Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

DAF XF 105 - Problemy ze zużyciem oleju silnikow

ID: 71259


Witam.
Jestem użytkownikiem kilkunastu samochodów DAF XF 105. W połowie z nich mam problem z ogromnym zużyciem oleju ok 5l na 4-5 tys. km. Jak wiadomo jest to fabryczna wadczy DAFa, jednak po okresie gwarancji, DAF w ogole nie poczuwa się do winy i zostawia użytkownika z bublem. Czy macie problemy z silnikami i macie skuteczny sposób na wyegzekwowanie od DAFa usuniecia wady fabrycznej?

~mixtrans
*.neoplus.adsl.tpnet.pl

Posty (37)

~kierowca
witam mam kłopot z olejem silnikowym bo pokazał mi się w paliwie i nie wiem od czego mam zacząć naprawe
~ktosik
od znalezienia serwisu
~kierowca
kolego jak tak masz pomagać to lepiej zaszyj się pod kołdro u mamusi i poczekaj aż dorośniesz
~ktosik
kierowca - jak masz naprawiac, to najpierw do szkoly idz.
~warsztat sochaczew
Jak pokazał się w paliwie, to rozszczelniły się pompy, pompa niskiego ciśnienia lub uszczelnienia wtryskiwaczy.

Zapraszam 660-984-552
~Warsztat sulechów
Jak macie problem z silnikami Daf z braniem dużej ilośći oleju naprawimy silniki i skrzynie biegów wszystkie z gwarancją Zapraszmy 601786560
~wargol
Ja mysle zeby wymienic uszczelniacze
~krzyś
witam wszystkich ja mam dafa z 2008 z maja 460 oleju nie bierze, auto serwisowane kupiłem go w niemczech i wszystko jest ok, ma przejechane 680000 tysięcy, kabina wysoka naprawde fajne auto, nie trzeba oszczędzać na oleju.
~DAF EEV
Witam mam okazję kupić Daf XF 105 460 EEV z grudnia 2008roku, jak myślicie bedzie brał olej czy nie. Można to rozpoznać po kodzie silnika. Na co zwrócić uwagę?
max-daf
Witam. Nie powinien już brać oleju, problem tuleji i tłoków został usunięty wraz w połową roku 2008. Jak auto jest z grudnia to nie masz sie raczej czego obawiać ( chyba że był extremalnie użytkowany) podaj numer ramy tego dafika postaram się sprawdzić czy było coś robione.
~tomek przewożnik
DAF XF 105 460km z 2008r problem z bardzo wysokim ciśnieniem powietrza w zbiorniku paliwa
~ktosik
udroznij odpowietrznik.
w zbiorniku to raczej podcisnienie bedzie, a nie cisnienie
~tomek przewożnik
po uruchomieniu silnika to po minucie pracy jest kilka atmosfer powietrza w dużym zbiorniku prawdopodobnie powietrze idzie z przewodu co paliwo wraca każdy ręce rozkłada niewiadomo z czego to się bierze na zbiorniku odpowietrznik jest drożny ten co na smoku jest
ese
Powietrze, czy spaliny? Kiedyś, przy tradycyjnej pompie wtryskowej w jednym wtryskiwaczu zawiesiła się iglica i przez powrót ciśnienie znad tłoka szło do zbiornika
~tomek przewożnik
to jest powietrze
~ktosik
kierowca zapomnial odlaczyc weza do przedmuchiwania zbiornika
~ktosik
odkrec przewod powrotny i sprawdz czy tamtedy robi kompresje
Kollo
Pęknięta głowica :/ daj głowice na sprawdzenie, innej przyczyny nie widzę kolego. Pozdrawiam
~czesio
Jakie zużycie oleju? Mam data 105/410 z 2008r przebieg 770tys i dolewam 5 litrów na 70000tys bo po tylu robię wymianę
~kierowca
ja mam dafa z 2008r. jednym slowem zlom.
~manager
A jaki olej lejesz? Bo ja teraz jak zmieniłem na Revline to problem jakby znikł. Może to prawda, że wybór oleju ma także tutaj znaczenie.. Na Revline jeździ dużo więcej i silniejsze auto i chyba najmniej korowodów
~zcx
manger tego revline to nalej sobie do lepetyny, moze przestaniesz pisac bzdury.
~kovcia82
moim zdaniem manager akurat ma racje, bo u mnie podobny problem zniknal jak zmienilem z revline na oleje od LucArt ; ) Jezeli sie olejow nie stosuje zgodnie z zaleceniami producenta to tak jest hehe
~Wala
łatwo można sprawdzić czy auto podlega tzw. olejarz owi i w jakim zakresie.
W jednych trzeba wymienić tuleje, pierścienie, sprężyny zaworowe a w innych jeszcze do tego szklanki
Zapraszam do siebie takie silniki robimy 2, 3 w miesiącu
tel. 603-923-925
~bardoniz
w moim przypadku oleje, które kupuje w Lucart też się sprawdzają, ale to nie revline tylko Liquid Molly - kovcia masz calkowita racje ze jak sie nie stosuje do zalecen producenta to pozniej sa problemy... coz trzeba myslec zanim sie cos zrobi :)
~kierowca kochanki
Najprawdopodobniej masz tureckie pierścienie... wymień na oryginalne dafoskie... oryginalne tzn nie chińskie lub inne zamienniki, wymień tuleje... wszystko na oryginał... i będzie cacy...
~cranol1
Hmmm.. bardoniz Lucart ma dobre oleje i nie tylko Liqui Moly ale tez np. Valvoline - ja mam ten, bo dla mojego silnika jest znacznie lepszy od Liqui ; ) Aczkolwiek warto sie w tym punkcie sprzedazowym zaopatrywac w takie rzeczy.
Estepe
Daf xf 105 510km 2008r
Pomoze ktos jak zdiagnozowac problem z tuleiami czy uszkodzona glowica??
Objawy to duze cisnienie w ukladzie chlodzenia (zbiorniczek wyrownawczy), wyrzuca plyn.
Oleju bierze ok 1l na 1000km
Sprawdzanie plynem na obecnosc co2 w zbiorniczku nic nie dalo, plyn nie zmienil koloru.
Kompresor wymieniony

Zapozn alem sie z wypowiedziami na forum i innymi informacjami zastanawiam sie dlaczego plyn nie zmienil koloru z niebieskiego na zolty, plyn ok po zetknieciu z co2 zmienia kolor.
~Lotto
Opadnięta lub pęknięta tuleja, głowice daf ma bardzo solidne.
~budyn
Przerobilem wiele roznych marek oleju do Dafa i najmniejsze ubytki daf wykazuje na Castrol Low saps, Przebiegi miedzy przegladami 90 tys.
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.144.25.74

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels