Euro Finannce Sp. z o.o.
etransport.pl > Forum > TACHO w BUSIE do 3, 5 t-JAK TO JEST???
Grupa tematyczna: Pytania i porady
ID: 56166

TACHO w BUSIE do 3, 5 t-JAK TO JEST???

  
~jslzo
*.knc.pl
Eurotrailer Sp. z o.o.
Posty (168) »

skocz na koniec stronyskocz na koniec strony

« poprzedni ekran 1 z 6
Podgląd konta visitorsvisitors
(2012-05-20 14:31:56)
Made in Germany
(2012-05-17 07:26:14)

i tu sie mylisz. W D jest od 2, 8 T. I kto im zabroni?Przeciez Europa jest jedna. Dlaczego w PL w niedziele wolno TIR em jechac?Dlaczego to nie jest zabronione?Przeciez Europa jest jedna.

dlatego ze kazde panstwo w unii moze wprowadzic swoje, zaostrzajace przepisy, po wczesniejszym uzgodnieniu z unia,

1
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~doświadczony
(2012-05-20 15:13:46)
kolego visitors w polsce niewolno jeżdzić tirem w niedziele
- 1
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
Podgląd konta visitorsvisitors
(2012-05-20 15:17:05)
doswiadczony - a dlaczego? ? :O
1
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
Podgląd konta waski-tczewwaski-tczew
(2012-05-20 17:23:56)
ItD posiada auta osobowe jak i motocykle z zamontowanymi rejestratorami. Moga zatrzymac kazdy pojazd poruszajacy sie po terenie RP tyle ze do zatrzymania pojazdow dostawczych czy osobowych musi wystapic razace naruszenie przepisow ruchu drogowego. A tacho w busie mozesz wymontowac i ani BAG ani inne sluzby nic ci nie zrobia. Sam jezdze autem ktore fabrycznie posiadalo hak i tacho ( auto sprowadzone z niemczech ) w tej chwili nie ma haka ani tacho i jakos nikt sie nie czepial nawet w niemczech a kilka kontroli juz mialem i owszem pytali po po VIN wyszlo ze bylo zamontowane ale teraz nie ma i juz. Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
Podgląd konta waski-tczewwaski-tczew
(2012-05-20 17:29:22)
co do kontroli czasu pracy busa. macie racje przepisy uni sa ponad przepisami wewnetrznymi tylko niech mi ktory wytlumaczy czemu niemiec w polsce musi jezdzic na swiatlach skoro u nich tego nie wymagaja. Wiec tak samo oni moga nas ganiac za czas pracy i nikt nie wygra. raz odpuszcza ale kolejny raz dopieprza zdrowo. Zaden DAS ani inny prawnik nic nie poradzi (AUTOPSJA). Pozdrawiam
1
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~kierowca
(2012-05-21 14:56:43)
"czemu niemiec w polsce musi jezdzic na swiatlach skoro u nich tego nie wymagaja. "

kolego to, że w np w Polsce mamy obowiązek jeździć na światłach w dzień wynika jasno z ustawy o prawie drogowym oraz co najważniejsze jest jasna informacja na niebieskiej tablicy przy wieździe do kraju na każdym przejściu granicznym tak samo jak informacja o prędkościach dopuszczalnych, o obowiązku płacenia myta większych aut itd - te znaki są po to by uzupełnić i informować wkraczających na teren np RP o przepisach innych niż kierujący może się spodziewać. Czy widziałeś gdzieś przy wjeździe do niemiec znak >= 2. 8T TACHO?

A swoją drogą tak mi też niemieckie psy próbowały tłumaczyć że to to samo co tacho na 2. 8t-3. 5t u nich co jest oczywiscie bzdurą. Ty otrzymując mandat za brak kontrolbucha tak naprawde jesteś ukarany za nie przestrzeganie czasu pracy! Tak jak pisał kolega wyżej nie możesz być ukarany za to że np jedziesz 10h non stop bo tego polski kodeks pracy NIE ZABRANIA (a w sumie powinien) a Ty będąc zatrudniony w Polsce podlegasz pod przepisy tylko i wyłącznie polskiego kodeksu pracy.

Niestety z dobrych rzeczy mają tylko autostrady, reszta to głęboko ukryte w przepisach kruczki byle tylko ściągnąć pieniążki od przejezdnych np wymaganie kompletu żarówek, wymaganie innego niż w RP wyposażenia pojazdu (kamizelka i apteczka). Radzę panowie na pauzie przy czekaniu na ładunki poczytać też trochę o ustawie konwentu wiedeńskiego w szczególności dot ruchu drogowego - dekret ten wyczerpuje temat co można co trzeba a czego nie :) nie będę tu przytaczać przykładów jednak lektura tych uchwaleń jest conajmniej interesująca i po przeczytaniu tego nie jeden znas sobie pomysli K**A ZAPŁACIŁEM MANDAT ZA NIE WIEDZĘ :)

POZDRAWIAM I SZEROKOŚCI - i nie poddawać się tylko walczyć - starczy trochę uporu i język - o dziwo niemcy - też ludzie :)
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
Podgląd konta EXTRIMEXTRIM
(2012-05-21 15:05:45)
rozumiem w takim razie, że nakaz jazdy po lewej stronie w GB też mnie nie dotyczy, bo jeżdżę pod polską spedycją i posiadam polskie numery rejestracyjne... czyli dotyczą mnie polskie przepisy... hmmmZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~kierowca
(2012-05-21 15:24:38)
EXTRIM - skoro nie potrafisz czytać - już nie wspomnę o czytaniu ze zrozumieniem, wnioskuję z tego, że jeździsz w GB ale palcem po mapie. Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
Podgląd konta EXTRIMEXTRIM
(2012-05-21 15:26:32)
noooooo... Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~Wolf
(2012-05-21 15:41:25)
hm... nie żebym coś do tego miał ale :// www. berlin. polemb. net/index. php?document=1230 -wątek ambasady polskiej - i tu wynika że jednak kartki czy kontrollbucha trzeba mieć - ustawa z 2008 a nie z 2006... Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~Wolf
(2012-05-21 15:43:27)
Z tego co słyszałem - to Niemcy potrafią się doczepić właśnie tego i nie zawsze zwracają uwagę na ustawę EUZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
Podgląd konta EXTRIMEXTRIM
(2012-05-21 15:47:38)
tylko uśmiech pojawia mi się na twarzy... jeżdżę, słucham... poznaję wielu takich "pewniaków', którzy uczą sie pisać kontrollbucha po zapłaceniu kary... ale zanim dostaną szastają przepisami, chwalą się gdzie i w jaki sposób BAG moze ich pocałować, co im może zrobić... Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
Podgląd konta Alex71Alex71
(2012-05-21 22:32:57)
Prawda jest taka że kontrolbuch lepiej prowadzić. Sam dostałem mandat nie od policjanta, a od instytucji wyższej. Zdjęli mnie z autostrady A9, kontrola napisali notatkę" dnia... kontrolowano pojazd o numerach... stan licznika... " i to wszystko zapytali o książkę. Udałem głupiego i pokazałem im zapisany numer przepisu o kontroli czasu pracy. Policjant powiedział :" ten przepis obowiązuje, ale auta o dmc 2. 8- 3. 5 t powinny mieć prowadzoną ewidencję czasu pracy jeśli wykonujesz przewozy na terenie Niemiec. Kazał mi kupić książkę na tankstelli. Zapytałem czy zostałem ukarany? on powiedział że oni mnie nie ukarzą, jednak zrobił to ktoś wyżej. Werdykt : " Podejrzenie przekroczenia czasu pracy kierowcy". Rozmawiałem z prawnikiem z Hanoveru, ten powiedział że miał kilkanaście takich przypadków i nie wygra z takim zarzutem. Od tamtej pory prowadzę książkę i nie narzekam. Ktoś powiedział : " Nieznajomość prawa, nie zwalnia z jego przestrzegania". Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
Podgląd konta waski-tczewwaski-tczew
(2012-05-22 07:45:55)
Kierowca - zanim znowu wprowadzisz kogos w blad (moze nie swiadomie) za pytaj kogo trzeba. Zadaj moze pytanie komus z WRD i otrzymasz odpowiedz. To ze znaki na granicy informuja o obowiazku wlaczania swiatel to tylko znak informacyjny. Czyli wedlug Twojego toku rozumowania mozna rozmawiac przez telefon w czasie jazdy bo znaki o tym nie informuja. A powinny bo przeciez w Rumuni, Litwie Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
Podgląd konta waski-tczewwaski-tczew
(2012-05-22 07:47:26)
mozesz rozmawiac bez zestawuZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~Trudny dzieciak
(2012-05-22 08:24:23)
No to pisanie tej knigi to w ogóle śmiech na sali... Pisze taki jeden idiot tyle i tyle przerwy, tylko że po obliczeniu wychodzi, iż musiał się teleportować kilkaset kilometrów dalej podczas postoju... :-) lepiej już w ogóle nie pisaćZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~pogrmoca motyli
(2012-05-22 09:20:27)
a pepiki pociagneli helmutow do strasburga za te knigi :) Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~Trudny
(2012-05-22 09:57:17)
CzemuZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
Podgląd konta EXTRIMEXTRIM
(2012-05-22 10:53:15)
jak ktoś posiada minimum umiejętności logicznego myślenia i zna czasy pracy i jazdy to namaluje w kontrollbuchu taką bajkę, że żaden BAG się nie uczepi... poza tym podczas kontroli rzadko sie zdarza, żeby oni tam cokolwiek sprawdzali... oni liczą tylko na to, że tej książki nie ma... a jeśli jest i są wypełnione ze 4 kartki to jest spokojnie, ja nigdy szczegółowej kontroli książki nie miałem... Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~Trudny
(2012-05-22 11:07:49)
No to luksZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~Mariusz
(2012-05-22 17:10:19)
Mam pytanie. Czy mogę jechać Busem do 3, 5t DMC + przyczepa 2, 0t DMC czyli razem 5, 5T DMC w okresie od 25. 05. 2012 do 29. 05. 2012 przez Czechy Austrię Słowenie i Niemcy (jadę tylko na potrzeby własne i taką też mam licencję ponieważ wywoże tylko swój produkt i wracam na pusto) Dziękuję za pomocZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~Piotrs
(2012-05-24 23:39:40)
Witam od dłuższego czasu czytam o kontrollbuchu i mam takie pytanko będę jechał do Niemiec prywatnie busem 2, 8 DMC z przeprowadzką do córki, auto jest w leasingu czy muszę wypisywać tą książkę i czy muszę wykazać te 28 dni wstecz. Dziękuje z góry za odpowiedż. Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~Transportowiec
(2012-10-10 10:29:32)
Witam, prowadzę firmę transportową, mam kilka aut do 3, 5t DMC i one wszystkie mają w dowodzie wpisane 3490kg DMC, a teraz zamówiłem kolejne takie same autko, jednak dopiero gdy po jakims czasie spojrzalem w zamowienie okazalo sie ze ma on rowne 3500 DMC. Przepisy sa dla mnie nie jasne, auta do 3, 5t nie musza tachografow itd, ale czy to jest 3500 włącznie?, czy moze jesli ma rowne 3500 to juz kaplica?Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~mIrO
(2012-10-15 23:00:28)
://oskduet. pl/nauka-jazdy/prawo -jazdy-przyczepa
WS ZYSTKO W TYM TEMACIE!!
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~DRIVER
(2013-01-25 11:43:54)
Wyraźnie jest napisane w Kodeksie Ruchu Drogowego że mając prawo jazdy kategorii B możesz jeździć samochodem o DMC do 3500kg łącznie (obowiązuje ten przepis od kiedy tylko pamiętam) Problem powstał wówczas gdy Urzędy Gmin zaczęły naliczać podatek drogowy ponieważ, podatek drogowy można było naliczać na pojazdy od 3, 5T teraz jest zapis że podatek drogowy obowiązuje na pojazdy powyżej 3, 5T.
Ps. jadąc samochodem ciężarowym czy też osobowym który w DR ma DMC 3, 5T i ciągniesz przyczepkę musisz się liczyć z opłatami na drogach gdzie zainstalowany jest Viatoll
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~Vega
(2013-02-10 13:25:27)
No dobrze książka książką, za nie prowadzenie jest 70 Euro a jaka jest kara za przekroczenie czasu pracy? Analogicznie do aut pow. 3, 5t?Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
Podgląd konta visitorsvisitors
(2013-02-10 13:27:25)
takZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~Młody Truck
(2013-06-25 14:07:19)
Siema.
gdzie można kupić tachokartki?
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~KAROL
(2013-11-02 14:43:45)
koledzy macie jakies pisma przetłumaczone, którymi moglibyście się podzielić abym mogl przedstawić bag w razie kontroli ze nie maja prawa mnie ukarać mandatem za brak tacha i kontrolbuka? ??Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~kopi
(2014-07-15 17:06:54)
ale z was osły głupie busiarze jeśli w busie który jest do 3, 5 t dmc jest tacho to używane jest w przypadku jazdy z przyczepą wtedy jest pow 3, 5 tony. mózgi pogubili na tej europie fachofcy zasrani hahahaZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
« poprzedni ekran 1 z 6

skocz na początek stronyskocz na początek strony

Twój adres IP: 54.161.228.29 = ec2-54-161-228-29.compute-1.amazonaws.com

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa.


a co ty o tym myślisz ?

Ile jest 5+2 ?
Masz dość spamu w wątkach? My TEŻ!
Skoro nie masz konta to poproszę o odpowiedź na to proste pytanie. Udowodnij, że jesteś człowiekiem. Raz odpowiesz i masz spokój, na dziś.


Podpis:



WOTRANT S.L. ( Wtransnet )
Moje konto
Zaloguj się Zarejestruj się
ZOBACZ TEŻ »
Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2014
trafficban.com

Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Kierowca do zabrania - Potrzebujesz się dostać do auta? A może masz wolne miejsce i możesz podrzucić drugiego kierowcę gdzieś na Twojej trasie?
Kierowca Do Zabrania

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
© 2014 Novemedia Ltd, all rights reserved. etransport.pl logotype is registered trademark of Novemedia Ltd