REKLAMA

Agregaty naczepowe SLXi Hybrid stworzone z myślą o obniżeniu kosztów eksploatacji
Utworzona: 2017-12-07

Nowa technologia hybrydowa zmienia projekt w rzeczywistość, łącząc doświadczenia firm Thermo King i Frigoblock, aby tworzyć zrównoważony i ekonomiczny transport chłodniczy dalekobieżny i na terenie miast.

Thermo King®, lider w produkcji systemów do kontroli temperatury w transporcie będący marką Ingersoll Rand, wprowadza nowy innowacyjny agregat naczepowy SLXi Hybrid, stworzony z myślą o zmniejszeniu oddziaływania na środowisko naturalne i obniżeniu kosztów eksploatacji. Zaprezentowany w roku 2016 jako projekt, nowy agregat jest już oficjalnie dostępny w asortymencie SLXi.

Agregat Thermo King SLXi Hybrid wykorzystuje zestaw Frigoblock EnviroDrive. Zestaw ten obejmuje generator zamontowany do silnika ciągnika oraz układ z przemiennikiem częstotliwości, który zapewnia stałe zasilanie i umożliwia pracę w trybie elektrycznym, zarówno wtedy, gdy agregat jest podłączony do trójfazowego źródła zasilania w doku załadunkowym, jak i podczas jazdy na trasie. Technologia ta umożliwia wykonywanie wszystkich dostaw z wyłączonym silnikiem wysokoprężnym agregatu, co minimalizuje oddziaływanie na środowiska miast i okolic sklepów. Firmy przewozowe zyskują też dzięki temu wyjątkową elastyczność, gdyż silnik wysokoprężny można ponownie uruchomić w razie potrzeby, zachowując zawsze pełną autonomię agregatu.

SLXi Hybrid to prawdziwie innowacyjna technologia spełniająca oczekiwania naszych klientów, którzy potrzebują rozwiązań zapewniających łatwiejszy dostęp do stref niskiej emisji spalin w miastach, a jednocześnie takich, które pozwalają ograniczyć oddziaływanie na środowisko i obniżyć koszty eksploatacji. Dzięki nowej technologii hybrydowej nasi klienci mogą stworzyć całkowicie elastyczną flotę pojazdów do transportu chłodniczego dalekobieżnego i na terenie miast
– powiedział Laurent Debias, kierownik ds. zarządzania produktem w Thermo King i Frigoblock.

Aby uzyskać jeszcze większą elastyczność eksploatacyjną, nową technologię hybrydowa Thermo King i Frigoblock można zastosować w już użytkowanych agregatach naczepowych SLXi. Jeden ciągnik może obsługiwać różne naczepy działające w trybie hybrydowym, a klienci mogą łatwo zmodernizować swoje pojazdy i wprowadzić napęd hybrydowy korzystając z usług jednego z kilkuset autoryzowanych dealerów i centrów serwisowych Thermo King w całej Europie.

We współpracy z niemieckim dealerem EURAM i firmą MJ Transport GmbH z Dortmundu, Thermo King i Frigoblock przeprowadziły szczegółowe testy pracy agregatu w rzeczywistych warunkach pracy. Przez ostatnie kilka miesięcy ciągnik z naczepą wyposażoną w system SLXi Hybrid przewoził produkty zamrożone oraz wrażliwe na temperaturę produkty świeże i rośliny na trasach pomiędzy Niemcami, Holandią i Belgią.

Jesteśmy rodzinną firmą, która żywi przekonanie, że ekologia i ekonomia powinny iść ręka w rękę, i która zawsze stara się opierać swoją działalność na zasadach zrównoważonego rozwoju – powiedział Thomas Sadowski, prezes zarządu MJ Transport GmbH.

Thermo King jest firmą, która przyspiesza rozwój i wiedzie prym we wprowadzaniu innowacyjnych rozwiązań na rynku transportu chłodniczego. Wierzymy w przyszłość i zawsze chcemy być o krok do przodu. Dlatego właśnie chętnie podjęliśmy się testowania najnowszego agregatu SLXi Hybrid we współpracy z Thermo King i EURAM – powiedział Max Sadowski, dyrektor operacyjny MJ Transport GmbH.

W efekcie firma MJ Transport poinformowała, że agregat naczepowy wymagał tylko jednego tankowania w ciągu ośmiu tygodni testów, podczas gdy konwencjonalne agregaty wymagają uzupełniania paliwa przeciętnie co 1,5 - 2 tygodnie. Równocześnie klient zaobserwował, że wzrost zużycia paliwa przez ciągnik wyniósł tylko 0,6 litra na 100 km.

Ponadto ciągła praca agregatu z wysoką wydajnością umożliwiła bardzo precyzyjną kontrolę temperatury i poprawę obiegu powietrza. Pozwoliło to na stworzenie doskonałych, oszczędnych kosztowo warunków w przestrzeni ładunkowej o kontrolowanej temperaturze do przewozu delikatnych produktów. Jednocześnie okazało się to doskonałą metodą dla transportu roślin i kwiatów.

SLXi Hybrid wchodzi w skład oferty agregatów chłodniczych z jednym i wieloma ustawieniami temperatury Thermo King SLXi, stworzonych z myślą o wykorzystaniu rozwiązań inteligentnych, funkcji łączności, oszczędności paliwa i kontroli temperatury dostosowanej do indywidualnych potrzeb.

Źródło: Thermo King
Do ulubionych