Euro Finannce Sp. z o.o.
etransport.pl > Forum > Książka pracy kierowcy (do 3. 5 DMC) obowiązek czy wymysł???
ID: 48351

Książka pracy kierowcy (do 3. 5 DMC) obowiązek czy wymysł???

  
Posty (306) »

skocz na koniec stronyskocz na koniec strony

« poprzedni ekran 1 z 11
~traker
(2012-09-05 14:37:54)
witam panowie co do czasu pracy kierowcy na autku o dmc2, 8 do3, 5 to na stronach ITD (www. gitd. gov. pl) jest wszystko napisane kontrolbuch ma byc wypisany 28 dni do tylu i do wgladu. Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~Leo
(2012-09-25 17:07:03)
Witam wszystkich zainteresowanych wystarczy poczytać trochę jakie prawa przysługują, UE L 102/4 z dn. 11. 04. 2006 art. 2 punkt 1. a. a prywatnie do gościa czy raczej pani z tego forum o pseud. kriss a raczej krissa widzę że bardzo mądry/a jesteś, i pozjadałeś/aś wszystkie rozumy i lubisz ubliżać i poniżać innych bo jeżdżą mniejszymi autami. Najpierw ty się naucz pisać poprawnie, gramatycznie po polsku a potem pochwal się jak pięknie poprawnie gramatycznie znasz niemiecki ; -) ap-ropo mniejszych aut ponoć dużymi jeżdżą ci co mają jakieś kompleksy na tle mniejszościowym ; -) tak kiedyś nie było takiego syfu... de*ile jeżdzili bez ograniczeń czasowych jak murzynki. Pozdrawiam wszystkich kierowców bez względu na rozmiar... auta!!!Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~Marek
(2012-09-25 17:30:37)
Kiedyś wypełniałem ten czas pracy, ale pewnego razu miałem nagły wyjazd do Niemiec i nie miałem ze sobą tych karteczek. Od tamtej pory nawet jak mam zaplanowany wyjazd to nie wypełniam nic. Trzy razy mnie kontrolowali i nigdy nie pytali się o czas pracy kierowcy. Raz tylko Niemiec zwrócił mi uwagę, że za słabo pas miałem dociągnięty, a tak wszystko spoko.
- 1
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~ciekawy
(2012-09-25 18:43:43)
Przepisy dotyczące przewozów na terenie Niemiec wykonywanych pojazdami o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 2, 8 t do 3, 5 t.
Dodano: 09/07/12
W związku z pojawiającą się znaczną liczbą zapytań dotyczących obowiązujących na terenie Niemiec przepisów prawnych w stosunku do pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej (DMC) powyżej 2, 8 tony do 3, 5 tony, w oparciu o informacje przesłane przez niemieckie służby kontrolne BAG (Bundesamt für Güterverkehr) niniejszym informujemy, co następuje:
- zgodnie z § 1, ust. 1, pozycja 1 niemieckiego Rozporządzenia w sprawie załóg pojazdów mechanicznych (Fahrpersonalverordn ung) kierowcy pojazdów, których ciężar całkowity wraz z przyczepą/naczepą wynosi więcej niż 2, 8 t, a maksymalnie 3, 5 t, zobowiązani są do dokumentowania czasu jazdy, przerw, innego czasu pracy i odpoczynku w myśl § 1, ust. 6 powyższego Rozporządzenia.
Obowiązek dokumentacji oznacza, że kierowcy pojazdów o masie powyżej 2, 8 t i mniejszej niż 3, 5 t, w których nie jest zamontowany tachograf, muszą zgodnie z § 1, ust. 6 Rozporządzenia, w połączeniu z § 17 Ustawy o czasie pracy (Arbeitszeitgesetz) o ile nie są objęci wyjątkami uregulowanymi w Rozporządzeniu codziennie zapisywać czas jazdy, wszelkie inne czasy pracy, przerwy i okresy odpoczynku. Każda strona dokumentacji musi zawierać imię i nazwisko kierowcy, datę, numer rejestracyjny pojazdu, stan licznika oraz nazwę miejscowość, w której rozpoczęto i w której zakończono jazdę. Wszystkie dane należy wpisywać bezzwłocznie.
Ww. zapisy powinny być prowadzone w formie formularza (tzw. Tageskontrollblatt), który jest dostępny m. in. na stronie internetowej BAG, do której link podajemy poniżej oraz w pliku pod niniejszą informacją:
://www. bag. bund. de/cln_011/SharedDoc s/Downloads/DE/Formu lare_Hinweisblaetter /Tageskontrollblatt. html
W momencie przeprowadzania kontroli drogowej kierowca pojazdu o DMC powyżej 2, 8 t i nie wyższej niż 3, 5 t zobowiązany jest do okazania zapisów bieżących oraz za 28 dni poprzedzające dzień kontroli. W przypadku, gdy kierowca nie prowadził pojazdu, bądź prowadził pojazd wobec którego nie istniał obowiązek prowadzenia ewidencji czasu pracy kierowcy powinien okazać zaświadczenie zgodne z §20 Rozporządzenia w sprawie załóg pojazdów mechanicznych (dostępne w pliku poniżej).
Dopuszczalne okresy prowadzenia pojazdu, jak również wymagane minimalne okresy odpoczynków, zgodnie z przekazanymi przez stronę niemiecką informacjami mają dokładnie takie same wartości, jak w przypadku kierowców pojazdów o DMC powyżej 3, 5 t, tj. określone w Rozporządzeniu (WE) Nr 561/2006.
Zgodnie z § 1, ust. 1, poz. 1 niemieckiego Rozporządzenia w sprawie załóg pojazdów mechanicznych (Fahrpersonalverordn ung) powyższy przepis nie ma zastosowania w przypadku:
- pojazdów wymienionych w Rozporządzeniu (WE) Nr 561/2006, Art. 3, litery: b) do i) oraz art. 13, litery: a) do m) oraz o) do p),
- pojazdów przewożących materiały, sprzęt lub urządzenia potrzebne do wykonywania działalności zawodowej prowadzonej przez wykonującego transport, jeśli tylko prowadzenie pojazdu nie stanowi jego głównego zajęcia,

- pojazdów, służących do przewozu dóbr należących do wykonującego transport, które są produktami rzemieślniczymi, produktami powstałymi w małych seriach, bądź takimi których naprawa przewidziana jest w miejscu prowadzonej przez kierującego pojazdem działalności zawodowej, jeśli tylko prowadzenie pojazdu nie jest jego głównym zajęciem,

- maszyn samobieżnych zgodnie z § 2 nr 17 Rozporządzenia o dopuszczeniu pojazdów do ruchu (tj. pojazdów, które ze względu na swoją konstrukcję oraz szczególne przeznaczenie, nie służą do przewozu osób lub towarów),
- pojazdy dostosowane i wykorzystywane jako punkty sprzedaży dóbr na miejscowych targowiskach, o ile prowadzenie pojazdu nie jest podstawowym zajęciem prowadzącego pojazd,
- pojazdów używanych w promieniu 250 kilometrów od miejsca przedsiębiorstwa do transportu produktów ubocznych pochodzenia zwierzęcego określonych w art 3 § 1 Rozporządzenia (WE) nr 1069/2009 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 21 Października 2009 określającego przepisy sanitarne dotyczące produktów nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi.

Link do niemieckiego Rozporządzenia w sprawie załóg pojazdów mechanicznych:
://www. gesetze-im-internet. de/fpersv/BJNR188210 005. html

