etransport.pl > Forum > MAN 18. 480 TGA i TGX
ID: 69059

MAN 18. 480 TGA i TGX

  
~ajm
*.neoplus.adsl.tpnet.pl
Eurotrailer Sp. z o.o.
Posty (17) »

skocz na koniec stronyskocz na koniec strony

~ajm
(2009-09-24 14:13:06)
jak w temacie...Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
Podgląd konta kiwidriverkiwidriver
(2009-09-24 14:35:19)
Witam, jeżdżę TGA 18. 480 od 2 lat. Zużycie paliwa jest dośc spore w porównaniu do innych. Awaryjnośc tych modeli również jest duża. W firmie było 5 sztuk i u wszystkich grube problemy zaczęły się po pół miliona km. W 3 były wymienione silniki, a w 2 grube remonty. Elektronika nieraz wariowała, parę razy był olej ze skrzyni biegów w systemie chłodzenia, ponoc była to wina retardera. Jednak muszę przyznac, że auta nie były oszczędzane, częsta zmiana kierowców, nieraz przeciągane service'y itd. Trafiłem kiedyś na artykuł, gdzie MAN przyznał się, że pierwsze serie tych aut miały mankamenty fabryczne, tak więc wystrzegałbym się początkowych modeli tak do 2003 roku. Spotkałem na tym forum i pozytywne opinie, więc byc może poprawiono te błędy w późniejszych modelach.

Co do skrzyni TipMatic, to jest to jedna z lepszych skrzyń, jakie dane mi było obsługiwac. Jest bardzo inteligentna, czuje wzniesienia i ciężar auta, nie mogę jednego złego słowa o tej skrzyni powiedziec. Nigdy też nie uległa awarii, mimo ciężkiej eksploatacji. Na dobrą sprawę pojazd można obługiwac jednym palcem, używając tempomatu i retardera.

Jazda TGA to natomiast prawdziwa przyjemnośc, pojazd prowadzi się fantastycznie.

Proponowałbym dokładne sprawdzenie do kiedy (do jakiego rocznika) występowały te usterki, bo abstra*ąc od tego, autka te są godne naprawdę polecenia. TGX nie znam niestety.
Mam nadzieję, że trochę pomogłem
Pozdrawiam
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~ajm
(2009-09-24 14:56:30)
Dzięki! O takie konkretne opinie mi chodziło. Rozumie, że auta były ładowane na full, stąd pytanie na jakim poziomie kształtowało się spalanie, tak ogólnie w ujęciu miesięcznym lub dłuższym. Jeśli ktoś ma coś więcej do dodanie to bardzo proszę. Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
Podgląd konta kiwidriverkiwidriver
(2009-09-24 15:22:09)
Wiesz specjalnie nie napisałem konkretnych wartości spalania, bo tutaj gdzie ja jeżdżę są diametralnie inne warunki. Po pierwsze jest masa gór i to potężnych, do tego prędkośc maksymalna jest wyższa (jadę zestawem 100 - 105 km/h), ciągnę dwie naczepy twz B-Train, no i na koniec jest wyższy ciężar dopuszczalny.
Jadę cały czas prawie na tempomacie, co zwiększa spalanie, ale akurat tutaj paliwo jest bardzo tanie (litr diesla to w przeliczeniu 1, 80 zl), więc nikt na to specjalnie nie zwraca uwagi. Auto przy tych warunkach pali załadowane ponad 50 litrów, puste około 27. Z tego co pisali inni, wiem że w Europie pali średnio około 33-35 litrów.
Pozdrawiam
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~polo
(2009-09-24 15:24:38)
miałem tga 480 KM wersja D28, czyli stary silnik plus common rail. Jak przyznali znajomi z serwisu (oczywiście nieoficjalnie) to auto to porażka!!! Kombinacja która produkowana była dość krótko przez co mało popularna. Powiem tylko tyle że stwierdzono u mnie padnięte dwa wtryski, a że MAN już nie robi do tego modelu to wymianie należałoby poddać wszystkie wtryski plus szyna rail. Koszt: bagatela 20 tys pln. Wnioski dla każdego do wyciągnięcia. Teraz mam starsze TGA 460 KM z automatem i jeździ bez zarzutu. Spalanie PL - D, w jedną stronę pusto, powrót 18, 5 tony na poziomie 28 litrów. Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
Podgląd konta Zibi 01Zibi 01
(2009-09-24 16:22:46)
Pusto ale pelno 36-38 tak musisz liczyc ta gorna Granice-tez latalem na TGA XXL 460 stad wiem ze srednio przy jezdzie powiedzmy w okolicach odciecia a tak jezdza wszyscy spalanie na pelno w srednim terenie 36, ale przy wiekszych gorkach 38 litrow nikogo raczej nie dziwiZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~ajm
(2009-09-24 18:16:51)
mile widziane kolejne opinie, z powyższych wypowiedzi wynika, że Man to chyba nie jest zbyt dobry wybórZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~ajm
(2009-09-24 19:50:20)
nikt nie ma nic więcej do powiedzenia?Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~dsdgfhgfh
(2009-09-24 20:08:15)
najlepsze jest volvo moj tata takim jezdzi:) Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~kiero
(2009-09-24 20:10:03)
man i robur to sa najlepsze auta nie dotycza tych samochodow zadne zakazy w ruchu czy to swieto czy niedziela czy wakacje zawsze mozna tym jechac i nikt nic nikomu nie zrobi zadna policja bag zandarmeria quardia civil... te auta poprostu sa traktowane jako TOWAR SZYBKO PSUJĄCY SIĘ!!Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~MAN
(2009-09-25 08:17:46)
kiero - gratulacje za bardzo rzeczowy wpis. Many TGA z pierwszych serii 410KM i 460KM byly niedopracowane, często zdarzały się awarie elektroniki, silniki były stosunkowo paliwożerne. Po wprowadzeniu silnika D20 430KM sytuacja diametralnie się zmieniła. Najlepszy silnik w ofercie to w mojej opinii D26 480KM, produkowany chyba od 2006 lub 2007 roku. Oszczędny, mocy i niezawodny. Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~TruckDriver
(2009-09-25 15:20:20)
jeśli chodzi o wybór automat czy manual, to zdecydowanie automat, w manie jest dopracowany, auto pali mniej, komfort jazdy znacznie większy. Oczywiście mowa o aucie jeżdżącym po autostradach, bo jeśli auto miałoby iść pod wywrotkę to lepszy manualZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~maniek
(2009-09-26 18:36:26)
jeździłem MAN-em i mogę Ci poradzić że na dalekobieżne trasy moim zdaniem lepszy jest TGA 430KM ze skrzynią TipMatic średnie spalanie razem z agregatem chłodni wynosiło ok 32 litrów na 100kmZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~ajm
(2009-09-28 18:52:55)
jak w temacie... Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~pawel
(2009-10-10 23:08:29)
Cześć, jeżdżę TGL 33. 340 z 2006r spalanie wynosi przeciętnie 38-40 litrów. Elektronika ma wiele do życzenia, ciągle wyskakują błędy i są duże problemy z hamulcami gdyż po wyświetleniu się diagnozy EBS i ZBR podawane jest bardzo małe ciśnienie powietrza do hamulców. Jego siła hamowania spada do około 40%. Na serwisie nic nie mogą poradzić gdyż ich komputer nie wyświetla żadnej usterki. Jest to bardzo uciążliwe gdyż jeżdżę po górach z max ładunkiem nie mniejszym jak 30t i w każdej chwili może zabraknąć hamulca. Ciągle muszę się zatrzymywać i wyłączać zapłon, diagnoza gaśnie i mam na chwile sprawny hamulec. Są takie okresy że tydzień jest w porządku, a niekiedy brakuje go słabnie hamulec 10 razy w ciągu dnia. Gdyby man miał jeszcze retarder lub intarder to pół biedy, na samym hamulcu górskim i niesprawnym nożnym jest ciężko.
Pozdrawiam :)
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~Łobuz
(2011-02-24 10:45:44)
Witam wszystkich. Ja do tej pory jeździłem MAN-em TGA 460 2003r. i w brew wszystkiemu auto sprawowało się bardzo dobrze. na brak mocy nigdy nie narzekałem. Owszem po przekroczeniu 1mln km wysiadła skrzynia biegów. Auto jest zabudowane jako hakowiec i raczej lekko nie ma. Non stop z przyczepą i prawie zawsze w dwie strony załadowany na max. to auto średnio miesięcznie w spalaniu pokazuje 45l na 100 km. ale podczas jady jest to 38l na 100 km. wiadomo hak na powietrze nie chodzi więc proszę nie przerażać się średnią miesięczną. A mam też pytanie co do silnika 480km w MAN TGX 2008r. Jak wygląda sytuacja bo mamy we firmie 480 ale z rocznika 2005 jeszcze zwykłe tacho na tarczki i już 2 raz silnik padł. Czy TGX poprawił te usterki które dotyczyły ubytku płynu chłodniczego?Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~benek
(2011-08-28 13:08:08)
co powiece o manie 19 464 1999rZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd

skocz na początek stronyskocz na początek strony

Twój adres IP: 50.19.74.67 = ec2-50-19-74-67.compute-1.amazonaws.com

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa.


a co ty o tym myślisz ?

Ile jest 5+5 ?
Masz dość spamu w wątkach? My TEŻ!
Skoro nie masz konta to poproszę o odpowiedź na to proste pytanie. Udowodnij, że jesteś człowiekiem. Raz odpowiesz i masz spokój, na dziś.


Podpis:



Net4car Marcin Szymański Spółka Komandytowa
Moje konto
Zaloguj się Zarejestruj się
ZOBACZ TEŻ »
Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2014
trafficban.com

Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Kierowca do zabrania - Potrzebujesz się dostać do auta? A może masz wolne miejsce i możesz podrzucić drugiego kierowcę gdzieś na Twojej trasie?
Kierowca Do Zabrania

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
© 2014 Novemedia Ltd, all rights reserved. etransport.pl logotype is registered trademark of Novemedia Ltd