PEMA POLSKA Sp. z o.o.
etransport.pl > Forum > dofinansowanie na zakup tir-a? ??
Grupa tematyczna: Pytania i porady
ID: 67811

dofinansowanie na zakup tir-a?? ?

  
~Jacob
*.tktelekom.pl
Posty (62) »

skocz na koniec stronyskocz na koniec strony

« poprzedni ekran 2 z 3 następny »
Podgląd konta eseese
(2009-09-02 22:17:58)
Wasz Wilczek- Eeeno... Takie stare, trzyletnie auta ktoś by brał w leasing??Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~kredyt
(2009-09-02 22:41:25)
Qrde moja żona zleca przewozy płaci 1600 zł. za dystans 540 km w jedną stronę na powrocie płaci mniej bo tylko 1100 zł. i niestety mówi że brak jest aut w kraju. Pytam się was jak to jest z tym transportem i kryzysem. Sam jestem kierowcą euro poszło do góry paliwo do dołu szef w tym roku nabył 8 (słownie osiem) zestawów no i co jest z tą opłacalnością? ??Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~xyz
(2009-09-02 22:46:04)
z opłacalnością jest super. i będzie coraz lepiej!
wystarczy zajrzeć na Transa. tysiace ofert ładunków, z drugiej strony tylko pojedyńcze oferty wolnych aut. nie nadążam odbierać telefonów od spedów szukających aut!
ta jesień bedzie należeć do przewoźników. kto ma kasę - powinien natychmiast kupować auta.
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~xyz
(2009-09-02 22:56:26)
np
PL - PL: 9450 ofert ładunków i tylko 4900 ofert aut
PL - D: 1530 / 375
D - PL: 1310 / 1440

takich dobrych proporcji nigdy nie było!

kryzys to ściema
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
Podgląd konta kiwidriverkiwidriver
(2009-09-03 03:20:36)
to autentyczne dane, czy jak zwykle jajca?Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~xyz
(2009-09-04 14:26:56)
kiwi - jak żartuję, to żartuję. ale jak podaję konkretne liczby powołując się na źródło (tu: giełda Trans) to nie pozwalam sobie na kłamstwa.
stan na dziś 04-09-2009 g 14:20
PL-PL ład 10616 / poj 5223
PL-D ład 1366 / poj 460
D-PL ład 1416 / poj 1419

a jak pogrzebiesz w ładunkach przerzutowych - to w ogóle kilkadziesiąt ofert ładunków na każde auto. najbliżej patrząc:
D-F ład 495 / poj 20

ogółem we wszystkich relacjach:
ofert ładunków 27040 / ofert wolnych pojazdów 16367

łatwo możesz sam sprawdzić:
pl. trans. eu
bez autoryzacji i abonamentu nie sprawdzisz szczegółów, ale ilości ofert w różnych relacjach bez problemów.

oczywiście inna sprawa to powtarzające się oferty (na pewno więcej powtórzeń ładunków niż pojazdów) i jakość ofert (stawki ciągle mierne). ale przy tej proporcji - stawki muszą wkrótce pójść w górę.
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~Maryan
(2009-09-04 15:23:36)
Qrfa dawno nie było takiego dobrego "starego" tematu.
Można się wyluzować przy takich pajacach.
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~Maryan
(2009-09-04 15:25:43)
I żeby było taniej dla nowego rekina *esu to idź koleś i zapiertol auto stojące u sasiada za płotem.
1. Sasiąd będzie zadowolony
2. Tobie po ch.. dotacje - bedziesz miał za darmo
I ogólnie wszyscy happy!
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~Maryan
(2009-09-04 15:26:25)
Wycięło "rekina pi-zde-su"Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
Podgląd konta kiwidriverkiwidriver
(2009-09-05 03:23:22)
Dziękuję xyz!!! To rzeczywiście przy takiej sytuacji prawo popytu/podaży powinno w końcu zadziałac - myślę o stawkach.
Czy istnieje możliwośc sprawdzania tych podanych przez Ciebie danych (ilości ofert ładunków w stosunku do ofert wolnych pojazdów) w jakiejś skali czasowej np. w formie wykresu, tak aby zobaczyc tręd?
W Europie jest jesień, a z tego co wiem w tym okresie powakacyjnym nasila się sezonowo ilośc ładunków, może jest to chwilowe?

