Historia Zakladów Starachowickich i produkcji samochodów STAR cz 1 i 2
Część 1 nawiązuje do początków hutnictwa w rejonie dzisiejszych Starachowic, która nazwa pojawiła się już w 1540 roku wieku, po wybudowaniu pierwszej kuźnicy. Już król Stefan Batory składał tu pierwsze zamówienia produkcji do armat. Zbudowanie Wielkiego Pieca w XVIII w. rozpoczęło intensywny rozwój przemysłu. Towarzystwo Starachowickich Zakładów Górniczych S. A. od 1875 r. już dysponowało piecami do wytopu żelaza, walcownią i kopalniami rudy żelaza. Zakład zbrojeniowy utworzono w wolnej Polsce. Produkcja dział i innego uzbrojenie trwała do II wojny św. kiedy ZS okupowali Niemcy.
Część 2 ukazuje po wyzwoleniu rozpoczęto produkcję ciężarówek STAR. Popularne STAR-y były podstawowym środkiem transportu w Polsce, były dumą nie tylko Starachowic. Zaczęło się od Star 20, potem był Star 66, 660, rodzina Star 200, 266 i ich następcy z rodziny 1142.
Część 2 ukazuje po wyzwoleniu rozpoczęto produkcję ciężarówek STAR. Popularne STAR-y były podstawowym środkiem transportu w Polsce, były dumą nie tylko Starachowic. Zaczęło się od Star 20, potem był Star 66, 660, rodzina Star 200, 266 i ich następcy z rodziny 1142.
KATEGORIE FILMÓW
Ciekawostki
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.