PEMA POLSKA Sp. z o.o.
etransport.pl > Forum > Luz na siodle.
Grupa tematyczna: Naprawa i serwis
ID: 55252

Luz na siodle.

  
~siodło
*.dynamic.chello.pl
Eurotrailer Sp. z o.o.
Posty (101) »

skocz na koniec stronyskocz na koniec strony

« poprzedni ekran 2 z 4 następny »
Podgląd konta eseese
(2012-11-07 19:37:23)
Najpierw zmierz czy nie ma owalu. Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~460
(2012-11-07 19:43:55)
Auto to Volvo FH 2004 więc nie takie nowe. Do piątku muszę się przebujać i staje na warsztat. Do zgadania. Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
Podgląd konta eseese
(2012-11-07 19:47:38)
W najgorszym razie nie jest to wielka filozofia wymienić zamek w siodle. Trzy sruby na inbus wykręcisz i wyjmujesz podkówke która jest zwykle wybita. Pod nią jest sworzeń który wyjmiesz bez problemu. Wtedy wyjmiesz zamek w postaci litery U. Wpierw zdejmij z niego sprężynę. Troche sie trzeba ubrudzić, ale żadna to filozofia. A już wymiana sworznia u naczepy to dziecinada. Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~Trans
(2012-11-07 20:13:41)
Sworzeń wybija się tylko przód - tył, więc jeśli zmierzysz go od lewej do prawej, (tudzież odwrotnie), powinien mieć w miarę nominalny wymiar. Jeśli jednak jest wyklepany, a szef bardzo sknera, można go obrócić o 180 stopni, tam są 2 płaszczyzny, więc obie będą pracować na "nowym".
Częściej wybija się zamek, ale jak pisze ese, wymieć go to żadna filozofia. Juz trudniej płytę zwalić.

Gdzieś czytałem, że luz powinien wynosić 0, 5 - 1mm. 2 - 3mm to już duży jest. Nie ma opcji, żeby był 2 cm, tylko takie masz wrażenie.

1
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~młody
(2012-11-07 20:31:35)
kolego ok z wymianą podkówki ale obracanie sworznia to już przesada a potem gubi naczepe jeden czy drugi na zakręcie więc dajcie se z tym luz proste jak nieda się wyregulować pomierzyć sworzeń i do wymiany albo podkówka albo sworzeń królewski i koniec tematuZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
Podgląd konta Bułkowski410Bułkowski410
(2012-11-07 23:05:10)
Jeśli dobrze pamiętam to nowy sworzeń ma 52mm... chyba przegiąłeś z 2cm bo myślę że 2mm luzu już idzie odczuć podczas jazdy, ok 4mm to śmiało można mówić że mamy luz na siodle ale 2cm? w sumie może, w transporcie różne rzeczy się dzieją.
Odepnij przewody ruszaj przód tył najlepiej na pusto i popatrz co się dzieje. Jeśli chodzi o obracanie o 180stopni sworznia na pewno pomoże, naczepa nie "pracuje" tak na boki jak przód-tył ale czy te + - 200 zł to tak dużo? i tego "bolca" nie wymieniamy co rok przecież. A wymienić to raz dwa można roboty na pół godziny, no chyba że śruby nie chcą współpracować i mają kolor wiewiórkowaty to może trochę dłużej.
Co do siodła to nie każde mają regulacje, czasem pozostaje tylko naprawa. A i chyba lepiej zlecić to komuś (fortuny nie weźmie za to) jak się nie ma większego pojęcia, bo to jest dość ważna sprawa w połączeniu z bezpieczeństwem a to jest najważniejsze.

1
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
Podgląd konta eseese
(2012-11-09 13:07:02)
No chyba, że pyta siodła ma luz na podstawie. Są tam takie wkładki gumowe. Robota trochę bardziej siłowa, ale tez spokojnie można na przysłowiowym podwórku zrobićZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~Wielki szu
(2012-11-09 13:29:15)
Polskie barany wszystko na podworku robia. Dzis widzialem szofera tira ktory mial kapcia w kole i czekal spokojnie sobie na serwis oparty o barierke autostradową. Swiat idzie do przodu i postepowi nie ma co dawac kontry. Epoka stawia wymagania-firmy podworkowe powoli znikaja i zostaja na smietniku historii jako eksponaty
- 1
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~Ł ysy
(2012-11-09 13:51:00)
Wielki Szu masz racje, świat się znienia, transpotrowa hołota siedzi w domu. Ten miły pan stojący przy barierce też trafi na przyblokową ławeczkę. Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~ktosik
(2012-11-09 13:57:41)
sruby, ktorymi jest przykrecony sworzen krolewski sa smarowane specjalnym klejem zapobiegajacym samoistnemu odkeceniu sie. zeby je latwo odkrecic wystarczy podgrzac te sruby do okolo 150-180st celcjusza. wtedy ten klej "odpuszcza ". do nowego sworznia powinno sie stosowac nowe sruby. przykrecac je nalezy na " klej do gwintow ". o momencie dokrecania, nawet nie bede wspominal bo to nie ma sensu. dwa stekniecia mechaniora przy rurce 1, 5m powinno wystarczycZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~Ł ysy
(2012-11-09 13:59:41)
"Polskie barany wszystko na podwórku robią"
O taki zarzut wobec kompetentnych /znających się na mechanice/szefów może pokusić się jedynie Wielki Baran.
Według Wielkiego Barana przewoźnicy powinni wyrzucać kasę w błota płacąc za proste naprawy w serwisach.
Wiadomo, według Wielkiego Barana serwis misi byc autoryzowany i posiadający min trzy maszty na flagi/unijna, polska, firmowa/
Ty naprawdę jesteś Wielki Baran.

1
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~Ł ysy
(2012-11-09 14:05:21)
ktosik. Kolego nie przesadzaj. 1, 5m długa rurka? Nie rozumiem, do czego miałaby być pomocna owa rurka?
1
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~Ł ysy
(2012-11-09 14:17:30)
ktosik. Widzę, że nie otrzymam odpowiedzi, do czego może służyć 1, 5 m długa rurka przy wymianie sworznia królewskiego?
Sworz eń może odkręcić i przykręcić moja córka. Przecież to się dokręca z momentem 130-150Nm. Może pomyliłem się o max 10Nm.
Panowie, bajki są mile widziane, ale po godz 20.
Wasz poziom przygotowania do zawodu jest porażający.

1
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~Ł ysy
(2012-11-09 14:32:14)
młody. Dla jasności, przez wybity sworzeń nie zgubisz naczepy/kolejny słuchacz profesorówEuropejski ego Uniwersytetu Parkingowego/, jedynie pochlastach opony na osi ciągnącej. Tworzy się charakterystyczna jodełka.
1
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~ktosik
(2012-11-09 18:31:57)
Ł ysy - nie uzyskales odpowiedzi, bo niektorzy musza pracowac zeby utrzymac rodzine..
1, 5m rurka sluzy jak wyzej napisalem do 2 stekniec mechaniora
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~Ł ysy
(2012-11-09 18:35:48)
ktosik. Ale sworzeń przykręca się kluczem nasadowym z ramieniem długości 30cm. Naprawdę wystarczy. Przecież to tylko około 130Nm.
1
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~ktosik
(2012-11-09 18:40:29)
190Nm
ale do tego szef musialby miec klucz dynamometryczny. a z autopsji wiem ze wikszosc szefow nie wie nawet o istnieniu takowego.
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~ktosik
(2012-11-09 18:41:55)
dlatego zamiast kleju do gwintow i klucza dynamometrycznego "krzak-warsztat" stosuje zwykly silikon i rurke 1, 5m
- 1
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~Ł ysy
(2012-11-09 18:46:55)
ktosik. Widzisz, jesteś kolejnym parkingowym filozofem. Klucz dynamometrycznyskalą do 500Nm kosztuje stówkę /żądne pieniądze. Klucze o wyższym zakresie rzadko są używane. Nawet do przykręcania głowić 500Nm wystarczy. Zazwyczaj jest 140-170Nm plus obrót śruby o 270 stopni.
Koła zazwyczaj są dokręcane 700-900Nm, a to bardzo łatwo uzyskać bez klucza. Wystarczy rurka /metrówka/ i mądra głowa.
Z autopsji, to ty gówno wiesz.

1
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~Ł ysy
(2012-11-09 18:48:55)
Ten frazes :'firmy krzak, dziattrans " zaczyna mi się podobać.
1
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~ktosik
(2012-11-09 18:51:15)
pojde dac na tace do kosciola jak ty w koncu cos sensownego napiszesz i bez wulgaryzmow

co mnie obchodzi ile klucz kosztuj?powiedz/napi sz to tym co nie chca go kupic ( w domysle SZEFOM firm transportowych )

a za dokrecanie srub rurka to widzialem co policja zrobila. TUV sie ucieszyl

- 1
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~świetlicowa
(2012-11-09 18:53:39)
Ł ysy pogratulować córki-zdolna po tatusiu pewnieZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~Ł ysy
(2012-11-09 18:55:11)
ktosik. Wasza wiedza o zawodzie jest porażająca. Jesteście stadem imbecyli. Co ma policja do rurki i przykręcanego koła?Masz mieć koło dokręcone i tyle. Producent sprzętu podaje moment, a nie sposób.
Chłopcze, przemyśl głupoty, które wypisujesz.
Mając tylko rurkę dociągnę koło prawidłowym momentem. To proste, ale jak widać nie dla wszystkich.

1
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~Ł ysy
(2012-11-09 19:00:59)
ktosik. Sprawdziłem w książeczce obsługi :śruba M14, 130Nm.
Wystarczy ramię długości 30cm.

1
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~Wielki szu
(2012-11-09 19:03:52)
Szofer jest od jezdzenia a nie od krecenia rurkami. Dziady najlepiej jakby zapakowały do paleciary silnik i skrzynie biegow zeby kapitalke na drodze robic. Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~ktosik
(2012-11-09 19:14:00)
ale po co mi to piszesz?
jak ja dokrecam kolo a szefa nie stac na glupia stowke na klucz dynamometryczny zebym mogl dokrecic kolo z odpowiednim momentem, to pozniej musi kupowac komplet szpilek i nakretek

- 1
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
Podgląd konta Heń-reaktywacjaHeń-reaktywacja
(2012-11-09 19:15:50)
Nie ośmieszajcie się... Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~Ł ysy
(2012-11-09 19:16:42)
ktosik. Mądry szef pajaca wyrzuca na bruk i ma szpilki całe.
1
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~ktosik
(2012-11-09 19:18:58)
pewnie tak.
dora, szkoda transferu na jalowa dyskusje z Toba
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~Wielki szu
(2012-11-09 19:33:49)
Szkoda lysy ze nie widzisz jak angole rano ruszaja spod firmy. opisze ci z grubsza. Silnik zimny i powietrza 0. Wtedy gazuja tak ze obroty sa non top w czerwonym polu a wkolo kupa dymu. Polski sief jakby takie cos zobaczyl to zawal pewny
- 1
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
« poprzedni ekran 2 z 4 następny »

skocz na początek stronyskocz na początek strony

Twój adres IP: 54.146.239.96 = ec2-54-146-239-96.compute-1.amazonaws.com

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania treści bez podania przyczyny..


a co ty o tym myślisz ?

Ile jest 3+3 ?
Masz dość spamu w wątkach? My TEŻ!
Skoro nie masz konta to poproszę o odpowiedź na to proste pytanie. Udowodnij, że jesteś człowiekiem. Raz odpowiesz i masz spokój, na dziś.


Podpis:



Moje konto
Zaloguj się Zarejestruj się
ZOBACZ TEŻ »
Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2015
trafficban.com

Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Kierowca do zabrania - Potrzebujesz się dostać do auta? A może masz wolne miejsce i możesz podrzucić drugiego kierowcę gdzieś na Twojej trasie?
Kierowca Do Zabrania

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
© 2015 Novemedia Ltd, all rights reserved. etransport.pl logotype is registered trademark of Novemedia Ltd