W każdym razie dziękuję Ci bardzo za kompetentną odpowiedź!!!

Pozd rawiam
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~halo. com
(2009-09-05 09:38:59)
Stan Transa na dzis:
Wolne pojazdy krajowe - 4. 332
Wolne ładunki krajowe - 8. 155
Wolne pojazdy miedzynarodowe - 10. 147
Wolne ładunki miedzynarodowe 13. 969
Co do wolnych pojazdów miedzynarodowych to niektórzy zdesperowani przewoznicy wystawiaja kilkakrotnie ten sam pojazd wiec chyba trzeba zmniejszyc realna liczbe do 8, 000. Czyli z tego widać wyraznie że kryzys pozostał gdzies na boku i zaczyna sie prosperita w transporcie tyle że patrzac na Transa to chyba pierwsze skrzypce graja spedycyjki spod krzaka, a przewoznicy???
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~xyz
(2009-09-05 10:10:11)
kiwi - o dane statystyczne / historyczne musiałbyś się zwrócić do Logintransu (operator Transa). pewnie byliby w stanie podać dane o ilościach zgłoszeń poszczególnych kategorii w jakimś ujęciu czasowym.
oczywiście jesień to szczyt przewozów. ale zawsze największy ruch był w październiku / listopadzie. pierwszy tydzień września to był rozruch produkcji i przewozów. w tym roku od połowy sierpnia proporcje na giełdzie były zupełnie niezgodne z "tradycją". w sierpniu zawsze spora część taboru stawała na urlopy, ale jeszcze bardziej spadała ilosć ładunków. w efekcie na Transie w sierpniu było zielono (kolor ofert pojazdów). w tym roku odwrotnie już w sierpniu!
to oczywiście nie znaczy, ze ładunków jest wiecej. to raczej skutek unieruchomienia ogromnej części aut w komisach. i to w skali całej Europy.

halo. com - na Transie zawsze dominowały spedycje krzaczaste. więc moim zdaniem nie zmienia to wydźwięku statystyk. podobnie dla całego obrazu nie ma znaczenia wielokrotne wystawianie aut i ładunków - zawsze tak było.

uważam ze okres jest ciekawy. oczywiście mój wcześniejszy optymizm o popycie, który wymusi wzrost frachtów - to lekka ironia. jeśli frachty wzrosną - to niewiele. gdy tylko wzrosną zbyt mocno - to błyskawicznie zaczną się opróżniać komisy i wzrost stawek zostanie natychmiast powstrzymany. bo zapasy tanich aut, zdesperowanych psiewoźników i bezrobotnych kierowców - są ogromne! wejście w branżę lub powiększenie floty jest wciąż bardzo łatwe. więc myślę że huśtawka nastrojów i stawek (oraz liczebności aut w ruchu) w najbliższych latach będzie jeszcze wyraźniejsza, niż w ciagu ostatnich 5 lat. 1 rok dobry - 2 lata mizerii - 1 rok dobry - 3 lata katastrofy itp itd.

kto będzie miał szanse wytrzymać takie cykle koniunktury?

- kołchozy z bezwzględnym reżimem kosztów i umiejętnością wykorzystania efektu skali

- mali przewoźnicy ze spłaconą większością taboru, którzy nie będą mieli skrupułów i będą konsekwentnie stawiać auta na cegłach (a kierowców na bruk) w czasie dekoniunktury (sam fakt spłacenia auta nie oznacza mniejszych kosztów - a jedynie pozwala łatwiej zawiesić działalnosć)

- samoprzewoźnicy - oni zawsze mają "mniejsze koszty" (przynajmniej tak im się wydaje)

- oszuści

- spedycje bez własnego transportu

trzeba się tylko wpasować w którąś z tych kategorii i do przodu...
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~xyz
(2009-09-05 10:13:05)
aha, zapomniałem o kategorii przewoźników z dobrze ulokowanym "szwagrem". ale to zahacza o szerzej rozumianych oszustów (bo to też nieuczciwa konkurencja), więc na jedno wychodzi. Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~polaczek z pl
(2009-09-05 10:15:51)
w tych wolnych lotach tocena zakm to od 2, 5 do 2, 9 zl ladownych
a koszt took 3 zl
wiec do tych lotow trzeba czesto dolozyc
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~xyz
(2009-09-05 10:18:06)
polaczek z pl - ale wreszcie polski przewoźnik ma wybór, do którego ładunku dołożyć!
a dotychczas musiał dokładać do tego, który udało mu się cudem złapać po kilku dniach przestoju!
wszędzie można znaleźć optymistyczne aspekty
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~myślący inaczej
(2009-09-05 10:33:16)
Jacob, spóźniłeś się z tym biznesem jakieś 4lata. teraz to porażka kupić zestaw i próbować zarabiać. wg mnie nie jest tak do końca jak pisze xyz, z tym miernym biznesem i dokładaniem. można się jeszcze gdzieś podczepić, mam na myśli spedycję która da ładunki za rozsądne stawki. tyle że to jedno. a płatności i terminy to drugie. jedno masz pewne, leasing przyjdzie na pewno na czas. w zasadzie drugie też jest pewne, kasa za wykonane zlecenie przyjdzie po czasie i to grubo. i może to być 3 miechy, 6 miechów a może i lepiej. wg mnie, wiele firm i wielu przewoźników największe kłopoty ma z przepływem finansowym, tz z wyegzekwowaniem zapłaty za wykonane już dawno usługi. do tego dochodzi temat oszustów którzy w ogóle nie mają ochoty płacić. bo robota jest, stawki fakt, mizerne, ale nawet te mizerne są nie do wyegzekwowania. to jest prawdziwy problem. a auto nie pojedzie jak mu powiesz, wleję ci ON jak mi zejdą pieniądze, a teraz jedź... Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
Podgląd konta kiwidriverkiwidriver
(2009-09-05 16:28:07)
Dzięki xyz jeszcze raz za tak dogłębną analizę rynku. Czuc w Twoich wypowiedziach głęboki profesjonalizm, dlatego tym bardziej jest to cenne dla mnie.
Czyli wynika z tego, że huśtawki nie da się uniknąc, a cykle koniunkturalne będą wyglądały cały czas jak sinusoida do tego nie symetryczna w skali pionowej, czyli z coraz głębszymi i dłuższymi zapaściami... hmmm
Myślisz, że nigdy nie nastąpi stabilizacja?? Wynika z tego, że nie bo zawsze cykle o ujemnej wartości będą generowały łatwośc i taniośc dostępu do sprzętu, a zatem łatwośc rozpoczęcią, czy też poszerzenia działalności transportowej w momencie powrotu koniunktury. Trochę to czarny scenariusz.
Czy nie będzie przypadkiem tak, że po głębszym dołku nie wszystkie auta z komisów wrócą do obiegu, a to z tego powodu, że częśc dużych podmiotów po prostu zbankrutowała (taka jak Ricö), a częśc mniejszych po prostu nauczona smutnym doświadczeniem nie będzie tak gremialnie uzupełniac taboru??? Zwłaszcza, że po dłuższej zapaści środki finansowe tych podmiotów nie za bardzo będą im na to pozwalały, w końcu dekoniunktura musi w jakiś negatywny sposób (finansowy przede wszystkim) odbic się na tych podmiotach.
Jeżeli rzeczywiście byłoby tak jak piszesz, to wynika z tego że nawet w dobrym okresie rozpoczynanie tego typu działalności mija się z celem, bo zanim ona się na dobre rozwinie, to już trzeba będzie pozbywac się taboru z powodu dołka.
A czy nie masz wrażenia, że załamanie się polskiego transportu ma trochę związek z rorszerzeniem Unii o nowe kraje i wejście na rynek unijny podmiotów z tych właśnie krajów - abstra*ę już od kryzysu i spadku produkcji z tym związanym w każdej praktycznie dziedzinie? Przecież "złote czasu" polskich przewoźników przypadły akurat w czasie kiedy to masowo bankrutowały firmy transportowe w starej Unii. Po prostu "wykosiliście" cenowo ich, a teraz sytuacja się powtórzyła.

Osobiście wydaje mi się, że owszem cykli koniunkturalnych na pewno nie da się całkowicie uniknąc, ale przetrwają te podmioty, które już w czasach dobrej koniunktury będą się przygotowywac na nadejście gorszych czasów, czego nikt z polskich przewoźników wcześniej nie robił.

Pozdrawiam
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
Podgląd konta kiwidriverkiwidriver
(2009-09-05 16:41:04)
Do tego wszystkiego dochodzi dziwny fenomen, że polscy przewoźnicy korzystają w większości przypadków z pośredników, a nie współpracują bezpośrednio z nadawcami towarów. Generalnie powinno byc tak, że firma przewozowa bazuje na jednym lub kilku (w zależności od wielkości i mocy przewozowych) firmach, a uzupełnia tylko "dziury" poprzez pośredników.
W takim układzie cykle koniunkturalne nie mają tak wielkiego wpływu na tych przewoźników, gdyż są różne sprawdzone metody na to, aby "związac" klienta bezpośredniego z firmą.
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~xyz
(2009-09-05 17:02:02)
kiwi - nie bierz dosłownie moich przykładów zmian koninktury. gdyby dało się dokładnie przewidzieć przyszłość, to możnaby szybko zostać milionerem. niestety procesy gospodarcze są płynne. ja jedynie jestem pewien że rynek transportowy jest tak rozchwiany, że nie ma szans na stabilizację w najbliższych latach. i pewien jestem że aktualny nadmiar sprawnych środków transportu w Europie (i kierowców) nie pozwoli na wyraźny wzrost rentowności.
co zrobić żeby było trwale lepiej? ograniczyć dostęp do branży. ale to na razie niemożliwe. nowe regulacje, które zaczną obowiązywać w 2011 roku też nie wniosą większych ograniczeń. brak kapitału nie będzie przeszkodą.
nie będę tutaj kolejny raz wyjaśniał na czym polega pozorna łatwość prowadzenia transportu. bo właściwie nie ma to znaczenia, dopóki ludzie wchodzący do branży są przekonani, ze transport sprowadza się tylko do przewiezienia przedmiotu X z punktu A do punktu B. ta łatwość przyciąga amatorów łatwego zarobku. i zawsze będzie przyciagać.
kiedyś były granice, koncesje, zezwolenia, karnety TIR, cło. a dziś prowadzenie firmy transportowej w 99% przypomina prowadzenie pociagów na makiecie dziecięcej kolejki elektrycznej. a zakup tej kolejki nie sprawia wiekszej trudności finansowej, ani technicznej.
w tej chwili masa firm się pozamykała albo stoi bez kasy na paliwo. dlatego jest tyle wolnych ładunków. gdy stawki za te ładunki wzrosną (bo muszą) to kapitał na nowe firmy lub powiększanie istniejących firm się znajdzie. gdy tabor się zwiększy (a teraz nie trzeba czekać 9-12 miesięcy na zamówiony zestaw) stawki natychmiast spadną. i tak się będzie kręciło. co jakiś czas ktoś będzie topił dorobek życia, a ktoś inny się na całe życie dorabiał. zależy od miejsca i czasu w którym sie znajdzie. to po prostu normalna kolej rzeczy.
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~xyz
(2009-09-05 17:15:46)
kiwi - a bezpośredni klient to fajna idea, ale w praktyce dana nielicznym. z bardzo wielu powodów, których nie warto tu wymieniać. większość nowo powstających małych firm i praktycznie wszyscy kierowcy postanawiający zostać samoprzewoźnikami - z góry zakłada jeżdżenie "pod spedycją". to nawet nie jest z definicji niedobre (choć uzależnienie od jednego zleceniodawcy zawsze jest nioebezpieczne). ale w sytuacji nadpodaży transportu - jeżdżenie pod spedycją oznacza z góry jazdę na granicy progu opłacalności lub poniżej tej granicy.

właściwie to można mnożyć różne mądre recepty: bezpośredni klient, optymalizacja kosztów, skuteczny spedytor itp itd. ale nadpodaż oznacza, że w skali całej branży nadal będzie kicha. tyle tylko, że jedni będą łapać ostatni oddech trzymając się brzytwy, a inni będą już pod wodą.
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
Podgląd konta kiwidriverkiwidriver
(2009-09-05 17:39:06)
tak, tak, tak wiem, wiem - znam te slogany. Mam jednak wrażenie, że Polacy jako tacy mają tendencje do "odkrywania Ameryki" na nowo...
Pracowałem kiedyś w małej firemce w Niemczech, gośc miał na początku 2 busy z przyczepami. Podjął współpracę z dużą fabryką felg aluminiowych, oczywiście współpraca z klientem bezpośrednim wiąże się przeważnie z jego kompleksową obsługą, tak więc jego moce przewozowe nie były wystarczające. Dlatego też 80% zlecał innym przewoźnikom. Efekt był taki, że po 2 latach miał już 10 własnych zestawów...

Oczywiście jest to upierdliwośc, bo trzeba kombinowac, prościej jest po prostu zgłosic wolny zestaw do spedycji, czyli iśc po najmniejszej linii oporu, a później płakac na stawki, terminy płatności i brak roboty.

Nikt nie stosuje z tego co widzę sprawdzonych od dziesięcioleci metod działania, które to sprawdzały się i nadal się sprawdzają w innych krajach.

Pisałem kiedyś o tym, że lepiej chyba jest pod-zlecic miejscowej firmie dostarczenie towaru do odbiorcy niż trzymanie zestawu przez 20 godzin przed bramą wjazdową, bo w tym czasie można wykonac jedno lub półtora następnego zlecenia. No, ale wszyscy mnie zakrzyczeli, a poza tym jak to tak, konkurencji dawac zarobic, no nie!!! Lepiej samemu stracic...
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~Robert
(2009-09-05 18:42:37)
xyz, jesteś?Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~ZEBI
(2009-09-06 19:59:38)
NI MAZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~xxx
(2009-09-30 14:57:42)
wszystko sie zgadza, tylko ze jeden ten sam ładunek oferowany jest przez kilkanascie firm na transieZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~Polkowice Marek
(2011-04-07 17:40:12)
Możesz kupić tira z Rabena i pake lub z Rico jescze sprzedają bo mieszkam w Polkowicach i wiemZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
Podgląd konta SYNERGIUMSYNERGIUM
(2015-04-02 23:09:59)
Witam!
Synergium to firma z doświadczeniem w finansowaniu przedsiębiorców. W naszej ofercie znajdziecie Państwo Leasing, Faktoring i Kredyty. Działamy ze wszystkimi leasingodawcami, bankami i faktorami w Polsce.
Działamy szybko i skutecznie.
Ty masz pomysł - my go sfinansujemy
Kontak t: 724 025 312
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~???
(2015-04-02 23:21:40)
Podgląd konta SYNERGIUMSYNERGIUM
(2015-04-02 23:09:59) Witam!
Synergium to firma z doświadczeniem w finansowaniu przedsiębiorców. W naszej ofercie znajdziecie Państwo Leasing, Faktoring i Kredyty. Działamy ze wszystkimi leasingodawcami, bankami i faktorami w Polsce.
Działamy szybko i skutecznie.
Ty masz pomysł - my go sfinansujemy
Kontak t: 724 025 312



Zapomnia łeś dopisać małym druczkiem na dole. JAK COŚ NIE WYJDZIE, ZABIERZEMY CI DOM, STARE SKARPETY I ŚCIĄGNIEMY CI KALESONY PRZEZ GŁOWĘ NIE ŚCIĄGAJĄC SPODNI. Pozdrawiam.
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
« poprzedni ekran 2 z 3 następny »

skocz na początek stronyskocz na początek strony

Twój adres IP: 54.226.46.6 = ec2-54-226-46-6.compute-1.amazonaws.com

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania treści bez podania przyczyny..


a co ty o tym myślisz ?

Ile jest 5+5 ?
Masz dość spamu w wątkach? My TEŻ!
Skoro nie masz konta to poproszę o odpowiedź na to proste pytanie. Udowodnij, że jesteś człowiekiem. Raz odpowiesz i masz spokój, na dziś.


Podpis:



Moje konto
Zaloguj się Zarejestruj się
OSTATNIO KOMENTOWANE »
Wątek forumStawki Fresh Logistics (103) »
Wątek powiązany z artykułem prasowymNowa kabina sypialna LAMAR Back Sleeper (9) »
Wątek forumPAX logistics kielce czy ktoś wspłópracuje (45) »
Wątek forumOdszkodowania za spanie w kabinie! (238) »
Wątek forumDuda- Orange Logistic (17) »
Wątek forumNORBERT DENTRESSANGLE (3431) »
Wątek tylko dla posiadaczy kontKTO ZNA FIRME LKW FRIDRICH KIELCE (5) »
Wątek tylko dla posiadaczy kontLKW Fredrich (15) »
Wątek forumopinia o lkw fredrich (9) »
Wątek forumPraca w Link Sp. z. o o czy coś się zmieniło? (323) »
Wątek forumCL ALSACE - Szukamy przewoźników 24t (14) »
Wątek forumiphone 5 (3) »
Wątek powiązany z artykułem prasowymKontrola MiLoG na drodze (166) »
Wątek powiązany z artykułem prasowymO włos od tragedii (3) »
Wątek forumjazda na OUT (58) »
Wątek forumHSF Logistics Polska - staż (368) »
Wątek forumkoops zeewolde (159) »
Wątek forumTomTom trucker 6000 czy TomTom 5150 truck (2) »
Wątek forumActros MP4 dziwny dźwięk, pomocy. (1) »
Wątek forumCzy istejne więc choc jedna dobra firma transportowa??? (360) »
Wątek forumNOCNE POGADUCHY (26592) »
Wątek forumOmega Pilzno - proszę o opinie. (414) »
Wątek forumCzy zna ktoś firmę PARTNER NADWOZIA z Będzina? (3) »
Wątek forumRenaul Premium czy Volvo które lepszę (3) »
Wątek forumtomtom trucker 6000 (4) »
Wątek powiązany z artykułem prasowymSilniki w belach papieru (5) »
Wątek forumTAS Żyrardów (92) »
Wątek forumPolski szef to kawał złodzieja (640) »
Wątek forumbaltic trans (901) »
Wątek forumSpedycja przyjmie do współpracy busy 3, 5t (2) »
Wątek forumTSM DRAGON BIS Dąbrowa Górnicza (43) »
Wątek forumPraca na międzynarodówce a praca wokół komina (12) »
Wątek forumPropozycje kolejnych pytan na referandum (78) »
Wątek tylko dla posiadaczy kontkupię samochód z hds (1) »
Wątek forumŚwiadkowie Jehowy! (312) »
Wątek forumNiemieckie agencje pracy (7) »
Wątek forumThermo-Transit, Barlinek (Zachodniopomorskie) (38) »
Wątek forumOgłoszenia o pracę (38) »
Wątek powiązany z artykułem prasowym18 metrów zjawiskowej Tatry (3) »
Wątek forumMASZOŃSKI - Dlaczego wątek usunięto? : ( (400) »
ZOBACZ TEŻ »
Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2015
trafficban.com

Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Kierowca do zabrania - Potrzebujesz się dostać do auta? A może masz wolne miejsce i możesz podrzucić drugiego kierowcę gdzieś na Twojej trasie?
Kierowca Do Zabrania

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
© 2015 Novemedia Ltd, all rights reserved. etransport.pl logotype is registered trademark of Novemedia Ltd