ID: 71027
wpis manualny
ID: 71027
ID: 71027
Zorientowani użytkownicy cyfrówki prosze o info jaki czas odpoczynku można manualnie wpisać do tacho?np 45h? lub 50h bo tyle wynosi weekend? czy wysiadając z auta z kartą w piątek i wracając do niego w poniedziałek da się wpisać ten okres jako odpoczynek tygodniowy 45h plus więcej godzin np wyjdzie 55h
Zorientowani użytkownicy cyfrówki prosze o info jaki czas odpoczynku można manualnie wpisać do tacho?np 45h? lub 50h bo tyle wynosi weekend? czy wysiadając z auta z kartą w piątek i wracając do niego w poniedziałek da się wpisać ten okres jako odpoczynek tygodniowy 45h plus więcej godzin np wyjdzie 55h
~waber fan*.10.249.174.ipv4.supernova.orange.pl
*.10.249.174.ipv4.supernova.orange.pl
Posty (5)
~scania | instrukcja na pytanie czy koniec zmiany wciskasz tak bo to jest pytanie odnosnie ostatniego wyjecia karty czy wtedy byl koniec zmuany wiec wciskasz tak!!! | |||
Sergiej-TG
| ~scania, baranie... na pewno czekał prawie 3 lata na twoje "rewelacje". | -1 | ||
~Slawek | Panowie, krotkie pytanie i prosze o rzeczowa odpowiedz. Jednoczesnie chcialbym, aby starzy wyjadacze nie skrytykowali mojego pytania, bo to zaden wstyd, lepiej spytac niz zaplacic. Jezdze od 2 lat na skocxzka a od jutra zaczynam prace na stale w transporcie wiec wole wiedziec.. : Wsiadlem dzisiaj do auta z urlopowka, urlopowka z data zakonczenia na 23. 07 godz. 13:00, wsadzam karte do tacho i przejezdzam 100km na warsztat, tam jednak okazało się że auto musi zostac do rana, wyciagam karte zeby zaden mechanik przestawiajac auto nie ruszal mojego czasu pracy, jutro tj. 24. 07 o godz. 12:00 wsiadam w auto i lece do Danii, po wsadzeniu karty robie wpis manualny iz mialem koniec zmiany dnia poprzedniego, oczywiscie nie jestem juz w stanie otrzymac urlopowki bo nie zjezdzam do bazy. Czy wystarczy mi zrobic wpis, ze to byl koniec zmiany czy jakims cudem musze uzyskac kolejna urlopowke na dzisiejszy dzien?? i jeszcze jedno.. czy jesli wsiade o 13:00 czyli po 24h pauzy, to jest to juz traktowane jako skrocony odpoczynek i robiac w niedziele 24h czy za tydzien bede musial juz zrobic pauze 45h+21+21??? bede wdzieczny za odpowiedz. | |||
~ah jo | ok - podstawy: przy wystawieniu zaświadczenia o aktywności kierowcy w firmie znajdującej się Polsce ma jeden dość ważny zapis w przepisach ustawy o czasie pracy kierowcy: "pracodawca wystawia i wręcza kierowcy przed rozpoczęciem przez kierowcę przewozu drogowego... " Logicznie jest że nie może go wręczyć jeśli nie pojawiasz się w miejscu gdzie mógłbyś go odebrać. Możliwe jest co prawda przesyłanie go pocztą lub kurierem ale to już gdybanie. I teraz ważna uwaga - jako kierowca, powinieneś rejestrować swoją aktywność - pomimo że możesz otrzymać zaświadczenie. Niemieccy kontrolerzy podchodzą do tego bardzo rozsądnie - jeśli masz zapisy o odpoczynku na karcie kierowcy to nie sprawdzają czy aby napewno tak jest - sprawdzając dodatkowo zaświadczenia. Od przyszłego roku ma być to nawet normą - artykuł 34 z rozporządzenia 165/2014 art 34 paragraf 3 i zdanie po punkcie b. Jeśli chodzi o "koniec zmiany" - powinien on wykonać w tachografie jedną rzecz - od czasu oznaczonego jako koniec zmiany do czasu gdy zalogowałeś kartę kierowcy i wykonałeś ten wpis powinien w pamięci karty widnieć "luka" w aktywnościach. Normalnie kierowcy nie wstawiają wpisu "koniec zmiany" tylko uzupełniają ten brakujący okres jako aktywność odpoczynek. Na twoim miejscu dla bezpieczeństwa zrobiłbym wydruk z tachografu za ten dzień i na rewersie wpisał cały okres odpoczynku słownie "od godzina:minuty do godzina:minuty - odpoczyne dzienny + symbol łóżeczko dla obcojęzycznych. Przy wizycie w firmie dostaniesz normalne zaświadczenie ale do tego czasu będziesz mieć udokumentowane na wydruku że odpoczywałeś i inspektor nie będzie ci imputował że zamiast spać to zakosiłeś koledze kluczyki do samochodu i jeździłeś innym samochodem z tachografem a*alogowym. Odpoczynek tygodniowy? To od najprostszego - Rekompensata, czyli to co nam brakuje do 45 godzin dodajemy do jakiegokolwiek odpoczynku dziennego/tygodniowe go: na przykład 9+21= 30 godzin nieprzerwane. Może być to odpoczynek w dowolnym dniu ale nie później niż do końca 3 tygodnia licząc od tygodnia następującego (1szy) po tygodniu ze skróceniem ("zerowy"). Czy 24 godziny odpoczynku to automatycznie odpoczynek skrócony... niesądze. Może się jakiś inspektor upierać że tak jest ale... ! trzeba byłoby dodatkowo potem wyznaczać rekompensaty, pilnować dni bez aktywności aby wystawiać tam dyżur, itp. nie wiadomo byłoby też czy nie ma tam urlopu - np zgłoszonego na telefon. Ze strony inspektora byłaby to też nadinterpretacja prawa. Moim zdaniem będzie on odpoczynkiem tygodniowym jeśli będzie nam pasować do ewidencji - czyli na przykład gdybyśmy inaczej przekraczali odległości między kolejnymi odpoczynkami tygodniowymi (6x24 h) - załóżmy że za poprzedni tydzień odp. tyg. kończył się w niedzielę a w tym tygodniu masz zaplanowane że rozpocznie się dopiero w niedzielę - czyli przekroczymy 6 dób (=24h). Jeśli nie - czyli ładnie się zmieścimy - gdyż odpoczynek poprzedni kończył się w poniedziałek np o 8 a w tą niedzielę zaczniemy odpoczynek prze 8 - to nie jest to odpoczynek tygodniowy. Zawsze możemy też zabezpieczyć się dodatkowo - zrobić wydruk po zakończeniu odpoczynku tygodniowego i opisać wydruk na rewersie - od-do odpoczynek tygodniowy. I niech któryś inspektor spróbuje kreować rzeczywistość. | 1 | ||
~Slawek | ah jo bardzo dziekuje za rzeczowa i konkretna odpowiedz. w takim razie po powrocie do auta nie dam zakonczenia zmiany, tylko ustawie aktywnosc na odpoczynek, dodatkowo zrobie wydruk i teraz bede jechal ze spokojnym sumieniem :) co do odpoczynku, rowniez zrozumialem. Dziekuje jeszcze raz i pozdrawiam! Ruszam na Danie :) | 1 |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.