etransport.pl > Forum > PROSBA O POMOC
Grupa tematyczna: Pytania i porady
ID: 63578

PROSBA O POMOC

  
~Pytajacy
*.play-internet.pl
Posty (89) »

skocz na koniec stronyskocz na koniec strony

ekran 3 z 3 następny »
~Pytajacy
(2009-04-12 13:31:08)
jak w temacie...Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~Pytajacy
(2009-04-12 13:32:17)
potrzebuje dowodow ze kierowca sie przemieszczal. Prace swoja wykonywal na terenie unii europejskiej a na umowie figurowala tylko polskaZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~cienki bolus
(2009-04-12 13:45:22)
tacho?Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~Pytajacy
(2009-04-12 13:45:53)
to byl busZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~Pytajacy
(2009-04-12 13:46:24)
a nie prowadzilem ewidencji czasu pracy bo mialem tylko jednego busikaZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~Pytajacy
(2009-04-12 13:47:49)
na cmrkach to bylo tylko ja wszystko wysylalem zeby otrzymac platnosc. na cmr io podpis i data i godzina to co potrzebneZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~urme1
(2009-04-12 13:49:53)
RADCA PRAWNY TYLKO CI MOZE POMOC A NIE TE SMIERDZIELEZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~Pytajacy
(2009-04-12 13:50:41)
a firme zawinolem rok temuZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~kiero
(2009-04-12 14:22:17)
no musisz wystapic najlepiej na pismie o zwrot cmr-ek bo jak inaczej odzyszkasz, swoja droga to powienienes sobie jedna zostawiac chyba nieZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~zzx
(2009-04-12 14:28:14)
do pytający:
fajny jesteś wysłać wszystkie papiery i nie zostawic sobie nic? napisz do spedycji prośbe o odesłanie listem potwierdzonych CMR ( za zgodnośc z orginałem), dołącz kopertę i znaczki by pokazać że ci zależy.
CMR powinny leżeć w spedycji i u ciebie minimum 5 lat od zakończenia roku podaatkowego bo na ich podstawie wystawiasz fakturę.
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~xyz
(2009-04-12 14:57:24)
ciekawe ilu jeszcze takich geniuszy biznesu dostanie po tyłkach za kilka lat wstecz?
domyślam się że Pytający, który już zdążył zamknąć firmę, ma kontrolę z US i podważają zaliczenie w koszty diet zagranicznych kierowcy.
a profesjonalny przedsiębiorca (Pyający) nie potrafi udokumentować zagranicznych wyjazdów pracownika.
niezłe jaja

CMR jest jedynym dowodem wywiązania się z umowy przewozu. jak można odesłac wszystkie egz do zleceniodawcy? trzeba przechopwywać min 1 rok, czyli okres przedawnienia roszczeń z umowy przewozu plus okres na reklamację zaginięcia. być może dla Pytającego pojęcie "roszczenia z umowy przewozu" jest zbyt trudnym pojęciem. może nawet nie wie że wykonywał umowy przewozu? bo on tylko woził towary "pod spedycją", albo "wstawił busa" do spedycji.
CMR jest podstawą dowodzenia zarówno kosztów jak i przychodów na potrzeby postępowania podatkowego. dlatego do tych celów należy przechowywać je 5 lat (w praktyce z ordynacji podatkowej wychodzi do 7 lat od wykonania usługi). CMRka jest dowodem na ustalenie terminu powstania obowiązku podatkowego w podatku VAT i w podatku dochodowym - sama data wystawienia faktury nie jest wystarczajaca.

z kolei podstawą do zaliczenia w koszty diet (zagranicznych i krajowych) jest dokument polecenia wyjazdu służbowego (potocznie - delegacja). koniecznie na piśmie, załączona do dokumentów ksiegowych. tylko na tej podstawie można rozliczyć diety, wydatki na paliwo, opłaty drogowe itp itd. rozsądny szef zawsze pod delegacją ma wypełnioną kartę drogową z podpisem kierowcy.
wystarczy to należycie na bieżąco prowadzic - i żaden US nic nie zrobi.

a tekst o braku ewidencji czasu pracy "bo mialem tylko jednego busika" rozbraja na całego. żaden przepis nie wprowadza uproszczenia w dokumentacj czasu pracy ze względu na ilość i wielkość pojazdów. akurat z busem (poniżej 3, 5t) rzeczywiście przy zachowaniu pewnych wymogów formalnych (odpowiedni system czasu pracy) nie musisz mieć ewidencji, ale wynikać to bedzie tylko z tego, że busy nie podpadają pod ustawę o czasie pracy kierowców. po twojej wiedzy wątpię, żeby w umowie o pracę w ogóle określił obowiązujący system czasu pracy.

zamknąłeś firmę bo pewnie słabo szło (rzadko zamyka się dochodowy biznes). a teraz jeszcze US dowali ci podatek dochodowy od zagranicznych diet, albo ZUS naliczy składki od tych diet (przewyższających ówczesne 22zł). i będziesz miał nauczkę na resztę życia, że wszystko trzeba robić porządnie. nawet tak prostą rzecz jak prowadzenie małej firmy transportowej.

a jeśli chcesz coś wybronić to pozostaje skorzystać z rady zzx - pisz proszalnie do spedycji (jeśli potrafisz odtworzyć numery faktur i zleceń) o kopie CMRek. jak im się będzie chciało - to przyśla (oni na pewno przechowują pod fakturami). ewentualnie możesz odesłać US na kontrolę krzyżową do spedycji (jeśli krajowa).
możesz też wskazać kierowcę jako świadka do poświadczenie że w ogóle wyjeżdżał za granicę - ale do dowiedzenia wysokości wypłaconych diet to absolutnie nie wystarczy.

a najśmieszniejsze jest to, że takich partyzantów w transporcie jest cała masa. dlatego jestem zwolennikiem wszelkich możliwych kontroli. nawet u samoprzewoźników bardzo wiele ciekawostek można znaleźć. a w firmach zatrudniajacych etatowych kierowców - co druga mała firma jest do kasacji. chociażby za brak rzetelnej ewidencji czasu pracy, za brak wewnętrznych uregulowań wysokości diet zagranicznych, za nieprawidłowe obciążanie za przepały...
a ilu małych przewoźników wie opłacie za korzystanie ze środowiska odprowadzanej co pół roku do urzędu marszałkowskiego?
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~zzx
(2009-04-12 15:06:31)
no co do tej opłaty za "środowisko" o to niektórzy wiedzą i co pól roku wyslą zestawienie do urzędu marszałkowskiego. Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~xyz
(2009-04-12 15:07:25)
właśnie - "niektórzy" !Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~pol
(2009-04-12 15:09:01)
xyz masz rację tylko skąd na to wszystko braćZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~xyz
(2009-04-12 15:10:07)
Pytający - prowadziłeś ewidencję na potrzeby opłaty za korzystanie ze środowiska?
jeśli nie, to jeszcze miej nadzieję, że nie wpadnie ci kontrola z wojewódzkiego inspektoratu ochrony środowiska. zamknąłeś firmę rok temu - to mają jeszcze 6 lat na "efektywną" wizytę.
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~xyz
(2009-04-12 15:13:33)
pol - na co "wszystko" skąd brać?
fracht starcza na legalną działalność, albo się zamyka firmę.
a partyzantki powstaje z nieuczciwości, a jeszcze częściej z totalnej niewiedzy. CKZ łatwiejszy niż egzamin dla gimnazjalisty, a nawet tego zdać nie potrafią (tylko użyczają) - a potem takie skutki. to oczywiscie tak ogólnie, bo na busa CKZ i licencja niepotrzebne. ale do każdej działalności gospodarczej konieczna jest podstawowa wiedza branżowa (w tym prawna). albo wynajęcie profesjonalnego doradcy (prawnik, biuro rachunkowe). a nie na zasadzie: jeżdżę i prowadzę firmę sam to mam mniejsze koszty i mogę zanizać frachty.
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~xyz
(2009-04-12 15:23:38)
ilu polskich małych przewoźników wie jak prawidłowo ustalić termin podatkowy w VAT za usługi transportowe (w tym pośrednictwo). faktycznie zwykle terminy płatności przekraczają 30dni więc wszyscy sobie upraszczają i wrzucaja w następny miesiac po rozładunku. ale mało który mały przewoźnik zna dokładną zasadę. a potem zdziwko, że przy kontroli za dłuższy okres wstecz pojawia się pytanie o wyciąg bankowy z płatnością danych faktur. a tu zonk - mało która os fiz na KPiR przechowuje wyciągi (poza przelewami na US i ZUS). a numer z rozładunkami od 29 do 31 stycznia, które przeskakują na marzec? biura rachunkowe zwykle tego pilnują, ale jeśli KPiR prowadzi żona, a mąż jeździ - to różne śmieszne rzeczy wychodzą.
partyzantka się szerzy i ma się dobrze do pierwszej grubszej kontroli.
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~Pytajacy
(2009-04-12 15:27:48)
A KIEROWCA KTORY PRZEWOZIL U MNIE LADUNKI. I PODAL MNIE DO SADU ZWIAZKU Z TYM IZ POPRZEZ WYKONYWANA PRACA NA BUSIE U MNIE RZEKOMO TAK ZWAnie SIE ZAJECHAL. BYLA U MNIE INSPEKCJA PRACY UKARANO MNIE NIE MIALEM EWIDENCJI CZASU PRACY UMOWA BYLA INNA BYL NA POLSKE A JEZDZIL ZAGRANICA POKAZALEM TYLKO PARE DELEGACJI. GROZI MI ZE PODA WSZYSTKIE TRASY PODEJRZEWAM ZE CHCE UJAWNIC WSZYSTKO NIE MIAL PRZERW U MNIE AUTO BYLO W CIAGLEJ EKSPOLOATACJI, GOSCIU ROBIL PONAD ROK TERAZ Z TREGO CO WIEM ZAJECHAL SERCE WIEM ZE U MNIE TRASE POLSKA PORTUGALIA GONIL NA RAZ POGANIUALME GO I CHCE SIE UCHRONIC. WYNAJOL SOBIE ADWOKATA. byly w trasie dni gdzie spal max dwascia cztery godziny reszta to jazdaZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~Pytajacy
(2009-04-12 15:29:09)
AUTO NIE MIALO KABINY SYPIALNEJ ANI WEBASTA ANI TAHAZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~Pytajacy
(2009-04-12 15:29:32)
KIEROWCA JAK SPAL TO NA CALEJ SZEROKOSCI AUTAZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~Pytajacy
(2009-04-12 15:30:07)
WIEM ZE TERAZ NIE NADAJE SIE DO PRACY MDLEJE NA POWAZNE PROBLEMY Z SERCEMZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~xyz
(2009-04-12 15:31:35)
bez leżanki? bekniesz jeszcze ryczałty.
ale teraz to już nie rozumiem twojego pytania. to kto komu chce udowodnić delegacje zagraniczne? ty chcesz udowodnić jemu, czy on tobie. i w jakim celu?
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~Pytajacy
(2009-04-12 15:31:51)
PLUS JEST TAKI E NIE WIE JAKA SPEDYCJA SZUKALA MI ZLECEN MA PARE TRAS DOKLADNYC DANYC Z TEO CO WIEM KSERO CMR I CHCE NAMIERZYC MOJA SPEDYCJE BO NA CMR JEST JEGO PODPIS DATA GODZINA WSZYSTKOZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~xyz
(2009-04-12 15:32:51)
bomba!
Pytający - coraz bardziej mi się podobasz
chyba zasłużyłeś sobie na takiego pracownika
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~Pytajacy
(2009-04-12 15:32:52)
BO BYLA U MNIE INSPEKCJA W TYM ROKU I ZATAILEM ZE JEZDZIL ZAGRANICE I PYTANIE W TEN SPOSOB WOLALEM ZADAC BO ROZNIE ODPOWIADAJA NA TYM FORUMZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~Pytajacy
(2009-04-12 15:33:28)
Dlaczego zasluzylem na takiego pracownikaZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~xyz
(2009-04-12 15:34:57)
jeśli nawet nie wiesz dlaczego - to tym bardziej zasłużyłeś.
a może jesteś tym kierowcą i szukasz możliwości dorwania byłego szefa?
w każdym przypadku wesoły wątek
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~Pytajacy
(2009-04-12 15:36:44)
nie problem tkwi w tym ze mialem takiego kierowce dlugo nie istnialem na rynku a tu problemy sie pojawily. a informacje od tego kierowcy mam bo zadzwonil i mnie uprzedzil o tymZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~zzx
(2009-04-12 15:37:53)
do pytający:
łaskawie że już nie działasz w transporcie, właśnie dzieki takim cwaniakom jak ty transpotr leży na łopatkach, nie trzeba mysleć aby dziś było trzeba mysleć co będzie później dzieki temu masz problemy i dobrze więcej nie wejdziesz na grząski grunt transportowy.
Zapytam z ciekawości co zrobiłeś ze swoją CMR-ką zawsze ich było 4 lub więcej i jedna powinna być pod twoja faktura.
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
ekran 3 z 3 następny »

skocz na początek stronyskocz na początek strony

Twój adres IP: 54.83.236.56 = ec2-54-83-236-56.compute-1.amazonaws.com

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa.


a co ty o tym myślisz ?

Ile jest 3+2 ?
Masz dość spamu w wątkach? My TEŻ!
Skoro nie masz konta to poproszę o odpowiedź na to proste pytanie. Udowodnij, że jesteś człowiekiem. Raz odpowiesz i masz spokój, na dziś.


Podpis:



Moje konto
Zaloguj się Zarejestruj się
OSTATNIO KOMENTOWANE »
Wątek forumGrotrans Euroazja (10) »
Wątek forummandersloot szuka przewoznikow w ok Warszawy. (3) »
Wątek powiązany z artykułem prasowymOdcinkowy pomiar prędkości (10) »
Wątek forumREALNE ZAROBKI MIEDZYNARODÓWKA 2014 w SYS 3/1 (178) »
Wątek forumDuhabex Trzebinia (450) »
Wątek forumZa ile się opłaca? (4) »
Wątek powiązany z artykułem prasowymNerwowy kierowca ciężarówki (43) »
Wątek forumJaki Jest Najlepszy Bus?? (82) »
Wątek forumkierowca autobusu w Norwegii (181) »
Wątek forumBiedronka Ruda ŚL (140) »
Wątek forumboreal transport Stavanger - kolumbus (1) »
Wątek tylko dla posiadaczy kont"Miszczu" Kierowca-Zabki", odpuść proszę. (31) »
Wątek powiązany z blog.etransport.plBoguś (31) »
Wątek tylko dla posiadaczy kontkącik na kawę (189972) »
Wątek forumBAM VERMEER Sp. z o. o. (527) »
Wątek forumNigdy wiecej Żabek!-przeczytajcie (414) »
Wątek powiązany z artykułem prasowymDachował przeciążonym pojazdem (4) »
Wątek tylko dla posiadaczy kontkto nie lubi szelmy? /dot. rudelli - przyp. Mod. / (35868) »
Wątek forumFirma ITF POLSKA SP Z O. O. z Łomianek- opinie (22) »
Wątek forumPotrzebna pomoc - kierowca do zabrania E-Burgos (6) »
Wątek forumpalbor serwis tomasz borek wyszkow (31) »
Wątek forumpraca w kraftpol. de malkowski benita (42) »
Wątek forumDartom (700) »
Wątek forumTytoń lub papierosy. (19) »
Wątek forumForum: Czy to prawda, ze Wakoz się skończył? (205) »
Wątek forumid logistic opinie (20) »
Wątek forumKoszty prowadzenia firmy transportowej. (56) »
Wątek forumfirma Richert w Przyjazni (14) »
Wątek forumOpłaty za autostrady Włochy (37) »
Wątek tylko dla posiadaczy kontPraca dla kierowcy C+E (1) »
Wątek forumstacja z salonem gier (6) »
Wątek forumadr-wykaz tuneli - europa (7) »
Wątek forumREINERT Logistik Mulkwitz (415) »
Wątek forumVOS Logistic (1243) »
Wątek forumOlek Subkowy (2) »
Wątek powiązany z artykułem prasowymOczekiwane zmiany w ViaToll nareszcie przyjęte (6) »
Wątek forumSystem 4/1 - 7´000 PLN (50) »
Wątek forumŻWIR-TRANS czy ktos zna ta firme i jak tam jest? (12) »
Wątek forumJAK SIE JEZDZI U SMEETS FERRY I JAK PLACA?? (1358) »
Wątek forumFirma P. H. U FINETRANS Kamil Gerlipp (18) »
ZOBACZ TEŻ »
Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2014
trafficban.com

Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Kierowca do zabrania - Potrzebujesz się dostać do auta? A może masz wolne miejsce i możesz podrzucić drugiego kierowcę gdzieś na Twojej trasie?
Kierowca Do Zabrania

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
© 2014 Novemedia Ltd, all rights reserved. etransport.pl logotype is registered trademark of Novemedia Ltd