Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

doba kierowcy

ID: 63321


koledzy startuje o 6 rano o 15. 45 juz mam wyjechane 9 godzin i zaczynam pauzowac robie 11 i o 2. 45 moge ruszyc bo jestem wypalzowany i jade znowu 9 ale dowiedzialem sie ostatnio na szkoleniu w firmie ze to jest nie poprawnie a mialo by to wygladac tak startuje o tej 6 o 15. 45 zaczynam pauzowac o 2. 45 juz mam wykrecona 11 ale nie moge jeszcze ruszyc bo sie nie skonczyla doba dopiero o 6 moge ruszyc bo wtedy zaczyna sie nowa doba to z tego wychodzi ze musze zrobic ponad 14 pauzy jak to jest?? ?/

Posty (84)

~maro
kiero pan na kursie mówił ci o tym czy nie?

1

slowdown
Gdyby tak słuchać wszystkich Panów na kursie to wypłaty by nie starczyło na mandaty albo człowiek by nic nie zarobił ; )
Powiem na swoim przykładzie, jako że jeszcze niedawno wykonywałem pracę rozwożąc towar dla jednej z sieci sklepów.
Zaczynałem pracę o 1 w nocy, kończyłem o 13:00 i zdarzało się, że rozpoczynałem pracę już o 22:00. Wielokrotnie byłem kontrolowany i nikt nie czepiał się pory nocnej.

1

~ktosik
Bo na jakiej podstawie?
Dla tych bardziej diciekliwych - pracodawca może sam ustalić godziny nocne w wewnętrznym regulaminie pracy

Nie ma przepisu nakazujacego wozić że soba regulamin czy inne umowy więc co mają sprawdzić na drodze?

1

~ktosik
A odnośnie wątku - spytaj się tego idioty który mówi u was w firmie o dobie kierowcy co powie na temat przepisu mówiącego że okres 24 h liczy się od zakończenia odpoczynku dziennego lub tygodniowego

1

~Katus Utracjusz
slowdown
Bo pory nocne i czasy rozpoczęcia pracy nie należą do kontroli drogowych tylko do Inspekcji Pracy.
W regulaminie masz napisaną porę nocną, która wyznacza zakład pracy.
Dobre- zakład pracy i wyznaczona pora nocna 6 godzin.
Słyszał ktoś albo widział taką firmę?

1

~volvo
dlaczego w orlen paliwa zmiana dzienna jest 12 godzin
a zmiana nocna 10?

1

~volvo
ktoś tu chyba trzyma sie przepisów prawa pracy

jak to jest że kierowca pracuje po 70 godzin tygodniowo
skoro ustawowy czas pracy z nadgodzinami to 48?

1

~volvo
co to wogle ma być to 561? ??
15-sto godzinny czas pracy? ??
woła o pomste do nieba!

1

~volvo
sory 13 i pół godzinny czas pracy
bo w pierwszych 6-ciu masz 45 min, i potem drugie 45

śmiać mi sie chce z tych wszystkich artykułów paragrafów i jakichś klamerek

1

~Zakręcony
ktosik... dla bystrego człowieka jest bardzo łatwo ustalić godziny nocne. Wystarczy, że kierowca pracuje pomiędzy 3 a 4 godziną. W tym wypadku jest pewniak.

1

~Zakręcony
Poza tym godziny nocne dotyczą czasu pracy i jako takie nie interesują kontroli ITD. Czas pracy jest kontrolowany tylko i wyłącznie przez PIP.

1

~Zakręcony
Kary za niestosowanie się do norm czasu pracy wahają się od 0 do 1 zł.

1

~Robas
Zaczynam pracę o 22 w niedzielę jadę 4 godz potem pauza 50minut znowu jazda 3 godziny, pauza 50 minut, potem jazda 1godz i dojechałem na rozładunek, rozładowuje 37 minut na młotkach i odjazd na parking 40minut ok mam mam około 9godz jazdy 37 na młotkach czyli zamieściłem się w 10godz pracy staje na pauzę 10rano i moje pytanie brzmi czy mogę robić 9godzin pauzy i ruszać dalej

1

~Ddd
A kto ci zabrania?

1

Pan_Ordynator
Możesz ruszyć po 9 godzinach, twoja dobra pracownicza trwa do 22. 00 i w tym czasie Max 10 godzin pracy.

Jeśli w pierwszej zmianie przepracowales 9. 37 godziny to zostaje ci raptem 23 minuty pracy.
Więc lepiej chyba ruszyć o 21. 37 i wtedy ogien na tłoki bez obawy przekroczenie 10 godzin pracy w porze nocnej.

2

Metafora
Brawo ordynator, krutko zwięźle i na temat.

1

~Ddd
Tak?
A co z zapisem że o tym które 4 godziny z okresu od 00:00 dob7:00 są traktowane jak godziny nocne?
Hmm?
Znasz jego umowę o pracę?
Pan_Ordynator
Ddd przeczytaj dokladnie jego rozkład czasu pracy I napisz jak ustalić godziny nocne, aby w tym przypadku się nie liczyły.

1

ninobzik
Przecież zachacza o wszystkie godziny, nie ważne jak mają w regulaminie wewnętrznym, odnośnie tego przykładu.
Pan_Ordynator
Jakbyś ich sobie nie ustalił, to zawsze się złapiesz w tym przypadku.
Stąd nie muszę znać co ma ustalone w umowie.

1

ninobzik
Agnieszka, lepiej aby nic, sam sobie nie ustalał.
Na garbsenie ustalali, a później inspektor ze śmiechu się turlał.

1

~Ordynator teraz Pan!
Aga czytałem że zapraszasz jutro do kącika na czarną.
Jesteś tam już gospodynią???
~LBI
a nie prościej zadzwonić do tego szkolącego i dopytać,

drugą opcja mamy inspektorów na dyżurach zadzwonić i dopytać

s://gitd. gov. pl/dla-kierowcow/dyz ur-telefoniczny/

poza tym moim skromnym zdaniem szkolenie dla tych co nie byli choć to obowiązek szefa wysyłać i płacić taniej jest zapłacić za szkolenie w firmie niż szkolenie u ITD na drodze

dzielmy się wiedza, polecam
transportow cy. com. pl
~Ordynator teraz Pan!
Problem w tym, że tych dyżurnych inspektorów_ (często), też powinno się doszkolić.
PavelSPM
~Robas
2019-12-16 19:53:03
"... czy mogę robić 9godzin pauzy i ruszać dalej?"

Zgodnie z przepisami, możesz zrobić 9 godzin odpoczynku (nie przekroczyłeś 13 godzin pracowniczej zmiany) i ruszyć dalej, ale do 22:00h (do końca pracowniczej DOBY od Nd 22:00h do Pn 22:00h) pozostało Ci tylko około 23 minuty pracy ("jazda" i/lub "młotki") bo już odpracowałeś około 9. 37 godzin pracy i w tym zachaczyłeś godziny czasu pracy w porze nocnej (obowiązuje ciebie ograniczenie max 10 godzin pracy w pracowniczej DOBIE).

Kierowca w jednej DOBIE (24 kolejne godziny od rozpoczęcia pracy) może mieć czasu pracy ("jazda" i/lub "młotki") nie więcej niż 12 godzin, a z czasem pracy w porze nocnej tylko 10 godzin.
Zaczynając nową pracowniczą DOBĘ, trzeba zawsze pilnować czasu pracy w poprzedniej nie zakończonej pracowniczej DOBIE, żeby nie przekroczyć ilość dozwolonych godzin pracy w tej poprzedniej DOBIE.
Ograniczenie 10 czy 12 godzin PRACY ("jazda" i/lub "młotki") dotyczy okresu 24 kolejnych godzin, poczynając od godziny, w której kierowca rozpoczyna pracę (Uoczpk. Art. 15. pkt. 1., Art. 21. ).
Ograniczenie 9 czy 10 godzin JAZDY dotyczy okresu dziennego czasu prowadzenia pojazdu od zakończenia jednego dziennego okresu odpoczynku do rozpoczęcia następnego dziennego okresu odpoczynku lub pomiędzy dziennym okresem odpoczynku a tygodniowym okresem odpoczynku (Roz. (WE) nr 561/2006. Art. 4. pkt. k). , Art. 6. ).
W ciągu 13-15 godzin może trwać u kierowców tylko pracownicza zmiana która obejmuje wszystkie czynności (jazdę, inną pracę, dyspozycji/dyżury, przerwy) lecz ani jak nie czas pracy ("jazda" i/lub "młotki").

Ustawa o czasie pracy kierowców.
Art. 8.
1. Dla celów rozliczania czasu pracy i ustalania uprawnienia do wynagradzania za pracę w godzinach nadliczbowych, przez DOBĘ należy rozumieć 24 kolejne godziny, poczynając od godziny, w której kierowca rozpoczyna pracę zgodnie z obowiązującym go rozkładem czasu pracy.
Art. 15.
1. Do kierowców wykonujących przewóz drogowy mogą być stosowane rozkłady czasu pracy, w których jest dopuszczalne przedłużenie wymiaru czasu pracy do 12 godzin na DOBĘ w ramach systemu równoważnego czasu pracy.
Art. 21.
W przypadku gdy praca jest wykonywana w porze nocnej, czas pracy kierowcy nie może przekraczać 10 godzin w danej DOBIE.
Art. 2.
6a) pora nocna - okres czterech godzin pomiędzy godziną 00. 00 i godziną 07. 00 ; definicję pory nocnej zawartą w tym przepisie stosuje się wyłącznie do celów ustalania czasu pracy;
Rozporządzenie (WE) nr 561/2006.
Art. 4.
k) "dzienny czas prowadzenia pojazdu" oznacza łączny czas prowadzenia pojazdu od zakończenia jednego dziennego okresu odpoczynku do rozpoczęcia następnego dziennego okresu odpoczynku lub pomiędzy dziennym okresem odpoczynku a tygodniowym okresem odpoczynku;
Art. 6.
1. Dzienny czas prowadzenia pojazdu nie może przekroczyć 9 godzin.
Jednakże dzienny czas prowadzenia pojazdu może zostać przedłużony do nie więcej niż 10 godzin nie częściej niż dwa razy w tygodniu.
PavelSPM
~Robas

... , możesz zrobić 9 (skrócony) lub nawet 11 (regularny) godzin dziennego okresu odpoczynku...
~Smiaszek
Jak mozna wstawic tak brzydki temat?
Wiadomo, ze dópa kierowcy jest czerwona i piecze.
Radzi się podmywać po każdym wypróżnieniu, a codziennie z rana zmieniać majty na świeżo uprane. Tak można wyelyminować aspekt pieczenia.
~Vinyi
Po co wklejasz tu tego szpiega?
~Vinyi
Po co wklejasz tu tego szpiega?
~abc
litosci...
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.137.218.230

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels