Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Mój klient mi nie zapłacił - co mogę zrobić?

Utworzona: 2017-05-22


Nie otrzymałeś płatności za zrealizowaną usługę lub sprzedaż? Zastanawiasz się co zrobić w tej sytuacji? Powodów, przez które Twój klient ma zwłokę w płatności może być wiele.

Jednym z nich może być to, że kontrahent zagubił fakturę w stosie innych dokumentacji. Albo też klient nie ma pieniędzy na zapłatę Twojej faktury, gdyż wyskoczył mu nieoczekiwany wydatek. Jednak bez względu na okoliczności, brak terminowej wpłaty od kontrahenta może mieć negatywny wpływ na Twoją firmę i dlatego powinieneś jak najszybciej podjąć działania celem odzyskania pieniędzy. Poniżej znajdziesz wskazówki, które pomogą Ci w dochodzeniu zapłaty od kontrahenta.

Zacznij zapobiegać

Zastanów się nad wprowadzeniem prewencyjnych działań, aby zmniejszyć skalę nieterminowych płatności. To może być prośba o zadatek - w przypadku nowych klientów. Czyli poproszenie o dokonanie częściowej przedpłaty podczas przyjmowania zamówienia. Możesz wyjaśnić klientom, że jesteś małą firmą i musisz ponieść koszty związane z dostarczeniem gotowego produktu czy realizacją usługi.

Możesz się ustrzec przed nierzetelnym klientem i brakiem płatności za sprzedaż korzystając z różnych rozwiązań finansowych jakie są na rynku. Jednym z takich rozwiązań jest usługa finansowania faktur, którą oferuje inviPay.com. Usługa ta pozwala na uzyskanie pieniędzy ze sprzedaży na długo wcześniej niż wyznaczony termin płatności, widniejący na fakturze sprzedażowej.

Skontaktuj się z klientem

Zadzwoń od klienta i uprzejmie przypomnij mu o tym, iż nie otrzymałeś pieniędzy za wystawioną fakturę sprzedaży. W większości przypadków okazuje się, że brak płatności to zwykłe przeoczenie klienta i po otrzymaniu informacji przypominającej klienci od razu opłacają fakturę. Jeśli jednak takie przypomnienia są dla Ciebie niekomfortowe to zawsze możesz zadzwonić do klienta celem dowiedzenia się tego jak ocenia waszą współpracę. Zapytaj się czy jest zadowolony z wykonanej usługi i dopiero potem podpytaj o zaległą płatność.

Wyślij fakturę ponownie

W niektórych przypadkach klienci próbując wytłumaczyć się z braku płatności twierdzą, iż zagubili bądź nie otrzymali faktury. Dlatego ponownie wyślij fakturę, nawet jeśli masz pewność, że pierwsza do nich trafiła. Upewnij się też, że wysyłasz ją do właściwej osoby, czyli np. pracownika działu księgowości czy samego zamawiającego. To po to, aby faktura znowu nie krążyła kilka dni po firmie. Wyślij fakturę drogą elektroniczną oraz listowną.

Postaw ultimatum

Gdy klient ignoruje Twoje maile i przypomnienia o opóźnionej płatności, wtedy zażądaj uregulowania zobowiązania wobec Twojej firmy w bardziej stanowczy sposób. Postaw ultimatum, że jeżeli nie otrzymasz płatności do konkretnego dnia, wtedy przestajesz realizować usługi wobec tego klienta. Zazwyczaj takie sposoby działają na kontrahentów, którzy zdają sobie sprawę jak trudno będzie zastąpić Twoją usługę w ciągu kilku dni.

Zatrudnij firmę windykacyjną

Jeśli wykonałeś już wielokrotne próby skontaktowania się z klientem i nie udało Ci się uzyskać zapłaty to właśnie nadszedł czas, aby użyć mocniejszych argumentów. Zatrudnij firmę windykacyjną, która specjalizuje się w odzyskiwaniu płatności nawet o 60-90 dniowym okresie przeterminowania. Firmy te mają wypróbowane szybkie metody na odzyskanie długu. Prowadzą również w imieniu zlecającego postępowania sądowe, a potem komornicze celem odzyskania płatności. I są bardzo efektywne w swoim działaniu.

Chcesz wiedzieć więcej?

Zapraszamy do kontaktu:
Tel: +48 22 295 11 58
invipay@invipay.com

Do ulubionych


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels