Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

star 1142 L turbo - pytanie

ID: 61029


czy taki star to bobry samochód na jazde po kraju? ile pali czy sie psuje ile w trasie na godzine mozna nim jechac itp.? prosze o opinie.

~starek
*.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Posty (90)

~zcx
tomek

15 latku ile znalazłeś starów 744 do sprzedania?
~Tomek
Da_las oczywiście masz rację, tylko zależy co rozumiesz przez słowo szału nie ma. Nie jest to idealny sprzęt ale jest dobry. Należy porównać kwestię jakość/cena. Ja szukam jak najlepszej jakości w określonych kwotach. Jeśli chcesz kupić samochód, to szukasz auta za pieniądze które masz i chcesz zrobić jak najlepszy interes. Czyli kupić coś co jest warte tej kasy. Ja nie oczekuję nie wiadomo jakiego wyposażenia, nie potrzebuję luksusów do przemieszczania a jedynie prosty sprzęt niezawodny, który nie nawali mi na pierwszym lepszym zakręcie, bo jakaś kontrolka się zapaliła. Nie szukam sprzętu do pracowania na nim od poniedziałku do piątku, tylko do wyprawy urlopowej gdzieś dalej od cywilizacji aby spędzić tam z dwa tygodnie. Inni mają domki letniskowe, ja chcę sobie gdzieś pojechać na taki długi biwak z domkiem na kółkach, za każdym razem gdzie indziej. Jak pisałem nie szukam podgrzewanych foteli, klimatyzacji, elektrycznych lusterek, szyb itd. Nie potrzebuję tego, bo auto ma być proste i ma inne mieć walory. Eksploatacja jest istotna, to że jest głośniej da się przeżyć, kiedyś ludzie na tym całe życie jeździli i dawali radę, a ja nie jestem słabszy od pokolenia moich ojców aby wymiękać bo cztery litery przywykły do bajerów. To ma jeździć i nie zawodzić, oraz w miarę umiarkowanym kosztem eksploatacyjnym jak na ciężarówkę, być proste abym mógł sobie naprawić bez jakichś wyrafinowanych kosztownych narzędzi, komputera. Nie musi mnie 300 KM, spokojnie 150 KM wystarczy, to ma mnie dowieść i pokonać jedynie przeszkody w terenie. Jeśli za określone pieniądze można wybrać sprzęt bardziej komfortowy to czemu nie. Tylko musiałbym poznać jakieś inne opcje i doświadczenia z nimi związane. Czy za 20. 000 zł da się kupić ciężarówkę wliczając w to remont 10. 000 zł odnośnie części bo robocizna własna.

Pytałem tu o Stara 744 bo zbieram o nim informacje, czy przestał być popularny bo był zły? Pojawił się na przełomie upadku PRL-u, gdy zaczęło napływać z zachodu sporo sprzętu używanego. Był to okres problemów w Starachowicach. Wolałbym posłuchać o doświadczeniach osobistych tych którzy jeździli tym modelem, czy innymi ciężarówkami warymi uwagi innych marek. To jak z motocyklami z PRL-u, są ludzie którzy ich nienawidzą i krytykują na każdym kroku, porównując do zachodnich czy japońskich. Ja mam CZ350 z tamtego okresu i po wymianie zapłonu świetnie pracuje. I nie patrzę na nią tak jak na japońce, mi sprawia olbrzymią radość. To jak z miłośnikami Syrenki, klub Nekla w Polsce jest taki, zjeździli nią Europę, dla wielu jest to dziś nie do pomyślenia. Ale im sprawiało to radość, mimo iż Syrena komfort gwarantuje bardzo niski. Ale nie to się liczy, liczy się określony klimat. Wiem iż będą tacy co będą nienawidzić tej motoryzacji i tylko same wady szukać. Ale będą i miłośnicy. Ja chcę znaleźć niezawodną starą ciężarówkę, w miarę ekonomiczną, prostą w naprawie którą będę mógł zjechać w teren na dłuższy czas z dala od cywilizacji. To wszystko.

2

~zcx
tomek
2019-08-03 23:27:30

i tak powstają internetowe legendy, bo osoby które coś znają z obrazka wystawiają o tym opinię
~zcx
Tomek

po co ty w ogóle zadajesz jakieś pytania jak ty przecież wiesz lepiej.
~Z telefonu
Dokładnie. Bierz Stara i nie patrz na nic. Nie pozwól, by odebrali ci marzenia

1

~zcx
kolejny 15 latek pojawił się na et i dowartościował bełkot swojego rówieśnika.
~Tomek
"egon" dzięki, konkretna odpowiedź, jak się domyślam był to Star dwuosiowy, z napędem na cztery czy na tył?

"Z telefonu" najłatwiej na dzisiaj jest dostępny model 266, w wojsku tego najwięcej jeszcze jest. A mi bardziej zależało na kabinie tej późniejszej odchylanej i dziennej. Aby jak najwięcej miejsca wygospodarować na zabudowę kamperową. Chyba, żeby przekładkę zrobić, jak sprawdzałem cały Layland SW 400 z wojska można nabyć za około 6. 000 zł w bardzo dobrym stanie. Co najwyżej musiałbym przekładkę kabiny zrobić, bo oryginalna 266 to strata 0, 5 metra na zabudowie kamperowej i jest to przestrzeń zbędna w kabinie. Ale na razie byłbym jedynie wdzięczny za podzielenie się doświadczeniami odnośnie określonych Starów, powiedzmy 244 czy 266. Chodzi mi głównie o wersje z napędem większym niż na jedną oś. Jak wiadomo dodatkowe napędy to też większe spalanie. Wersji 744 jest stosunkowo najmniej, choć też są w wojsku. Jednak śledzę ogłoszenia i dalej gromadzę wiedzę na temat tych modeli.

2

~Z telefonu
Spoko. Drąż temat. Tu czasem mają coś do powiedzenia całkiem nuegłupi ludzie

2

~zcx
proponuje 15 latku obejrzeć te wymienione modele stara na żywo i dopiero wypowiadać się na ich temat i czy coś jest w nich zbędnego czy nie itp.
~Tomek
"Z telefonu" znalazłem kolejne cenne informacje od kierowców którzy jeździli starami odnośnie spalania dla modelu Star 1142, w przedziale 19 - 22 L/100 km w wersji solowej, w zależności od warunków na drodze. Swoją drogą Star 1142 jest najbardziej można by powiedzieć ucywilizowany jeśli chodzi o kabinę. Szkoda iż nie występował w wersji 4x4. Byłby w tedy idealny do zabudowy na kampera. Choć jak się domyślam prototypowa wersja 1144 miała skrzynie rozdzielczą i przedni most w wersji 244 jak 266. Choć musiałbym poszperać odnośnie rozstawów i zawieszenia tego modelu z wcześniejszymi. Widziałem wersję ZIŁ-a 131 z napędem 4x4 nieźle dawał sobie radę w terenie. Podobnie widziałem Żuka w wersji 4x4, być może dałoby się zmontować z wersji 1142 wersję 1144. Ceny są w miarę ok, silnik Laylanda można wyhaczyć za 6. 000 zł. Byłaby to ciekawa koncepcja, nie musiałbym kabiny wymieniać gdyby wrzucić mu napęd na przód.

2

~zcx
fantazjuj fantazjuj.

1

~egon
star -kazemu to powiem to był typowy przykład braku troski o człowieka -a dokładniej o kierowce - tyle że my jezdzilismy tym po 14 h na dobe - pojęcie konfortu ograniczało sie do oslony przeciwsłonecznej, w 1983 r dostałem nowego stara z sw 400 ostatnia wersja z długimi dzrzwiami - nawet wspomagania nie było, kto musiał tym cofac załadowanym z przyczepą w ciasnych miejscach ten wie o czym pisze, kiedy trasa miała np 700 km krakow -koszalin -wyjezdzało sie po południu, w nocy kilka godzin snu -do czasu aż czlowiek obudzi sie z zimna i w droge, żeby na rano byc na miejscu, na maske od silnika obowiazkowo 2 kołdry i koc - izolacja od chałasu i ew przykrycie od zimna, star 1142 to byl wielki postęp - niestety u nas w pks nie bylo ich wcale -chyba były z a drogie -a zreszta juz wtedy miałem liaza 100, pozniej renautla r, ale na twoim miejscu zamiast stara 200 brałbym stara mana -duzo fajniejsze autko

1

~Tomek
Star-Man ma już silnik od Mana 220 KM. Pytanie tylko ile kosztują części do tego silnika. Kupując używany sprzęt trzeba się liczyć z koniecznością remontu silnika. Sąsiad ojca ma jednoosobową szkołę jazdy u którego kiedyś też jeździłem. Ma starego już Mana i robił w nim ostatnio kapitalkę, na co wydał kilkanaście tysięcy, oczywiście sam robił. To daje taką zaletę iż nie jest to skomplikowana wersja, ta bez elektroniki. Cały czas myślałem o zakupie na zimę Laylanda SW400 i spokojnym remoncie tego silnika w zimie. Jak patrzyłem na te Star-M to mają one stare podwozie z nową kabiną, silnik, skrzynia do wyboru, może być od Mana jak i stare. Jednak tych modeli używanych za bardzo nie ma na rynku jeszcze. Ale zostawię sobie zimę na przemyślenia. Mam już instrukcje obsługi modeli Star 244, Star 266, Star 1142. Nie mam jeszcze niestety dla Star 744 który akurat ma napęd 4x4, wyciągarkę. Niestety jak czytałem o silniku tym 4 cylindrowym nie jest to dobry wytwór, mimo iż jest to skrócona wersja SW 400. Szkoda, bo ciekawa była to opcja, ekonomiczna o ładowności 3, 5 t to akurat na zabudowę kamperową by wystarczyło. Budę zawsze można by wymienić Manowskie można już od 3. 000 zł kupić, taka używana to już w dobrym stanie można za 6. 000 wyrwać. Taka podmianka to też pomysł, tak właśnie robi Star-Man.

Ogólnie szkoda iż nie mam możliwości przejażdżki Starem, może się jeszcze trafi.

1

~zcx
ale ty cudujesz.


problem jest taki że ty nigdy nie miałeś z w w/w modelami samochodów żadnej styczności a wszystko co wypisujesz i czym się sugerujesz to wikipedia.

Jeszcze nie kupiłeś a zabierasz sie za leylandy i przekłądki kabin.

ochłoń 15 latku.


"Ogólnie szkoda iż nie mam możliwości przejażdżki Starem, może się jeszcze trafi. "

jest taka możliwość ale należałoby wyjść z wikipedi.

a przejażdżka nic ci nie podpowie, bo ty nie wiesz czego chcesz.

1

~zcx
a instrukcje obsługi to akurat najmniej potrzebne rzeczy w twoim przypadku.

1

~Da_las
Dlaczego w tym przypadku przypomnial mi sie taki stary kawal, ktory brzmi tak?:
- Trzeba miec fantazje dziadku.
- Trzeba miec fantazje i pieniadze, synku.

1

~Damian
Tomek!!! Niestety ja również spotkałem się z negatywną opinią mojego pomysłu, a mianowicie... Kupiłem stara 244 ze straży pożarnej i drugiego na części. Mój pomysł taki sam, jak Twój... Wyprawówka... Też oglądałem się za zachodnimi markami ale np Mercedes Unimog, to min, 50 tysięcy za gołe auto... Ja kupiłem za 8 tysi Stara, więc liczę, że za 50 tysi, będę miał kampera... A przede wszystkim najważniejsza to prostota konstrukcji, gdzie kapitalkę silnika zrobisz na ulicy :) Ja planuję dalsze wypady... Najpierw Nordkapp a później zobaczymy... Uznałem, ze skoro pierwsze polskie wyprawy alpinistów dotarły Jelczem w Himalaje, to niby dlaczego nie spróbować pojechać tam Starem? ?? Póki co przyjechałem nim z pod Gniezna do Wrocławia i nic się nie zepsuło... :) Trzymam kciuki za Twój pomysł i mój również. Pozdrawiam

1

~zcx
Gniezna do Wrocławia

to niemal to samo co z wrocławia w himalaje tylko 2 zakręty bliżej.

1

kiero82
~zcx
2019-10-08 21:46:17
Gniezna do Wrocławia

to niemal to samo co z wrocławia w himalaje tylko 2 zakręty bliżej


Ależ się uśmiałem.
Dobre :-)

1

~Damian
ZCX... Kultura nakazuje, że jak dorośli rozmawiają, to gówniarze zamykają ryje i słuchają... Jedyną rzeczą jaką możesz powiedzieć, to zwrócić się do mamusi, żeby zmieniła ci pampersa i wytarła ci twoją osraną dupę... I pamiętaj !!! Jak w przyszłości mamusia będzie cię nasadzać, to nie wkładaj rąk do nocnika... :)

1

~Damian
ZCX. Widzę, że to grubsza sprawa... Powiedz mamusi, że zanim znowu napisze coś de*ilnego, to niech przeczyta pełny tekst ze zrozumieniem a nie tylko fragmenty... No chyba, że to a*alfabetka i jej też ktoś to musi przeczytać...

1

~zcx
udzielasz rad a sam się do nich nie stosujesz.

czyżby przepełniony pampers wpłynął na twoją kondycję psychiczną.

1

~zcx
I widać, że obycie z goownem masz duże.

1

~zcx
ale co to ma wspólnego z motoryzacją.

1

~20 lat na Starach
Tanie jest zawsze bardzo drogie

1

~Damian
ZCX.. Widzę, że do rozmowy włączył się tatuś, co obudził się z pijackiego letargu, bo zabrakło na jabole... Weź swoją rodzinkę i stań w kolejce po 500+ bo pewnie nic innego nie potraficie... Cóż... Czego wymagać od waginosceptyka w rurkach, który nie potrafi naprawić koła od roweru i goni z tym do serwisu, więc trudno aby wyraził pozytywną opinie na temat takiego lub podobnego projektu... Żal mi takiej patologii jaka reprezentujesz... Próbowałem zniżyć się do poziomu twojego zidiocenia ale przykro mi... Nie potrafię...
Z- jak *
C- jak CYMBAŁ
X- Wieeelka niewiadoma do której potęgi...

Ciekawe... Gdzie takich jak ty robią... Ale cię starzy skrzywdzili, ze nie utopili cię zaraz po urodzeniu...
~Damian
ZCX Z jak Z.. jeb... dla jasności

1

~Szymon
Witam
mozecie mi podać jakies strony z forami o starych samochodach Star.
Mam takiego do sprzedania po dziadku stoi pare lat i nie chce go dawać na złom.
proszę o pomoc przeslijcie mi info na adres betszczecin@gmail. com

1

~zcx
te strony to olx, allegro, otomoto itp

1

~Jarek
Witam posiada ktoś instrukcje obsługi stara 1142 turbo

1

Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 34.201.37.128

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels