Wirtualnej Polsce Gitle Sande. - Ktoś by powiedział, że to przedstawiciel konkurencji, ale dla mnie to był przede wszystkim kolega po fachu w potrzebie. Wszyscy jesteśmy ludźmi, nikt by nie miał serca mu odmówić. Proszę, koniecznie dajcie mi znać, gdy zbadacie losy tego kierowcy! - prosił.

W poszukiwaniu zaginionego właściciela

We wtorek rozpoczęliśmy poszukiwania polskiej firmy, do której należy pozostawiona w Norwegii ciężarówka. Przy okazji pytaliśmy o warunki pracy kierowców. - To nie nasze auto - powiedział przedstawiciel firmy STD Transport z Warszawy. - Nie dopuścilibyśmy do takiej sytuacji. Każdy kierowca, który u nas pracuje, ma kartę, z której może skorzystać w razie kłopotów za granicą - zapewniał

~darek
*.centertel.pl

Posty (252)

~driver uk
2015-07-26 12:51:36
polscy kierowcy sa niewolnikami u swoich polskich psiewoznikow bo dla nich tez malo placa z tego wzgledu ze tez sa niewolnikami

-1

~re:łysy
2015-07-27 00:19:17
re:łysy

wszyscy znamy PRAWDĘ, szukasz aprobaty na tym forum aby stłumić głos swojego sumienia.
Rz, 1, 18-32
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 54.224.100.134

Dodaj
Anuluj
REKLAMA

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

REKLAMA

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2018
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Kierowca do zabrania - Potrzebujesz się dostać do auta? A może masz wolne miejsce i możesz podrzucić drugiego kierowcę gdzieś na Twojej trasie?
Kierowca Do Zabrania

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce