VAT POLSKA Sp. z o.o.

DAF Trucks Polska Sp. z o.o.

Obsługa tachografy cyfrowego.
ID: 84071

Nie mialem nigdy do czynienia z tachografem cyfrowym i mam kilka pytan.

1. W instrukcji do tachografu simens przeczytalem, ze:
jest:

a) kontynuacja zmiany roboczej
b) dopisywanie aktywnosci na poczatku zmiany roboczej.

Moze mi ktos wytlumaczyc po co to znaczy i kiedy sie to stosuje?

2. Czy jak wyjme karte po zakonczonej pracy to wystarczy ten wpis manualny czy zaswiadczenie a moze i to i to?

3. Czy karta kierowcy moze siedziec w tacho np. na weekend i wtedy nie musze miec zaswiadczenia? Czy jesli kata siedzi np. przy odpoczynku dobowym 11h to nie musze miec zaswiadczenia?

4. Jak zrobic poprawnie ten wpis manualny?
5. Co nalezy naciskac, ustawiac, wybierac przy wyjmowaniu karty?

~mlody
*.centertel.pl

Eurotrailer Sp. z o.o.

Posty (32)

~stan
2010-11-29 12:53:27
Mlody. co do 1 pytania to nie wiem. Jak skonczysz to wybiez kraj i potwierdz a nastepnie wylogoj bedzie sie wyswietlac co masz robic potwierdzasz tak albo zmieniasz na inne czytaj co wyskakuje na wyswietlaczu. Co do 3 to mozesz zostawic karte w cyfrowce ale nie zapomnij zmienic na lozko. Nowe cyfrowki same przelaczaja na lozko ale polegaj sam na sobie i zmien. Zaswiadczenie mozesz miec ale wyjdzie ci przerwa na karcie a to jest wolne. Moze ktos jeszcze cos doda ja wiem o tym powodzenia i czytaj co wyswietla na cyfrowce.
dominik29
2010-11-29 13:23:24
jesli zostawiasz karte w tachografie np na weekend i masz pewnośc, ze nikt tym autem nie bedzie jezdzil to nie musisz miec zaświadczenia o nieprowadzeniu pojazdu, bo wszystko jest na karcie. Natomiast jesli wyjmiesz karte z tachografu powyzej 24 h to musisz miec zaświadczenie lub mozesz dokonac wpisu manualnego (recznego) i wtedy nie musisz posiadac zaswiadczenia (oczywiscie poprawnie, bo jesli nie to nic nie zapisze sie na karcie).
dominik29
2010-11-29 13:33:36
jeszcze odnośnie tego wyjecia powyzej 24 h (to jest to taka umowna sprawa), bo przepis mowi, ze musisz miec zaswiadczenie jesli w okreslonych dniach nie prowadziles pojazdu! a np jesli dzis skonczyles prace o 16:00 i zaczniesz jutro o 18:00 ( to mija 24h) ale i dzis i jutro bedziesz prowadził pojazd. chodzi tu bardzie o pełne dni, pełne 24 h (od 00:00 do 24:00)
~mlody
2010-11-29 14:06:26
a o co chodzi z tymi wpisami manualnymi? musze je robic jak mam zaswiadczenie? w instrukcji simensa pisze: "kontynuacja zmiany roboczej" - jesli wyjme karte w piatek o 17 a wloze w poniedzialek o 8 to chcac zrobic wpis manualny wybieram "tak" gdy pyta o kontynuacje zmiany roboczej i nastepnie opcje "nie"??? o co tu chodzi z tymi zmianami roboczymi? co to jest zmiana robocza i jakies dopisywanie na poczatku zmiany i na koncu?
~mlody
2010-11-29 14:07:24
tzn. kontynuje zmiane robocza wybierajac tak a pozniej nie???
dominik29
2010-11-29 14:15:07
jak masz zasiwadczenie to nie musisz dokonywac wpisow recznych
dominik29
2010-11-29 14:17:02
jak konczysz prace po jezdzie 9 lub 10 h to powinienes zaknczyc, wybierajac w tachografie kraj zakonczenia. jest to twoim obowiazkiem
dominik29
2010-11-29 14:19:20
najprosciej bedzie, bo ciezko jest tlumaczy przez net, jak wezmiesz instrukcje siemensa dotyczaca wpisu manualnego i np po przyjsciu do pojazdu po weekendzie lub krotszym wyjeciu karty, z instrukcja dokonasz wpisu manualnego.
dominik29
2010-11-29 14:21:10
nie jest to trudna rzecz, a w wypadku kiedy nie masz zasiwdczenia (z roznych powodow) jestes wporzadku, bo zrobiles wpis reczny
~mlody
2010-11-29 14:54:04
ale jak koncze sobie 9h jazdy to musze rtobic zakonczenie jak karta jest w tacho? ja czytam instrukcje i nie wiem jak zrobic poprawnie ten wpis manualny. tam sa 2 rodzaje wpisow:

a) kontynuacja zmiany roboczej
b) dopisywanie aktywnosci na poczatku zmiany roboczej.
dominik29
2010-11-29 15:37:43
tak, jak karta jest w tacho! chodzi o punkt b) dopisywanie aktywności
postepuj zgodnie z instrukcja
~mlody
2010-11-29 15:46:37
czyli jak jade na pauze np. dobowa i spie w samochodzie a karta jest w tacho to po przyjezdzie przestawiam na 'lozko" i w menu ustawiam kraj zakonczenia a nastepnie jak chce ruszyc to kraj rozpoczecia?
~mlody
2010-11-29 15:47:25
dzieki dominik za te wskazowki. jestem bardzo wdzieczny.
~miko
2010-11-29 15:48:01
znow sami fachowcy, nawet jak zostawisz karte w tachografie musisz miec zaswiadczenie, mogles jezdzic np innym autem
~mlody
2010-11-29 15:49:36
jak robie pauze dobowa i karta jest w tacho to musze miec zaswiadczenie? przeciez w analogu nie musze w tej sytuacji bo rysuje sie pauza i zaswiadczenie biore tylko na weekendy jak wyjme tarczke z tacho.
dominik29
2010-11-29 15:55:19
nie sluchaj mlody tych porad, bo robi ci ktos kociol w glowie
dominik29
2010-11-29 15:57:29
jesli karta kierowcy jest w tachografie to po co komu zaświadczenie. przeciez w tym momencie zapisywana jest jego aktywnosc czyli odpoczynek na karcie, jesli wyjąl by karte o czym pisalem wczesniej to tak
dominik29
2010-11-29 16:01:20
analogicznie to wypowiedzi miko. to mlody musialby miec zasiwadczenie jak robilby pauze we francji 45 h a karta bylaby w tacho?
dominik29
2010-11-29 16:03:02
jesli zrobisz tak jak mowilem nikt cie za to nie ukarze. spokojnie
dominik29
2010-11-29 16:06:39
Rozporzadzenie 3821/25
Jeżeli w wyniku oddalenia się od pojazdu kierowca nie jest w stanie
używać urządzeń zainstalowanych w pojeździe, to okresy, o których
mowa w ust. 3 tiret drugie lit. b), c) i d) :
a) jeśli pojazd wyposażony jest w urządzenie rejestrujące zgodnie
z załącznikiem I, wprowadza się na wykresówkę, ręcznie, w drodze
automatyczne j rejestracji lub innym sposobem, czytelnie i nie
brudząc karty; lub
b) jeśli pojazd wyposażony jest w urządzenie rejestrujące zgodnie
z załącznikiem IB, wprowadza się na kartę kierowcy przy użyciu
urządzenia do ręcznego wprowadzania danych, w jakie wyposażone
jest urządzenie rejestrujące.
dyzio
2011-01-26 19:50:36
Ma ktoś objaśnienie do Wpisu KONIEC PRACY? kiedy prawidłowo go się używa?
1. Po zakończeniu zmiany roboczej? czyli przed pauzą dobową ewentualnie weekendową?
2. po zakończeniu pauzy dobowej przed rozpoczęciem pracy, czyli po cyklu dobowym?

według mnie po zakończeniu zmiany roboczej czyli przed długą pauzą, ale że ostatnio spotkałem się z różnymi interpretacjami, dla tego to pytanko :) ma ktoś przepis? ewentualnie linka na stronkę z wyjaśnieniem?
~Piotr
2011-03-20 18:29:17
miko ma rację. Dominik jak nie jesteś pewny to sprawdź najpierw. Urlopówka musi być nawet za czas kiedy karta jest w tacho i kiedy tacho rysuje łóżeczko. Masz obowiązek odebrać urlopówkę przy pierwszym zjeździe na bazę po tym weekendzie gdzie karta pozostawała w tacho. Mało logiczne ale od niedawna konieczne

Co do wpisów manualnych: dopisywanie przed rozpoczęciem zmiany jest po to abyś mógł wpisać że zanim włożyłeś kartę pracowałeś np. 2h na magazynie i załadowywałeś auto. Wtedy wpisujesz przed rozpoczęciem zmiany 2h jako młotki
~jagi
2011-04-06 10:43:29
Jka ktos sie zna i wie jak sobie zassac informacje w PDF to podaje stronke na ktorej znajdziecie panowie instrukje obsugi tachografu cyfrowego pozdrawiam i zycze milej lektury

://www. sofiba. pl/instrukcje-do-cyf rowych-tachografow/v iew-category. html
~jagi
2011-04-06 10:44:00
www. sofiba. pl/instrukcje-do-cyf rowych-tachografow/v iew-category. html
~krk
2011-05-09 14:23:54
a jesli wyciagam karte robie 11 godz pauzy to tez musze robic manuala??pojazd napewno jest jezdzony podczas mojej pauzy rowniez bez karty po bazie. robic manualny wpis czy raczej nie??dzieki za info
Junior59
2011-05-10 21:37:06
brak recznie zaznaczonej pauzy na karcie, to tak samo jak brak tarczki za tą pauze czyli PLACIMY wiec po wlozeniu karty trzeba recznie wyrysowac pauze
Junior59
2011-05-10 21:41:31
dyzio, zależy co masz na mysli:) bo np w tachu pisze tak "koniec pracy?" i do wyboru tak/nie, a to chodzi o to w tym, czy pomiedzy czasem wyjęcia a włożenia karty robiłeś jakies inne czynnosci jak tak to zaznaczac nie i uzupelniasz recznie
~viktor
2011-05-24 12:35:08
Wejdź sobie na strone www. netpolska. com i dalej na wszystko o tachografach, tam masz dokładny opis co i jak ustawiać są tez filmy jak obsługiwać tachograf
~zenek
2011-07-29 23:36:11
a ja Ci napisze tak- stałeś u niemca, wróciłeś- niech Ci wódz wypisze urlopówke- Ty będziesz miał spokój i kase w kieszeni, i każdą kontrole jesli jexdzisz ok- przejdziesz bez problemu. a obsługą tacha nie martw sie- też to czytałem- bełkot i kupa czasu na "drązenie"- wsiądziesz, niech Ci pokaże poprzedni kierowca co i jak i będzie oki. Jak masz pojęcie o kompie- enter- katalogi- dalej wejscie w kolejne + jakby pliki- nie bedziesz miał problemu. Karta- ja wyciagałem-a uto niby na parkingu strzezonym, ale róznie bywa. - urlopówka z firmy- karta w tacho- rozpoczecie pracy, wpis manual- o które tacho Cie samo zapyta - czy kontynuujesz itp- wpiszesz co ppotrzeba i jest oki. Nie płaciłem nigdy, nawet na akcjach "polak" w D
Zid
2014-09-10 09:37:56
Papier do tacho ://allegro. pl/listing/user/list ing. php?us_id=19500805
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 54.227.72.69

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2016
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Kierowca do zabrania - Potrzebujesz się dostać do auta? A może masz wolne miejsce i możesz podrzucić drugiego kierowcę gdzieś na Twojej trasie?
Kierowca Do Zabrania

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce