etransport.pl > Forum > Wystające elementy ponad 1m za samochód? ?pomocy
Grupa tematyczna: Pytania i porady
ID: 55390

Wystające elementy ponad 1m za samochód?? pomocy

  
~gabaryt to ja nie jestem
*.neoplus.adsl.tpnet.pl
Eurotrailer Sp. z o.o.
Posty (48) »

skocz na koniec stronyskocz na koniec strony

« poprzedni ekran 1 z 2
~meteor
(2008-12-18 14:05:43)
a jak jest z przekroczeniem wysokości 4 metrów?? czy wtedy pojazd powinien być wyposażony w "koguta"? ?Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
Podgląd konta dzieciakFH12dzieciakFH12
(2008-12-18 14:19:48)
Co kraj to zwyczaj, co dom to obyczaj. Do założyciela watku - nie wiem jak to wygląda w krajach o których wspomniałeś, ale gdybyś wybrał sie do Hiszpanii, to w Katalonii na 100% musisz wnieść opłatę za przejazd "pojazdem ponadnormatywnym".

Pozdrawiam Zbychu
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~kris
(2009-01-23 10:45:08)
nie chodzi o dlugosc ladunku czy naczepy tylko dlugosc calego zestawu razem z ladunkiem. Poczytaj przepisy a wszystkiego sie dowiesz i nie sluchaj tych bzdur co niektorzy pisza. 1, 5m nic strasznego, zaloz tablice i jedziesz jak gosc bez zadnych konsekwencji. Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~andrzej
(2009-01-23 11:22:05)
kirs, tu chodzi o długość wystającą od tylnej burty pojazdu, nie ważne jaki samochód. Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~Iżik
(2009-03-03 08:05:41)
ktoś to de*ilZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~zzz
(2009-03-03 08:18:30)
może ci wystawać 2 metry ładunekZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~samolot
(2009-06-25 16:13:52)
USTAWA

z dnia 20 czerwca 1997 r.

Prawo o ruchu drogowym

(tekst jednolity)

Oddział 4

Warunki używania pojazdów w ruchu drogowym



Art. 61. 1. Ładunek nie może powodować przekroczenia dopuszczalnej masy całkowitej lub dopuszczalnej ładowności pojazdu.

2. Ładunek na pojeździe umieszcza się w taki sposób, aby:

1) nie powodował przekroczenia dopuszczalnych nacisków osi pojazdu na drogę;

2) nie naruszał stateczności pojazdu;

3) nie utrudniał kierowania pojazdem;

4) nie ograniczał widoczności drogi lub nie zasłaniał świateł, urządzeń sygnalizacyjnych, tablic rejestracyjnych lub innych tablic albo znaków, w które pojazd jest wyposażony.

3. Ładunek umieszczony na pojeździe powinien być zabezpieczony przed zmianą położenia lub wywoływaniem nadmiernego hałasu. Nie może on mieć odrażającego wyglądu lub wydzielać odrażającej woni.

4. Urządzenia służące do mocowania ładunku powinny być zabezpieczone przed rozluźnieniem się, swobodnym zwisaniem lub spadnięciem podczas jazdy.

5. Ładunek sypki może być umieszczony tylko w szczelnej skrzyni ładunkowej, zabezpieczonej dodatkowo odpowiednimi zasłonami uniemożliwiającymi wysypywanie się ładunku na drogę.

6. Ładunek wystający poza płaszczyzny obrysu pojazdu może być na nim umieszczony tylko przy zachowaniu następujących warunków:

1) ładunek wystający poza boczne płaszczyzny obrysu pojazdu może być umieszczony tylko w taki sposób, aby całkowita szerokość pojazdu z ładunkiem nie przekraczała 2, 55 m, a przy szerokości pojazdu 2, 55 m nie przekraczała 3 m, jednak pod warunkiem umieszczenia ładunku tak, aby z jednej strony nie wystawał na odległość większą niż 23 cm;

2) ładunek nie może wystawać z tyłu pojazdu na odległość większą niż 2 m od tylnej płaszczyzny obrysu pojazdu lub zespołu pojazdów; w przypadku przyczepy kłonicowej odległość tę liczy się od osi przyczepy;

3) ładunek nie może wystawać z przodu pojazdu na odległość większą niż 0, 5 m od przedniej płaszczyzny obrysu i większą niż 1, 5 m od siedzenia dla kierującego.

7. Przy przewozie drewna długiego dopuszcza się wystawanie ładunku z tyłu za przyczepę kłonicową na odległość nie większą niż 5 m.

8. Ładunek wystający poza przednią lub boczne płaszczyzny obrysu pojazdu powinien być oznaczony. Dotyczy to również ładunku wystającego poza tylną płaszczyznę obrysu pojazdu na odległość większą niż 0, 5 m.

9. Ustala się następujące oznakowanie ładunku:

1) ładunek wystający z przodu pojazdu oznacza się chorągiewką barwy pomarańczowej lub dwoma białymi i dwoma czerwonymi pasami, tak aby były widoczne z boków i z przodu pojazdu, a w okresie niedostatecznej widoczności ponadto światłem białym umieszczonym na najbardziej wystającej do przodu części ładunku;

2) ładunek wystający z boku pojazdu oznacza się chorągiewką barwy pomarańczowej o wymiarach co najmniej 50 x 50 cm, umieszczoną przy najbardziej wystającej krawędzi ładunku, a ponadto w okresie niedostatecznej widoczności białym światłem odblaskowym skierowanym do przodu oraz czerwonym światłem i czerwonym światłem odblaskowym skierowanym do tyłu; światła te nie powinny znajdować się w odległości większej niż 40 cm od najbardziej wystającej krawędzi ładunku; jeżeli długość wystającego z boku ładunku, mierzona wzdłuż pojazdu, przekracza 3 m, to chorągiewkę i światła umieszcza się odpowiednio przy przedniej i tylnej części ładunku;

3) ładunek wystający z tyłu pojazdu oznacza się pasami białymi i czerwonymi umieszczonymi bezpośrednio na ładunku lub na tarczy na jego tylnej płaszczyźnie albo na zawieszonej na końcu ładunku bryle geometrycznej (np. stożku, ostrosłupie) ; widoczna od tyłu łączna powierzchnia pasów powinna wynosić co najmniej 1. 000 cm2, przy czym nie może być mniej niż po dwa pasy każdej barwy; ponadto w okresie niedostatecznej widoczności na najbardziej wystającej do tyłu krawędzi ładunku umieszcza się czerwone światło i czerwone światło odblaskowe; przy przewozie drewna długiego zamiast oznakowania pasami białymi i czerwonymi dopuszcza się oznakowanie końca ładunku chorągiewką lub tarczą barwy pomarańczowej;

4) ładunek wystający z tyłu samochodu osobowego lub przyczepy ciągniętej przez samochód osobowy może być oznaczony chorągiewką barwy czerwonej o wymiarach co najmniej 50 x 50 cm, umieszczoną przy najbardziej wystającej krawędzi ładunku.

10. Wysokość pojazdu z ładunkiem nie może przekraczać 4 m.

11. Jeżeli masa, naciski osi lub wymiary pojazdu wraz z ładunkiem lub bez ładunku są większe od dopuszczalnych, przewidzianych dla danej drogi w przepisach określających warunki techniczne pojazdów oraz określonych w ust. 6, 8 i 10, przejazd pojazdu jest dozwolony tylko pod warunkiem uzyskania zezwolenia.

12-14. (skreślone).

Dz. U. 04. 267. 2660
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~lolo
(2009-09-02 10:23:47)
Znalazłem jeszcze cos takiego:


§22 Kodeksu Drogowego (StVO) odnosi się do każdego, kto jest odpowiedzialny za należyte zapakowanie ładunku (bagażu) i wyznacza techniczne warunki przewozu i zabezpieczenia przed upadkiem oraz niepożądanym hałasem

§22 Kodeksu Drogowego (StVO) odnosi się do każdego, kto jest odpowiedzialny za należyte zapakowanie ładunku (bagażu) i wyznacza techniczne warunki przewozu i zabezpieczenia przed upadkiem oraz niepożądanym hałasem

Ładunek do 2, 5 m wysokości nie może wykraczać poza przód samochodu. Ładunek od 2, 5 m może wystawać do 50 cm poza przód samochodu. Z tyłu – ładunek może wystawać do 1, 5 m. Jeśli wystaje do 3 m poza samochód dopuszczany jest przewóz na odległość do 100 km. Mierzona jest odległość od miejsca załadunku do wyładunku. Pojazd z ładunkiem nie może być dłuższy niż 20, 75 m.

Jeśli ładunek wystaje poza brzeg samochodu więcej niż 1 m, to bezwzględnie jego koniec musi być oznakowany i to przynajmniej przez:

• jaskrawo czerwoną chorągiewkę, nie mniejszą niż 30x30 cm.
• podobnej wielkości jaskrawo czerwoną tabliczkę zawieszoną w poprzek do kierunku jazdy
• pionowo ustawiony cylindryczny kształt o podobnej farbie i wysokości z przekrojem minimum 35 cm.
Te znaki ostrzegawcze mają się znajdować na wysokości nie większej niż 1, 5 m nad jezdnią. Zawsze, kiedy z powodu pory dnia lub utrudnionej warunkami pogodowymi widoczności zalecane jest umieszczenie oświetlenia na przewożonym ładunku należy tył ładunku zaopatrzyć w czerwone światło w miejscu gdzie umieszczane są inne środki ostrzegawcze, poza tym zalecane jest czerwone światło odblaskowe na wysokości nie większej niż 90 cm. Jeśli ładunek wystaje również na boki należy zaopatrzyć go w białe światło z przodu i czerwone z tyłu.
Warto mieć na uwadze, że pojedyncze pręty czy tyczki, poziomo leżące płyty i inne źle widoczne przedmioty nie mogą wystawać poza boki pojazdu.
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~ese
(2009-09-02 11:15:51)
~lolo- Nie wczytywałem się w treść, ale "StVO" to "Strassen Verkehrs Ordnung", a więc znalazłeś tłumaczenie niemieckiego Kodeksu Drogowego. Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~Błażej
(2010-08-09 13:03:23)
jezeli dł. pojazdu to A (ciągnik + naczepa), długośc ładunku wystającego po za auto B, A+B=C
to:
c
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~95xf
(2010-12-05 12:27:23)
~sicko82
(2008-10-25 01:58:13) Na boki do 0, 50 m z każdej strony nic nie potrzeba oprócz biało-czerwonych tablic i białego odblasku z przedniej strony i czerwonego z tylnej. Kogut niekonieczny lecz wskazany. Na takie coś zezwolenie nie potrzebne.
-takiej głupoty dawno nie slyszalem 0, 5m na boki tj 3, 5m całkowitej szerokości bez zezwolenia, koń by się uśmiał. ludzie jak nie macie pojęcia to nie piszcie takich glupot. O ile się nie myle to szer. bez zezw wynosi 2, 75m.
max długość zestawu to 16, 50m, na wszystko powyżej trzeba mieć ZEZWOLENIE.
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~ese
(2010-12-05 13:04:46)
~95xf-1. Pewien jesteś co do tej długości zestawu? 2. Powyżej zacytowany jest odpowiedni fragment przepisów. Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
Podgląd konta lukasfly88lukasfly88
(2010-12-14 13:52:57)
Przed chwilą napisałem długiego posta, ale z jakichś przyczyn się nie dodał, więc teraz napiszę krótkiego ; p

Masz dopuszczalne wymiary pojazdów + może Ci z nich wystawać ładunek zgodnie z tym, co pisze w Ustawie Prawo o ruchu drogowym. Na boki 2, 55 m, razem z ładunkiem 3 m, tylko ma nie wystawać na stronę więcej niż 23 cm. Do tyłu może Ci wystawać 2 m poza obrys naczepy, a jak wystaje tylko pół metra nie musisz oznakować wcale, jak więcej to oznakowujesz zgodnie z ustawą. Czyli maksymalnie zestaw naczepowy z ładunkiem, będzie miał wtedy 18, 5 m, w tym 2 m samego wystającego ładunku, podobna zasada przy zestawie z przyczepą. Zezwolenia wtedy, jeżeli pojazd sam w sobie (bez ładunku) przekracza wartości z ustawy. Dzwoniłem do kilku inspektoratów w tej sprawie i mieli problemy jednoznacznie powiedzieć jak ma być, ale w końcu uzyskałem odpowiedź.

Pozdrawiam :)
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~Misiek
(2012-02-22 14:10:28)
Porządek i bezpieczeństwo ruchu na drogach; Warunki używania pojazdów w ruchu drogowym - wyciąg z ustawy Prawo o ruchu drogowym

Polecam:)

://nadgabaryty. pl/index. php/prawooruchu
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~ubolewam
(2013-01-31 18:13:16)
Jak czytam goscia trzeciego od góry to słabo mi sie robi ze to swój rodak a taki głupi.
1
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~marek
(2014-04-06 14:16:58)
Ale się dowiedziałem głupot, jak na CB-radio
1
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
« poprzedni ekran 1 z 2

skocz na początek stronyskocz na początek strony

Twój adres IP: 54.145.209.42 = ec2-54-145-209-42.compute-1.amazonaws.com

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania treści bez podania przyczyny..


a co ty o tym myślisz ?

Ile jest 3+2 ?
Masz dość spamu w wątkach? My TEŻ!
Skoro nie masz konta to poproszę o odpowiedź na to proste pytanie. Udowodnij, że jesteś człowiekiem. Raz odpowiesz i masz spokój, na dziś.


Podpis:



Moje konto
Zaloguj się Zarejestruj się
ZOBACZ TEŻ »
Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2014
trafficban.com

Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Kierowca do zabrania - Potrzebujesz się dostać do auta? A może masz wolne miejsce i możesz podrzucić drugiego kierowcę gdzieś na Twojej trasie?
Kierowca Do Zabrania

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
© 2014 Novemedia Ltd, all rights reserved. etransport.pl logotype is registered trademark of Novemedia Ltd