Związki Zawodowe
ID: 64286

Czy może ktoś wie czy w Polsce są związki zawodowe kierowców zawodowych? Jesli tak, to proszę o jakieś informacje.

~cuba
*.neoplus.adsl.tpnet.pl

Eurotrailer Sp. z o.o.

Posty (304)

~zebi
2010-08-23 11:55:11
wielkopolanin -a gdzie sami zainteresowani związki jakoś przetrwają ale inni nie bo stać cie będzie kiedyś na to życie jak dostaniesz emeryturę lub rentę? TYLKO NIE ZACZYNAJ OD SLOW CZY DOŻYJESZ ZADAJ SOBIE PYTANIE CO BĘDZIE I JAK DOŻYJESZ TEGO WIEKU
~zebi
2010-08-23 11:59:53
szacunek na wypowiedz postronną.
Ale... myślę ze jeżeli liczna cześć hoc to tylko przeczyta coś z tym tematem zrobi.
najlepszym wyjściem byłby strajk kierowców i nacisk na rząd by w końcu zajęto się ustawą o zawodzie kierowcy.,
Choć dało by to polemiczne tylko działanie, ale od czegoś trza zacząć.
Zdaję sobie sprawę ze te działanie tylko przyniesie dialog rozmów, ale też dialog innych organizacji Zwiazkowych z U. E. Tym bardziej że jak wspomniałem należymy do U. E. cała Europa zachodnia dba o kierowców bo to kierowcy pracują na dobrobyt swoich szefów i dobrobyt całej UE (wszak transport to krwioobieg gospodarki, a bez kierowców nie ma transportu). i rządy (oraz zwiazki zawodowe kierowców) w tych krajach mają już dosć tolerowania okradania kierowców w dzikich krajach, takich jak Polska, Rumunia, Litwa i cały blok wschodni. płacenie 1276zł (a w Rumunii i Bułgarii jeszcze mneij) to niegodziwe okradanie kierowców.
dlatego lobbing zachodnich przewoźników i tamtejszych zwiazków zawodowych walczy o sprawiedliwe traktowanie także ppolskich kierowców. to oni wymusili podwyższenie podstaw i diet kierowców miezynarodowych w całej Europie wschodniej. to tylko kwestia czasu - bo silne jest też lobby przeciwne (polskie stowarzyszenia złodziejskich przewoźników, których reprezentant od lat szefuje IRU!)

ale UE poradzi sobie z polskimi kapitalistami i doprowadzi w końcu do wejścia w życie zasad sprawiedliwości społecznej także w naszym złodziejskim transporcie. tym bardziej że wyzysk polskich kierowców to dla zachodnich przewoźników rodzaj dumpingu.
Patrzeć tylko jak firma za firmą będzie legła w gruzach wbrew oczekiwaniom innych z U. E.
Nie czarujmy się zaciśnięta pętla nie daje znamion rozwiązania problemu/ów tylko podtrzymuje niepewność i daje czas... ale do kiedy?
~zebi
2011-09-20 12:05:39
i ot juz są na to odpowiedzi;
Związek zawodowy FNV Bondgenoten wzywa polskich kierowców innych przedsiębiorstw do działania. Prowadźcie dobrze swoją administrację – zapisujcie przepracowane godziny, a także dane dotyczące trasy, jej przebiegu, przyglądajcie się papierom związanym z waszą wypłatą, tak, abyśmy i w innych przedsiębiorstwach mogli zażądać właściwej holenderskiej pensji.

Dla informacji: podajemy przykładowo kilka kwot brutto, ujętych w holenderskim CAO, należnych przeciętnie kierowcy międzynarodowemu:
- miesięczna pensja podstawowa za 160 godzin pracy: euro 2255, 79
- każda godzina pracy od poniedziałku do piątku powyżej 40 godzin pracy jest nadgodziną, czyli dodatkowo euro 16, 86
- każda godzina pracy w sobotę oznacza dodatkowe wynagrodzenie w kwocie 19, 46 euro oprócz pensji zasadniczej
- każda godzina pracy w niedzielę oznacza dodatkowe wynagrodzenie w kwocie 25, 94 euro.

Dodatkowo, w sytuacji, kiedy nie ma miejsca postoju/odpoczynku, kierowca ma prawo do wynagrodzenia kosztów własnych w wysokości 44, 40 euro na dobę.

Jeśli chcesz się skontaktować ze związkiem zawodowym FNV Bondgenoten, prześlij nam mailem swój numer telefonu i nazwę przedsiębiorstwa, dla którego pracujesz: transport@bg. fnv. nl, lub wyślij to pocztą na adres: FNV Bondgenoten Transport en Logistiek, Leonard Springerlaan 23, 9700 CA Groningen, Nederland. Zagłosuj
Zagłosuj Podglšd
~////
(2011-08-18 10:16:40) FNV Bondgenoten (niderlandzki związek zawodowy kierowców ciężarówek) : holenderski sąd odrzucił “ pomysłową konstrukcję z polskimi pracownikami tymczasowymi” w sektorze transportu

Sąd rejonowy w Roermond przyznał rację związkowi zawodowemu FNV Bondgenoten w sprawie prowadzonej przeciwko holenderskiemu przedsiębiorstwu transportowemu “ Mooy Oost Europa Services” z siedzibą w limburskiej miejscowości Milsbeek. Sędzia zawyrokował, że przedsiębiorstwo to niesłusznie zatrudniało polskich kierowców na polskich warunkach. Właściciel firmy Nico Mooy musi teraz zapłacić wszystkim pracownikom według obowiązującego holenderskiego CAO (umowy zbiorowej) dla branży zawodowego transportu towarowego.

Związek FNV Bondgenoten jest niezwykle z tego zadowolony. Dla wielu holenderskich firm transportowych pracują polscy kierowcy, za polską pensję, właśnie w ramach takiej niewłaściwej “ konstrukcji”. Związek nasz nie ma oczywiście nic przeciwko polskim kierowcom, a jedynie przeciwko ich zatrudnianiu za polską pensję. W Holandii w nadchodzących latach przejdzie na emeryturę 50 tysięcy kierowców, będzie ich więc brakowało. Pracodawcy chętnie rozwiązaliby ten problem poprzez zatrudnianie tanich zagranicznych kierowców w ramach takiej niewłaściwej konstrukcji. FNV Bondgenoten mówi zawsze: równa praca, równa płaca! Bez konkurencji, jeśli idzie o warunki pracy i płacy.

Sytuacja w firmie Nico Mooy ujrzała światło dzienne w listopadzie 2009 roku, kiedy to ambasada polska zwróciła się do FNV Bondgenoten o pośrednictwo w imieniu strajkujących kierowców, pracujących dla tej firmy, Kierowcy ci od kilku miesięcy nie otrzymywali wypłaty. Szybko stało się jasne, że Nico Mooy posługiwał się tą „ konstrukcją” z zatrudnianiem polskich pracowników tymczasowych, by w ten sposób uniknąć holenderskich warunków zatrudnienia. Informacje, które przekazano FNV Bondgenoten od tego czasu, ostatecznie były wystarczające, by przekonać sąd.

Nico Mooy, właściciel w 100% firmy w Milsbeek, o nazwie w identycznym brzemieniu, jest jednocześnie w 100% właścicielem agencji pośrednictwa pracy z siedzibą w Polsce, mającej przypadkiem też tę samą nazwę “ Nico Mooy”. Polska agencja zatrudniała ciągle mniej więcej 25 kierowców, którzy pracowali wyłącznie dla jego holenderskiej firmy. Otrzymywali oni polskie wynagrodzenie: 1150 zł (mniej więcej 300 euro) i 12 centów za przejechany kilometr. Wykonywali swą pracę przede wszystkim w całej Europie, a była ona organizowana całkowicie w Milsbeek. Holenderskie przedsiębiorstwo dysponowało mniej więcej 25 ciężarówkami (posiadając NIWO pozwoelnie), ale samo miało tylko jedną osobę na etacie.

Sędzia sądu rejonowego wyciągnął z tego więc wniosek, że Nico Mooy, kierując tym wszystkim z Milsbeek, realizował międzynarodowy transport głównie w Holandii, przez Holandię, a dalej zagranicą. Opłacając swoich pracowników według znacznie niższych stawek niż obowiązujące w Holandii cao, działał – według sędziego – wbrew prawu.

Sąd nakazuje, by Nico Mooi opłacał pracowników według obowiązującego CAO w branży transportu towarowego. Tam, gdzie CAO nie ma mocy wiążącej, Nico Mooi ma wypłacić pensję minimalną (włącznie z pieniędzmi wakacyjnymi i dniami urlopu), pod groźbą kary w wysokości do maksymalnie 100 tysięcy euro. Zagłosuj
Zagłosuj Podglšd
~zebi
2011-09-20 12:14:00
A u Nas powinna być stawka minimum w transporcie międzynarodowym 7000-tyś zł podstawa
i dieta zg z obowiązującymi przepisami A w kraju stawka godzinna albo podstawa 4500-zł i do tego diety
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 54.198.15.207

Dodaj
Anuluj
Bresland sp. z o.o.

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2016
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Kierowca do zabrania - Potrzebujesz się dostać do auta? A może masz wolne miejsce i możesz podrzucić drugiego kierowcę gdzieś na Twojej trasie?
Kierowca Do Zabrania

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce