ID: 90914
czy po 6 godzinach pracy (nie jazdy)
ID: 90914
ID: 90914
czy po 6 godzinach pracy (nie jazdy) mam obowiazek zrobic pałze, ile tej pałzy, gdzie znalesc przepis na ten temat bo moj pryncypal ma ztym problem, ja zawsze robie palze po 4, 30 jazdy lub 6 pracy
czy po 6 godzinach pracy (nie jazdy) mam obowiazek zrobic pałze, ile tej pałzy, gdzie znalesc przepis na ten temat bo moj pryncypal ma ztym problem, ja zawsze robie palze po 4, 30 jazdy lub 6 pracy
~paweł*.2.211.pool.telefonica.de
*.2.211.pool.telefonica.de
Posty (63)
~Maniek | Zakręcony - ten nik mówi za ciebie wszystko!! | |||
~ktosik | dla ulatwienia - jesli kierowca " podpada " pod 561/06 to stosuje sie do przepisow tam zawartych, a przepisy z UoCPK sa uzupelnieniem. jesli jest w jakis sposob wylaczony z przestrzegania norm zawartych w 561/06, to WTEDY obowiazuja go przepisy szczegolowe zawarte w UoCPK | |||
~ktosik | Zakręcony (2015-03-27 19:54:28) owszem ktosik, czytałem. Czy uważasz, że normy 561 są nadrzędne? co mnie do tego? wyraznie to jest napisane w art1 | |||
~marco | przychodze na noc do roboty, biore kluczyki, wsiadam, wkładam karte, 15 minut na młotkach regulaminowo, potem staje w kolejce po puszke już na dyspozycji i tak czekam czekam czasem godzine czasem dwie. Wrzuce na prace jak wychodze z kabiny przekrecic zabezpieczenia to mam z 2-3min pracy, jade na rozładunek zwykle do 2 godzin, nastepnie ustawiam sie pod rampą, wycigam spiwór, poduche i za 4-5h budzi mnie cieć że pucha rozładowana. Wracam z 2h zrzuce puche, zelje do kotła na bazie i zmykam do domu. Tym sposobem mija zwykle 10h pracy a ja nawet 45minut nie wykręciłem, bo nie zamierzam sobie snu przerywać -to jak stosunek przerywany- żeby tacho przestawiać :) Nocka zaliczona 95 funa wpada do kieszeni i człowiek żyje, wypoczęty, wyspany, bez stresu i z dala od polskich dziadów, włoczęg po europie, norm spalania i innego typu wynalazków :) | |||
~Zakręcony | ktosik... według Twojej logiki wynika, że UoCPK jest zbędna. Wszystko jest przecież w 561. Czyż nie tak można wywnioskować? Mylisz się gościu i źle interpretujesz UoCPK. | |||
~marco | jest coś takiego jak dyspozycja co wydłuża czas pracy, ale nie jest zaliczana do odpoczynku, kto Wam dał te prawa jazdy, kwalifikacje, szkolenia okresowe? | |||
~ktosik | napisze powoli, ty powoli czytaj zebys meritum nie zgubil : ktosik (2015-03-27 19:55:47) dla ulatwienia - jesli kierowca " podpada " pod 561/06 to stosuje sie do przepisow tam zawartych, a przepisy z UoCPK sa uzupelnieniem. jesli jest w jakis sposob wylaczony z przestrzegania norm zawartych w 561/06, to WTEDY obowiazuja go przepisy szczegolowe zawarte w UoCPK | |||
~ktosik | marco - dyspozycja nie wydluza czasu pracy ( niby w jaki sposob ma wydluzyc okres 24h? ) | |||
barracuda
| Zakręcony, wkleiłem-specjalnie dla Ciebie-art. z rzeczonej ustawy, który WYRAŹNIE wskazuje nadrzędność rozporządzeń unijnych, a Ty się dalej ciskasz. | |||
~ktosik | gostek musi sie ciskac, bo czym teraz bedzie " szpanowal " na parkingu jak mu temat zdechl? | |||
kristobl
| Aktualne z dzisiaj itd w katowicach bramki na A4. Pytam zielonego w ciagu ilu godzin od rozpoczecia pracy trzeba wykonac odpoczynek 45min odpowiedz kierowca musi rozpoczac odpoczynek 45min w ciagu 6 pierwszych godzin pracy wiec jesli zaczynamy prace o 6. 00 to odpoczynek musimy zaczac najpozniej o 11. 59 jesli robimy podzielona czyli o 9. 00 zrobilem 16min to do 11. 59 musze zaczac robic reszte odpoczynku ale tez wg. zielonego kierowca musi wykonac min1 jazdy w ciagu tych pierwszych 6godz pracy. Co do podwojnej obsady czas dyspozycji mozna traktowac jako pauze lecz tak jak ktos pisal wyzej nie ktore kraje odnosza sie do tego w swoj sposob. | |||
~Zakręcony | ktosik... napisz proszę gdzie to znalazłeś: "jesli kierowca " podpada " pod 561/06 to stosuje sie do przepisow tam zawartych, a przepisy z UoCPK sa uzupelnieniem. " Jeżeli nie podasz mi konkretu to piszesz bzdety wymyślone przez dziada. | |||
~ktosik | pytalem czy umiesz czytac ze zrozumieniem. art1 pkt 3 | |||
~ktosik | kristol - poruszyles dwie kwestie: 1 - przerwe w czasie pracy 2 - przerwe w czasie prowadzeniania ad 1 - po max 6h PRACY wymagana jest 45min przerwa, o ile w ciagu dnia pracujesz dluzej niz 9h ( Zakrecony - jak to wytlumaczysz, skoro UoCPK nie dopuszcza tylu godz pracy? ) ad2 - aby mowic o przerwie w prowadzenu, musi to prowadzenie byc. czyli musisz jechac co najmniej 1 minute | |||
~Zakręcony | ktosik... wytłumacz, bo nie rozumiem Twego rozumowania. Ustawa określa zasady - z tym się zgadzam. W rozdziale drugim nie ma nic na temat stosowania się do 561 w temacie odpoczynku dobowego kierowców zatrudnionych na podtsawie stosunku pracy. | |||
~ktosik | po co powtarzac? jest w art1 | |||
~ktosik | reszta to zdolnosc czytania ze zrozumieniem | |||
~ktosik | jeszcze raz ci napisze - nie kazdy kierowca zatrudniony podpada pod 561/06 wtedy szczegolowo stosuje sue do UoPCK, jesli podpada pod 561/06 wtedy stosuje normy tam zawarte | |||
~Zakręcony | Rozdział pierwszy jest ogólny i opisujący jak czytać ze zrozumieniem dalsze rozdziały. Jeśli chodzi o kierowców zatrudnionych na podstawie stosunku pracy trzeba stosować się do rozdziału 2. | |||
~ktosik | daj znac jak przebrniesz przez rozdzial pierwszy | |||
~Zakręcony | ktosik... przez takich jak ty gubi się całe młode społeczeństwo. | |||
~ktosik | przez takich jak ty wstydze sie jak mowia do mnie " KIEROWCA " | |||
~Zakręcony | dobrze mówią... w cudzysłowie. Też spadam na sępa. | |||
~lolek | no max 6h pracy lepiej robic, jak pracuje na umowe to nic ci nie zrobią ale jak na zlecenie lub samozatrudnienie to ITD moze ci dowalić. Wiem dokladnie bo sie pytałem ITD bo mi wyszły przekroczenia kiedyś. | |||
~g@pa | kręć wora | |||
~roozi | Inaczej... codziennie mam tą samą trasę. Czasu pracy tak z 10h, zdarza się że krócej. Czasu jazdy około 3, 5h. Więc, czy mogę zrobić np. 3x15 min? | |||
~ku~ku | roozi - nie. | |||
~ktosik | Art. 13. 1. Po sześciu kolejnych godzinach pracy kierowcy przysługuje przerwa przeznaczona na odpoczynek w wymiarze nie krótszym niż 30 minut, w przypadku gdy liczba godzin pracy nie przekracza 9 godzin oraz w wymiarze nie krótszym niż 45 minut, w przypadku gdy liczba godzin pracy wynosi więcej niż 9 godzin. Przerwa może być dzielona na okresy krótsze trwające co najmniej 15 minut każdy, wykorzystywane w trakcie sześciogodzinnego czasu pracy lub bezpo-średnio po tym okresie. 2. Przerwy, o których mowa w ust. 1, ulegają skróceniu o przerwę w pracy trwającą 15 minut, którą pracodawca jest obowiązany wprowadzić, jeżeli dobowy wymiar czasu pracy kierowcy wynosi co najmniej 6 godzin. w razie problemow mozesz skorzystac z programu : Poczytaj mi Mamo ( Tato ) | |||
~Zakręcony | ktosik... tutaj są sami samozatrudnieni. Artykuły z rozdziału 2 ich nie dotyczą. Wszyscy jeżdżą według 561. | |||
~krysis | O co chodzi z tą 15 minut od pracodawcy? |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.