Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Samochody elektryczne to przyszłość logistyki

ID: 245095


Czynnik ekonomiczny, wymogi klientów – zarówno instytucjonalnych, jak i indywidualnych – oraz przede wszystkim rosnąca świadomość firm logistycznych w kwestii ich wpływu na środowisko sprawiają, że branża w coraz większym stopniu stawia na ekologię i elektromobilność – mówią eksperci DHL Parcel Polska.

~etransport.pl

Wątek dotyczy tej informacji prasowej

Posty (10)

~Paweł
Wiadomo że każda nowość napedza rynek. W Polsce do elektromobilnosci musielismy troche dojrzeć. Ale juz sie dzieje, już widac ze przede wszystkim kierowcy połknęli haczyk. Póki co bariera to jeszcze sama cena za elektryka, bo stacji ładowania greenway wciąż dostarcza wiecej. Może i cena za chwile sie ustabilizuje na poziomie "dostepnym" dla Polaka
MagnusSE75
Prywatni użytkownicy patrzą krótkowzrocznie na cenę zakupu, jako najważniejszy faktor przy zakupie auta. Przedsiębiorcy patrzą długofalowo, więc również na koszty eksploatacji (koszt "paliwa", serwisu, etc. ) oraz warunki gwarancji. Skoro elektryki i plug-in hybrydy znajdują coraz więcej klienteli wśród biznesu, który nastawiony jest stricte na zysk, to może z czasem i kupujący prywatnie auta dojrzą korzyści z jazdy el/plugin.

1

kiero82
Ciekawe, ile będzie kosztować utylizacja i zakup nowych baterii, gdy obecne zakończą swój żywot.
~Sancho Pancho
To powinny być koszta producenta.
Z tego co wiem, to za akumulator nawet płacą 30 zł :)
Kiero 82, zainteresuj się.
~Sancho Pancho
Kiero, poczytaj o nowych bateriach, które mają wejść.
Nie będzie już elektrolitu, będzie substancja stała.
Toyota zaoferuje jako pierwsza, chyba.
Podwójna moc, dwa razy więcej km.
Wtedy możemy o czymś porozmawiac
~Sancho Pancho
A że małe firemki i galgany które slecza nad statystykami i patrzą w monitor.
Ile kierowca ukradł paliwa, nie zrozumieją tego.
Handlowiec przejeżdża dziennie po 300 KM i więcej.
Policz ile wydaje na paliwo.
Może być i dostawca, kurier.
Wtedy jak obliczysz koszty.
Napisz coś nam o tym, do jakiego wniosku doszedłes.
Następnie, dodaj to że elekteyki nie wymagają wymiany oleju, itd.
Pozdraiwm, czytaj więcej.
MagnusSE75
Do tego dochodzi spora oszczędność klocków i tarcz, bo spora część siły hamowania odbywa się za pośrednictwem odzyskania energii i doładowania baterii, coś w stylu retardera. Są miasta, w których można w kilku punktach naładować auto za friko, dodatkowo nie płacąc za parking w strefie płatnego parkowania.
Kto umie liczyć, ten już policzył.
~Sancho Pancho
Magnus, jazda bus pasem.
Czyli ogólnie się nie opłaca elektryk :)
MagnusSE75
Ja akurat wybrałem plug-in, bo czasem jeżdżę dłuższe trasy i 100% elektryk mnie troszkę przeraża. Spalanie za ostanie 8 tys. km średnio 1, 8 l/100 km, z czego ca. 3 tys. trasy i 5 tys. miasto. Trasa 3-4 osoby + bagaż, miasto 1-2 osoby na pusto.
Poprzednie auto paliło 8 l/100 km, więc szybko się wydatek zwróci. Obliczam, że po 2-3 latach wyjdę na zero, a później zacznę grubo oszczędzać. Auto ma 7 lat gwarancji (na baterię też), a nawet jak bateria padnie po tym czasie, to pozostaje jednostka benzynowa. Ładuję za darmo i do tego za parking nie płacę nawet w centrum miasta :-)
MagnusSE75
Zbiornik paliwa ma 43 l. Ostatnio zatankowałem go na full pod koniec czerwca i teraz mam pół zbiornika hahaha.
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 18.188.108.54

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels