ID: 141944
Drogowe monstra atakują Europę
ID: 141944
ID: 141944
Parlament Europejski przymierza się do wypuszczenia na drogi 25-metrowych ciężarówek, nazywanych drogowymi pociągami lub samolotami. O energooszczędnych, ale mogących zagrozić kolei pojazdom, pisze "Puls Biznesu".
Parlament Europejski przymierza się do wypuszczenia na drogi 25-metrowych ciężarówek, nazywanych drogowymi pociągami lub samolotami. O energooszczędnych, ale mogących zagrozić kolei pojazdom, pisze "Puls Biznesu".
~etransport.pl
Posty (36)
ququ
| cała Scandynavia oparta jest na takim transporcie a tu taka sensacja@ | |||
~Bolek | a w jaki sposób skrócą się kolejki? i na jakich granicach? Na Białoruś tego nie wpuszczą bez specjalnego zezwolenia. | |||
~R620... ? ?? :) | NA DROGE, NA DROGE... !!! :) Tyle w komentarzu :) | |||
~ixxa | pamietajcie o parkingach by mogly zmiescic takie zestawy, to w uj kasy i zapewne nie predko by weszło; p | |||
~Wojtek | Przód ciągnika z nosem i długość składu 25m? Już widzę pokonywanie zakrętów :D | |||
~dziadtras | Będzie mniej kierowców potrzebnych. | |||
~eeeeeee | po RUS takie zestawy krążą i wszystko jest git | |||
Hesher
| bedzie to jeździc ale tylko po autostradach i tylko od pewnych godzin nocnych do porannych, w niemczech jest taki ruch ze banka mala, do tego takie skady beda mialy calkowity zakaz wyprzedzania na drugim pasie | |||
Hesher
| na takie sklady beda dodatkowe szkolenia i dokument ze mozesz nimi jeździc, jeszcze to troche potrwa zanim w zycie wejdzie | |||
~Szymon | tylko że takie słady już jeżdźą po niemczech i to w dzień, a nie tak jak kolega pisze w nocy | |||
~sweddriver | Ja jeżdżę takim składem 25, 25m na Skandynawii i w rondach i na zakrętach lepiej się prowadzi od standardowego składu. | |||
Hesher
| w niemczech no moze jezdza ale ja tam gdzie jezdze jeszcze ich nie widzialem szlezwik jest zakaz takimi jezdzic dlatego na porcie w puttgarden przepinki robia, moze w bawarii jezdza tam nie bylem wiec nie widzialem ich | |||
~Scaniatop | W Holandii jaździ ich bardzo dużo w dzień i w nocy | |||
Hesher
| bo w holandii nie ma zakazu na nie. a w danii np moga jeździć ale nie wszedzie. w danii musisz przejsc szkolenie na te cudenka, bo otoz znakow zakazu na nie nie ma, a musisz wiedziec gdzie ci mozna wiechac a gdzie nie. i miedzy innymi szkolenie po to jest | |||
~scaniatop | to uczą topografii Danii? | |||
~scaniatop | Anglia podniosła do góry a kontynent musi się wydłużać | |||
Hesher
| kolego, nie topografii, idz do frode laursen i powiedz ze chcesz takimi jezdzic, to sie wszystkiego dowiesz. | |||
~scaniatop | tylko zapytałem na jakiej zasadzie się to odbywa (zero złośliwości) | |||
chohlik
| pan liberadzki dobrze mowi-jesli jedna ciezarowka zastapi dwie to moze nie tyle co zabierze prace kolei ale jednak dochody pasozytow w rzadzie takze spadna o polowe | -1 | ||
~putin | rząd się wyżywi | |||
Hesher
| dwa sprzety na doly zastepuja 3 normalne zestawy 16. 5 m , a w niemczech juz calych jezdza takie, sa oczywiscie drogi gdzie maja zakazy, ale to logistycy nad tym pracuja ktoredy takie cos ma jezdzic, ogolnie powoli bedzie coraz wiecej takich na niemczech, a wiec holandia, niemcy i cala skandynawia, beda jezdzic bez problemów, w polsce ten temat napewno dlugo nie przejdzie bo nie ma jak wdrożyc tego tematu bez autostrad. | |||
ese
| Nie przeszło. Za to są poważne przymiarki do dopuszczenia aut "z nosem", ze względu na większe bezpieczeństwo kierowcy przez dłuższą strefę zgniotu niż w obecnym, "pudełkowatym" kształcie kabiny | |||
~metyl | kolega co pisał o Skandynawii jeździ ich masa ale nie po całej. Po Norwegii nie wydają do Oslo ok dalej nie bardzo | |||
Hesher
| ese, faktycznie to co o tobie na tym forum pisza to prawda, haha, jezdze codziennie po niemczech, i codziennie widze zestawy na doli 25, 25M, meyer meyer, voight, naczepy khune nagel, dhl, i innych przewożników, takze swoje wywody zachowaj dla siebie, bo osmieszasz sie, albo sprecyzuj to co mowisz bo do niczego twojej wypowiedzi nie mozna odniesc | -2 | ||
Hesher
| metyl, no bo jak ty sobie wyobrazasz wiechac na niektore drogi zestawem 25, 25 M od np droga nr 7 mowie ogolnie o calej dlugosci tej drogi. | |||
Hesher
| ogolnie by takie cos jeździło to nie tylko kierowca ma miec glowe na karku ale sa w firmach ludzie ktorzy pracuja nad tym ktoredy ma taki zestaw jechac, | |||
ese
| Członkowie komisji 18 marca przegłosowali decyzję o przedstawieniu w PE propozycji zmian w przepisach dotyczących budowy ciężarówek. Przewidują one możliwość zwiększenia kabiny, dając więcej miejsca z przodu pojazdu, co umożliwi projektowanie bardziej opływowych nosów. Ustawa przewiduje wprowadzenie zmian we wszystkich nowych ciągnikach siodłowych, sprzedawanych od 2022 r. Bezpieczeństwo. Europosłowie z Komisji Transportu uzasadniają propozycję wprowadzenia zmian względami bezpieczeństwa. Dodatkowa przestrzeń kabiny ma być przede wszystkim przeznaczona na pozbycie się tzw. martwych pól, stworzenie strefy zgniotu oraz wprowadzenie rozwiązań zapobiegających wciąganiu pieszych i rowerzystów pod koła pojazdów. Dzięki tej decyzji zmniejszy się liczba zabitych na drogach, a emisje zanieczyszczeń z ciężarówek zaczną spadać po 20 latach stagnacji. To dobry dzień dla pieszych, rowerzystów, kierowców i środowiska – skomentował propozycję zmian Wojciech Makowski z Instytutu Spraw Obywatelskich. Aerodynamika. Zmianą w przepisach sprzyjają również czynniki ekonomiczne i ekologiczne. Produkowane dotychczas europejskie ciężarówki mają niekorzystne właściwości aerodynamiczne w stosunku do pojazdów z nosami. Obecne prawo o wymiarach zestawów transportowych wymusza produkowanie ciągników siodłowych z pudełkowatą kabiną wagonową. Ograniczające wielkość zestawów transportowych przepisy powodują, że jest ona najbardziej praktyczna, ponieważ zostawia dużo miejsca na ładunek. Jednak taka forma nie jest aerodynamiczna i ciężarówka z taką kabiną, pomimo różnego rodzaju jej „ wygładzania” i modyfikacji, „ przecina” powietrze jak płaska ściana. Możliwości zmiany kształtu ciągnika powinny doprowadzić do mniejszego o kilka procent zużycia paliwa, a co za tym idzie, zredukowania zanieczyszczania powietrza. Szacuje się, że ciężarówki odpowiadają za 25% emisji spalin wytwarzanych na europejskich drogach. Trochę większe wymiary w zamian za poprawę bezpieczeństwa i mniejsze spalanie to propozycja, którą powinno się bez namysłu zaakceptować – powiedział William Todts z federacji „ Transport & Environment”. Lobbing. Przegłosowanie nowych przepisów przez Komisję Transportu PE nie oznacza ich automatycznego wprowadzenia w życie. Nad proponowanymi zmianami będzie głosował PE na posiedzeniu plenarnym w kwietniu, a następnie na wdrożenie projektu musi wyrazić zgodę 28 krajów członkowskich. Przynajmniej w niektórych państwach rządy są pod dość silną presją europejskich koncernów produkujących ciężarówki, które są przeciwne wprowadzanym zmianom. Chociaż kilka marek, takich jak DAF, Volvo czy Scania, ma modele z nosami, to jednak producenci lobbują, aby zablokować dopuszczenie ich na drogi UE do 2025 r. dla zapewnienia „ neutralności konkurencyjnej” ;. W lutym europosłowie odrzucili wniosek Komisji pozwalający na transgraniczny ruch pociągów drogowych, czyli tzw. megaciężarówek. Zgodnie z obowiązującymi obecnie w UE przepisami, zestawy w transporcie międzynarodowym mogą mieć maksymalnie 18, 75 m długości i 40 t dmc. Europejskie rządy nie powinny pozwolić, aby wąskie interesy zatriumfowały nad zdrowym rozsądkiem – skomentował sytuację William Todts. | |||
ese
| W lutym europosłowie odrzucili wniosek Komisji pozwalający na transgraniczny ruch pociągów drogowych, czyli tzw. megaciężarówek. Zgodnie z obowiązującymi obecnie w UE przepisami, zestawy w transporcie międzynarodowym mogą mieć maksymalnie 18, 75 m długości i 40 t dmc. Europejskie rządy nie powinny pozwolić, aby wąskie interesy zatriumfowały nad zdrowym rozsądkiem – skomentował sytuację William Todts. | |||
Hesher
| ese miedzy narodowy, co z tego, jak w wymienionych przezemnie krajach jezdza takie zestawy i beda jeździć | |||
Hesher
| niemcy i tak swoje przepisy wprowadzily i u nich bez problemow takie po drogach jezdza, |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.