ID: 146353
Obwodnicą można jechać tylko 100 km/h
ID: 146353
ID: 146353
Choć południową obwodnicą możemy jeździć już ponad osiem miesięcy, to wciąż nie jest formalnie trasą ekspresową. Przez to trzeba jechać wolniej, ale wielu kierowców nie wie, z jaką dokładnie prędkością, a na obwodnicy dość często z radarem pojawiają się policjanci.
Choć południową obwodnicą możemy jeździć już ponad osiem miesięcy, to wciąż nie jest formalnie trasą ekspresową. Przez to trzeba jechać wolniej, ale wielu kierowców nie wie, z jaką dokładnie prędkością, a na obwodnicy dość często z radarem pojawiają się policjanci.
~etransport.pl
Posty (3)
zzx
| ale opłaty pobierają jak za ekspresówkę. bo w rozporządzeniu jest zapisana że to "droga ekspresowa" | |||
brzydal
| Witam, no wszystko super jeszcze jak by ta Pani z tej drogowej dyrekcji podpowiedziała współpracownikom aby zerkneli i przebadali ruch i układ pasów na węźle obwodnicy z Aleją Krakowską. Mianowicie: - jadąc od strony centrum Alejami zbliżamy się do węzła z obwodnicą i: są dwa pasy do skrętu w prawo (kierunek Poznań, węzeł Opacz) uważam że w zupełności wystarczył by jeden bo albo nic na nim nie ma lub nigdy nie ma tam więcej jak 6-7 aut czekających na jednej zmianie świateł do skrętu, a pozyskany pas przeznaczył bym na pas do jazdy na wprost bo dojeżdżając do samego wiaduktu "podjeżdżają" auta z prawo skrętu i normalnie się wcinają tworząc korki i nie potrzebne nerwy, trąbienia, a i zlikwidowało by to ten dziwny zygzak z jezdni którą się jedzie pod sam wiadukt, a tak by była prosta i przejrzysta droga i wyodrębnił bym oddzielny pas do skrętu w stronę Piaseczna w lewo, - jadąc od węzła Opacz w kierunku tegoż samego wiaduktu z Alejami zrobił bym trzeci pas do skrętu w prawo w kierunku Katowice - Wrocław ponieważ są tam notoryczne całodzienne zatory które powodują pojazdy oczekujące do skrętu w tym właśnie kierunku, przecież ta nitka wpada na Aleję na drogę gdzie są już trzy pasy ruchu tak że na pewno poprawiło by to przepustowość i zmniejszyło korek w tym kierunku, jednocześnie o ile się da wydłużył bym czas zielonego światła dla jadących z kierunku Opacz do centrum bo jest naprawdę krótkie i niejednokrotnie można nie pokonać skrzyżowania będąc w 4-5 pojeździe w kolejce, - jadąc od Kraków - Katowice jest super jeden pas w kierunku Piaseczna zawsze wolny, trzy do jazdy na wprost do centrum w tym jeden z lewoskrętem w kierunku Opacz i lewoskręt na Opacz normalnie jak to mówi mój kolega baja, - jadąc obwodnicą od strony Piaseczna jest też całkiem ok tylko wydłużył bym czas trwania zielonego do skrętu w lewo kierunek Katowice - Wrocław bo jest przykrótki zwłaszcza że korzysta z niego dużo ciężarówek i po prostu mają za mało czasu. aa umieścił bym oznakowanie z którego pasa gdzie się jedzie wysoko na wiadukcie na całej jego szerokości na tym kawałku pod którym jest jezdnia, tak aby z daleka było widoczne ile jest pasów i gdzie prowadzą, bo obecne oznaczenie jest naprawdę słabe, a tak ktoś kto jedzie pierwszy raz lub mało tędy uczęszcza ma kłopoty i plącze się nie jednokrotnie po wszystkich pasach bo nie wie z którego gdzie można jechać, przypominam że jeździ tędy dużo tranzytu. Poprawił by oznakowanie przed węzłem Konotopa jadąc od kierunku Gdańsk - Białystok jest duży metalowy wiadukt na którym można by umieścić oznakowanie gdzie z którego pasa bo jest z tym słabo, i auta potrafią przecinać z lewego pasa prowadzącego na Pruszków przez wszystkie trzy pasy aby wjechać na obwodnicę, wogle to proponował bym też na istniejącym oznakowaniu poprawić lub dolepić informację że to jest obwodnica bo zarówno od strony Konotpy i od Puławskiej jest tylko oznaczenie numeryczne które naprawdę większości użytkowników zwłaszcza aut osobowych nie wiele mówią. Bo widziałem też niejednokrotnie jak dojeżdżają do tych skrzyżowań i wahają się czy wjechać czy nie - bo po prostu nie wiedzą czy dojechali już do tej obwodnicy czy to jeszcze nie to bo w większości przekazów jest podawane:południowa lub północna obwodnica" a tu dojeżdżamy i informacja jakieś S8, S79 itp. Zmienił bym jeszcze całkowicie system powiadamiania i informowania na ekranach świetlnych nad jezdniami jest on tak skrótowy i ogólny że jest aż nieczytelny i nie zrozumiały. Pomijając to że prawie wszędzie nad drogami są poumieszczane kamery i nikt nie raczy napisać komunikatu że jest korek na godzinę czy pół lub że jest wypadek i któryś z pasów jest zamknięty, a jak nic się nie dzieje to niech widnieje komunikat o krążących patrolach i żeby zwolnić lub że mgła i żeby też zwolnić, a jak jest zima to że nie odśnieżone do odwołania i żeby czekać odwilży. Może by ktoś z tej dyrekcji dróg zrobił porządek z zakazem 16 tonażowym z tego wiaduktu do Puławskiej w stronę Piaseczna, cała droga jest oddana w tym samym czasie, ma jednakowy standard w obu kierunkach, a tu taki jakiś dziwny zakaz. To wszystko pozdrawiam. | |||
brzydal
| Naprawdę przydały by się oznaczenia numeryczne poszczególnych węzłów tak po kolei idące, a jak kiedy Unia znów się pomyli i da fundusze na rozbudowę i jakiś włodarz wymyśli se nowy kolejny wiadukt między istniejącymi to po prostu można dodać do cyfrowego oznaczenia literkę "A" lub nawet "B" jeśli zajdzie potrzeba. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.