Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

ARTYKUŁ SPONSOROWANY

W Polsce brakuje jednego pokolenia kierowców

Utworzona: 2017-09-25


Przed wejściem Polski do Unii Europejskiej i otwarciem się tamtego rynku na usługi przewoźników z nowych krajów członkowskich (wcześniej obowiązywały kontyngenty wjazdu), przewozy w ruchu międzynarodowym w Polsce realizowało ok. 40 tys. samochodów ciężarowych i pojazdy drogowe. Dziś transport drogowy jest realizowany przez około. 200 tys. samochodów.

Biorąc pod uwagę, że ostatni kierowca, który był szkolony w systemie kształcenia przez system państwowej edukacji ukończył szkołę zawodową z uprawnieniami  w 1989 r., obserwujemy, że brakuje przynajmniej jednego pokolenia kierowców zawodowych. Dopiero po kilkunastu latach państwo polskie zauważyło problem i  wraca do edukacyjnego kształcenia kierowców. Od 2016 roku rozpoczęto w szkołach publicznych kształcenie w zawodzie kierowca-mechanik. Ale potrzeby są ogromne, aby rozwiązać problem braku kierowców wykwalifikowanych, którzy mogą prowadzić ciężkie samochody, szczególnie w ruchu międzynarodowym – opisuje problem specjalista ds. transportu i logistyki, ekspert firmy Infracht, Dariusz Starkowki.

Niedobór kierowców to bolączka dzisiejszego rynku transportowego. Dla firm produkcyjnych i spedycyjnych narzędzia dające dostęp do bazy przewoźników stają się coraz bardziej cenne. Firmy produkcyjne, których sprzedaż zależna jest od sezonu, nie chcą poszerzać własnych taborów i szukają wsparcia w giełdach transportowych. Dla firm spedycyjnych już od kilku lat giełdy ładunków są stałym i niezbędnym elementem pracy. Nie brak jednak narzekań ze strony użytkowników na największych graczy na rynku.

Naprzeciw ich oczekiwaniom wyszli twórcy Transportowej Platformy Aukcyjnej Infracht.

Giełda transportowa Infracht jest miejscem, które łączy środowisko specjalistów z branży TSL,  przewoźników, zleceniodawców i spedytorów. Fakt, że platforma jest dostępna on-line pozwala na korzystanie z systemu z każdego miejsca oraz w każdym czasie gdy przewoźnik lub zleceniodawca tego potrzebuje.
Infracht gwarantuje zleceniodawcom i spedytorom bezpłatny dostęp do platformy do końca 2017 roku. Dla przewoźników giełda jest bezpłatna.

Aktualnie na rynku polskim pojawiają się nowe giełdy transportowe, jednak często powielają one schematy funkcjonowania dostępnych już narzędzi. Platforma transportowa Infracht wprowadziła niespotykane dotychczas rozwiązania, które mają po prostu ułatwić pracę specjalistom branży transportowej:
  • brak abonamentu dla zleceniodawców i spedytorów
  • bezpłatny dostęp do platformy dla przewoźników
  • intuicyjny interface
  • tylko zweryfikowani użytkownicy
  • możliwości szybkiej akceptacji zleceń
  • rozwiązania systemowe, które pozwalają ograniczyć ilość telefonów wykonywanych do przewoźników - to tylko niektóre z wyróżników Infracht.

Sprawdź, co możesz zyskać z INFRACHT

Do ulubionych


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels