Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Jakie kary za przeładowania busa 3, 5 DMC?

ID: 89518


Jakie są kary za przeładowanie busa o 1-2 tony np.?
I kto płaci kierowca pracodawca czy firma ładująca?

Posty (23)

~ren
To ja się także dołączę do pytania, jakiej wysokości są mandaty w Hiszpanii za przeładunek 200-300 kg?
jacek-kuba
Zadaj lepiej pytanie-co zrobisz jak spowodujesz wypadek ew uszkodzisz auto i towar będąc przeładowany. Swołocz jeździ za grosze, zabiera ładunki na solówki i zaciera ręce, że zarobili na komornika-do czasu, gwarantuję na 100pr

1

~ren
Swołocz jeździ ale bądź mądry i odmów stałemu klientowi jak Ci daje ładunek 1. 3 t, powiedz mu że za dużo, że nie pojedzie a z 100-wę pojedzie kto inny.
łatwo jest p... ć zza klawiatury bo jest się panem życia...

-1

jacek-kuba
Ren za dużo pisaniny i opowiadania-daję słowo, że nie jeżdżę przeładowany-proszę przyjmij to do wiadomości-że się da. Nie chcę spotykać na drodze-pseudo kierowców, którym stały klient coś narzucił. Uwierz również-że to nie doktoryzowanie się za klawiatury.
~///
najlepszy jest taki co przeładowany i chwalący się że już piątą dobę nie śpi...
~ktosik
ren
(2015-06-27 09:51:57) Swołocz jeździ ale bądź mądry i odmów stałemu klientowi jak Ci daje ładunek 1. 3 t,

a nastepnym razem bedzie 1, 4t ( to co, nie wezmie pan 100kg wiecej niz ostatnio? )

i tak az do...
wlasnie, do ilu 5T?
6t?
gdzie jest granica twojej glupoty?
jacek-kuba
Przy okazji tak z czystej ciekawości. Pojechałem koledze po jakąś chemię do produkcji-jego nową blachą -Renault Master. W papierach ładowność 1350kg przed ładunkiem zważyli mnie -pełny bak i ja, żadnych gratów, to autko jeździ tylko po okolicy-900kg ładowności w realu. Międzynarodówka plus graciarnia, większa zabudowa i winda to praktycznie koniec ładowności o chłodni nawet nie wspominam
~kierowca
Jacek-kuba: w papierach ladownosc jest wpisana na podstawie urzędowego dokuementu jakim jest homologacja. Kazda pozycja w tym dowodzie jest szczegolowo okreslona tak by nie było wątpliwości. Ty jednak dolaczyles wlasnie do wielu którzy się przekonali ile jest warty urzedowy dokument w praktyce. Zauwaz jednak ze wielu kierowcow ma zaufanie do państwa i wierzy temu dokumentowi, ladujac tyle ile pozwala. Potem okazuje się ze sa o 400kg przeciążeni, a ty uważasz ze to oni sa winni.
Czy czasem wlasnie nie oni, a ten kto te homologacje wystawia?
Możesz mi wytlumaczyc dlaczego tak wielu ludzi nie jest w stanie domgac się od państwa poważnego traktowania, tylko za bledy państwa to my obywatele jesteśmy winni, bo przecież zawsze możemy sobie zwazyc auto. Tylko co to da, skoro chcieliśmy kupic auto 400kg lżejsze...
jacek-kuba
Kierowca widzę, że nie odbierałeś nigdy własnego busa. Nie chce mi się tłumaczyć skąd się biorą te papiery na 1400kg może jutro to napiszę-o jedno proszę-nie szukaj winnych -popatrz na własne podwórko.
~ktosik
moze ja w skrocie wyjanie?

nie potrzeba LICENCJI

i to tyle
~ren
Wiesz jeżeli są pewne zakresy tolerancji to ok, można ładować 200-300 kilo więcej i ludziska ładują, jak nie masz pojęcia o tym temacie to się na prawdę nie wdawaj w dyskusję bo się zbłaźnisz...
Osobiście także nie pochwalam ładowania po 100%-150% normy bo taki przeładunek stwarza zagrożenie spore ale jak pisałem pewna tolerancja musi być i tyle.
~gruby olek
ja na iveco 65 ładuje 6 ton i mam was gdzieś, mamona się liczy
~kruszyna221
tylko, że iveko 65 ma 3 tony ładowności.
jacek-kuba
Faktycznie kończę, macie racje-przepraszam -to już przekracza moje wyobrażenie o transporcie.
~kierowca
Jacek-kuba: niestety ale nic nie widzisz skoro doszedles do wniosku ze nigdy nie odebrałem własnego busa, a nawet gorzej bo dokładnie potwierdziles to co napisałem wcześniej.
Ty uważasz za normalne ze urzędnik może cie oszukać w fabrycznej homologacji blaszki, czyli pojazdu który w calosci wychodzi z fabryki i to jest przerazajace.
jacek-kuba
Kierowca -proszę zostaw temat o którym nie masz pojęcia. Blaszka była wykładana sklejką-zamów zabudowę np w Moto Wektorze-tj firma którą ja akurat cenię, dowiesz się jaką ładowność będziesz miał-mówię o dniu dzisiejszym, skończyło się podpisywanie papierów pod stołem, że auto było ważone bez zabudowy i producent nie bierze odpowiedzialności-ja kich człowieku urzędników w to mieszasz z jakiej firmy-krzak?
~Pawel
Te przepisy powinny byc zmienione. Puste busy, waza w tych czasach po 2. 2 - 2. 5 tony, a gdzie kurde ladunek i jakies graty? Ja woze towar dla siebie, ktory sprzedaje i czesto mam okolo 2t. na busie 3. 5t. Tak, zaraz bedziecie "krzyczec". Z tym, ze auto jest na rynek wloski i w papierach ma dopuszczalny nacisk na 2 osie prawie 5t. Celowo takiego kupilem bo wiedzialem, ze bede go przeladowywal. Nie uwazam, zebym byl jakims wariatem i stwarzal przez to mega niebezpieczenstwo. Auto jest przystosowane do takich wag. Wielu przeciez kupuje Daily 50c17 i rejestruje na 3. 5t. Wiadomo, ze pakuja na niego znacznie wiecej. Przepisy sa poprostu przesadzone. Granica powinna byc przesunieta do tych 4. 5 - 5 t. Tak, jak jest to we wloszech (podobno) W USA, glupie pickupy, maja 2x taka ladownosc, jak tutaj transportery. UE patrzy tylko, zeby wydoic wszystkich jak mozna
~osiem
Paweł to przestan kombinowac i zmien w dowod na 7, 5t DMC, no tak ale wtedy to prawko na C trzeba zrobic i VIATOLL placic a tu juz sie nie oplaca co. Przestan z tym przystosowaniem, wloz na busa zeby wazyl lacznie kolo 5-6 ton i po 20tys zobacz jakie masz opony. Wszystko sie szybko niszczy i siada, piasty tylne, opony rznie, resory pekaja piora itp.
~Pawel
osiem: zrobilbym tak bo nawet nie chodzi o koszty, a o czas pracy. Po towar musialbyym jechac 2 dni, co kompletnie odpada. Powinno byc cos takiego w przepisach, ze gdy wioze towar na wlasne potrzeby, to moge jechac przykladowo te 12, czy nawet wiecej godzin, powiedzmy raz w tygodniu chociaz. Zreszta, przykladowo w DE, jak zatrudnisz kierowce na busa, to Tacho musi byc juz od 2. 8t. co juz jest kompletna bzdura. Sprinter maxi wazy chyba z 2. 6t Czyli co, bez tacho, moze 200 kg. przewozic? ??
Ajdachoo
Paweł tacho muszą mieć czy tylko Kontrolbucha prowadzić??
~DziadTransportowy
W niemczech auta zarejestrowane maja mieć tacho od 2, 8t a kontrolbuch pisać w pojazdch które nie są zarejestrowane w niemczech a poruszaja sie po niemczech, i nie ma tu znaczenia że jest przepis unijny który zwalnia pojazdy do 3, 5t z rejestracji czasu pracy, wewnętrzny przepis niemiec nakazuje pisać kontrollbucha i nie ma tłumaczenia że unia z tego zwalnia... to tak jak np. z apteczkami czy światłami, w Polsce w ciągu dnia trzeba jeżdzić na światłach a w Niemczech nie ma takiego przepisu ale jak Niemiec przyjedzie do polandi to musi jeżdzić na światłach i tak samo to działa w przypadku kontrollbucha.
~max
Jak zwykle jacus kubus wszystko wie najlepiej
~krzychu
W Niemczech powyżej 2. 8 t auto musi mieć tacho?
Ty naprawdę jesteś dziad transportowy
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.234.212.253

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels