ID: 197415
RENAULT MAGNUM 480DXI 2005r.
ID: 197415
ID: 197415
Od kilku dni borykam się z niskim ciśnieniem oleju. Po odpaleniu auta ciśnienie oleju jest ok (moim zdaniem przed awarią było większe teraz jest około połowy wskaźnika na zimnym) po kilkunastu minutach pracy wyświetla komunikat niskie ciśnienie oleju i natychmiastowy brak mocy. Po kilkudziesięciu km gaśnie i auto znowu ma moc. Ostatnio zauważyłem, że komunikat o niskim ciśnieniu pojawił się przy rozpędzaniu około 1400-1500 obr. - w sprawnym silniku przy wyższych obrotach ciśnienie powinno być większe a tu jest mniejsze ponieważ pojawił się komunikat. Wymieniono nowy olej, filtry, zdjęta miska podobno nic niepokojącego nie dzieje się. Czujnik prawdopodobnie ok (był sprawdzany z komputerem który pokazywał identyczne pomiary ). Ciśnienie było również mierzone barometrem. (pokazywało 5 barów), ale z powodu braku szczęścia ciśnienie jest zawsze mierzone gdy wskaźnik magnumki również pokazuje prawidłowe ciśnienie a nie gdy brakuje ciśnienia na desce rozdzielczej. Komunikat raz jest, raz gaśnie jak go "najdzie". Smok pompy oleju czysty, mam wątpliwości czy mechanik prawidłowo sprawdził zaworek przy pompie, jednak twierdzi on, że jeżeli zaworek byłby walnięty to zawsze by pokazywał niską wartość ciśnienia. Jutro będzie montowana podstawa filtrów oleju tylko nie wiadomo czy coś to pomoże. Proszę o pomoc.
Od kilku dni borykam się z niskim ciśnieniem oleju. Po odpaleniu auta ciśnienie oleju jest ok (moim zdaniem przed awarią było większe teraz jest około połowy wskaźnika na zimnym) po kilkunastu minutach pracy wyświetla komunikat niskie ciśnienie oleju i natychmiastowy brak mocy. Po kilkudziesięciu km gaśnie i auto znowu ma moc. Ostatnio zauważyłem, że komunikat o niskim ciśnieniu pojawił się przy rozpędzaniu około 1400-1500 obr. - w sprawnym silniku przy wyższych obrotach ciśnienie powinno być większe a tu jest mniejsze ponieważ pojawił się komunikat. Wymieniono nowy olej, filtry, zdjęta miska podobno nic niepokojącego nie dzieje się. Czujnik prawdopodobnie ok (był sprawdzany z komputerem który pokazywał identyczne pomiary ). Ciśnienie było również mierzone barometrem. (pokazywało 5 barów), ale z powodu braku szczęścia ciśnienie jest zawsze mierzone gdy wskaźnik magnumki również pokazuje prawidłowe ciśnienie a nie gdy brakuje ciśnienia na desce rozdzielczej. Komunikat raz jest, raz gaśnie jak go "najdzie". Smok pompy oleju czysty, mam wątpliwości czy mechanik prawidłowo sprawdził zaworek przy pompie, jednak twierdzi on, że jeżeli zaworek byłby walnięty to zawsze by pokazywał niską wartość ciśnienia. Jutro będzie montowana podstawa filtrów oleju tylko nie wiadomo czy coś to pomoże. Proszę o pomoc.
~magnum*.42.0.31.alfanet24.pl
*.42.0.31.alfanet24.pl
Posty (16)
~magnum | jak w temacie... | |||
~Arek | czujnik ciśnienia oleju standard w DXI | |||
~owner | Tak jest czujnik, oryginalny z serwisu ok 400 - 500zł, Rozszczelnił się i robi zwarcie. Raz jest dobrze a raz wariuje. | |||
~martinez | Jak napisał arek czujnik ciśnienia oleju w serwisie 450 nett w biedronce 250 DT | |||
~magnum | dziękuje za info., wymienie jeszcze ten czujnik oleju. W serwisie natomiast powiedzieli, że do awarii czujnika dochodzi rzadko, często dochodzi do pęknięć podstawy filtrów oleju. Mieliście podobne przypadki u siebie? | |||
~Arek | Nic takiego się nie działo jedynie te czujniki trzeba pamiętać że sa dwa rozszczelniaja się pewnie dlatego ze na oryginalnym czujniku widnieje napis made in china | |||
~magnum | są dwa? tego nie wiedziałem - w którym miejscu? Mechanik mówił o jednym tzn. ten który gdy wykręci wkręca barometr. | |||
~owner | Miałem podobne objawy w Magnum Dxi 460 2009. Mechanik przez tel mi powiedział że to czujnik. Zjechałem na warsztat wymienił w 15min i po problemie. To podobno bardzo częste w Dxi. | |||
~ZWOLI | Ja miałem tak tylko że w Tga raz ciśnienie było raz nie i był to zaworek na pompie!!! | |||
~Arek | Znajdują się obok siebie. | |||
~magnum | a naprawdę sa dwa te czujniki? | |||
~magnum | Wiem, chodzi o czujnik skrzyni korbowej to jest ten drugi czujnik. tak? | |||
~Arek | tak | |||
~500 dxi | Napewno czujnik. raz mi zaniżal ciśnienie po deszczu na 1, 2 drugim razem zawyżal na 9... standart w dxi | |||
~magnum | tak koledzy to czujnik, kupiłem oryginalny i problem zniknął. "Szpece" którzy tylko renówkę naprawiają niestety nie mieli takiej informacji. Auto zostało naprawione, można powiedzieć przez internet. Jeszcze raz wielkie dzięki. | |||
Adu
| Koledzy moja to 480 dxi, jadąc nagle czerwona kontrolka i ciśnienie oleju, 0. 00 po chwili jakieś 0. 2... 0. 5. 0. 7. 09. i tak skacze doszło do 2, 2 znikła kontrolka po 10 km to samo, czyli czerwono na desce i ciśnienie 0. 00129300; po chwili 0. 02 i tak rośnie i spada ot takie cyrki czy to też się posępne może być czujnik? ??, Oczywiście moc spada dziękuję za podpowiedzi |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.