1
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~Michal
(2012-10-12 21:11:57)
no i dalej nie wiadomo co z ta ksiazka jazd, mam busa o DMC 3t, ale jest osobowy (w dowodzie osobowy), czy jak pojade nim prywatnie ze znajomymi do niemiec to tez musze miec ta ksiazke jazd?Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~Michal
(2012-10-12 21:13:36)
a co jakbym tym busem chcial pociagnac przyczepe campingowa, lub lawete z łódka czy quadem?Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~xxxx
(2012-11-12 23:34:04)
://www. gesetze-im-internet. de/fpersv/BJNR188210 005. htmlZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~ktosik
(2012-11-12 23:38:48)
Michal - jak rozumiem masz niejakie trudnosci z czytaniem ze zrozumieniem tekstu?
na obydwa twoje pytania znajdziesz odpowiedz w poscie nad twoim
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~mjkl
(2012-11-21 21:31:33)
lllZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~greg_torun
(2013-01-21 20:55:34)
przeczytałwm wszystkie posty i i tak nie ogarniamZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~ADI
(2013-11-24 18:58:56)
Witam ja jezdze tzw. busem do 3, 5 t od 4 lat dwa razy zapłaciłem za to ze nie mam tacho... raz 30 e za drugim razem 273, 5 e ogolnie nie prowadze tego. Wszystko tez zalezy w jakim rejonie niemiec sie znajdujemy i tez stad pewnie ta rozbieżnosc w kwotachZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
Podgląd konta visitorsvisitors
(2013-11-24 19:01:26)
nie dlatego
kary sa coraz wyzsze, bo jestes recydywista.
maja cie w systemie, dlatego kary beda coraz wyzsze
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~ODI
(2013-11-26 01:09:14)
Mam pytanie Chciałem się przeprowadzić z UK do PL busem od kolegi.
Czy również powinienem prowadzić taką kartę czasu pracy?
Jeśli tak to czy od miejsca zamieszkania czy granicy DE?
Jak ma się to do przerw Weekendowych w DE?? Czy będę musiał stać??
Przepisy są nie jasne..
Z góry dziękuję za odpowiedż
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
Podgląd konta visitorsvisitors
(2013-11-26 01:17:21)
niejasne powiadasz...

to przeczytamy razem na glos?

Zgodnie z § 1, ust. 1, poz. 1 niemieckiego Rozporządzenia w sprawie załóg pojazdów mechanicznych (Fahrpersonalverordn ung) powyższy przepis nie ma zastosowania w przypadku:
- pojazdów wymienionych w Rozporządzeniu (WE) Nr 561/2006, Art. 3, litery: b) do i) oraz art. 13, litery: a) do m) oraz o) do p),

a teraz te zawile art, pkt i podpkt..

Artykuł 3
Niniejsze rozporządzenie nie ma zastosowania do przewozu drogowego:

b) pojazdami o dopuszczalnej maksymalnej prędkości nie przekraczającej 40 km/h;
c) pojazdami będącymi własnością sił zbrojnych, służb obrony cywilnej, straży pożarnej i sił odpowiedzialnych za utrzymanie porządku publicznego, lub wynajmowanych przez nie bez kierowcy, gdy przewóz wykonywany jest w związku z zadaniami powierzonymi tym służbom i pozostaje pod ich kontrolą;
d) pojazdami używanymi w razie wypadków lub doprowadzenia działań ratunkowych, w tym pojazdami używanymi w niezarobkowym przewozie pomocy
humanitarnej ;
e) pojazdami specjalistycznymi używanymi do celów medycznych;
f) pojazdami specjalistycznymi pomocy drogowej poruszającymi się w promieniu 100 km od swej bazy;
g) pojazdami poddawanymi próbom drogowym do celówrozwoju technicznego lub w ramach napraw albo konserwacji oraz pojazdami nowymi lub przebudowanymi,
które nie zostały jeszcze dopuszczone do ruchu;
h) pojazdami lub zespołami pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 7, 5 ton używanymi do niezarobkowego przewozu rzeczy;
i) pojazdami użytkowymi o statusie pojazdów zabytkowych zgodnie z przepisami Państwa Członkowskiego, w których są użytkowane, wykorzystywanymi do
niezarobkowych przewozów osób lub rzeczy.


art 13 pozostawie na pozniej.
rozgrys te kilka wersow " niejasnych" przepisow

1
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~Drobek
(2014-04-06 14:26:41)
Siemka ja w poniedziałek jadę do niemiec na załadunek mam tą kartkę to wypisywania czasu pracy kierowcy. Ale nie wiem ile czasu mam jazdy i ile pause?? podobno na 4, 5h jazdy 45minut przerwy zgadza sie??Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
Podgląd konta eseese
(2014-04-06 14:29:48)
Nie ma to jak Profesjonalizm. A może ktoś wie po której stronie drogi się na ten załadunek powinno jechać?Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~prowokator
(2014-04-06 14:39:59)
ese
ja wiem ja wiem..
przylatuje sie helikopterem.. Hhaa
ese, do nich nic nie dociera..

1
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~prowokator
(2014-04-06 14:43:31)
oni nawet nie kumają, czemu niemcy wprowadzili takie wewnętrzne przepisy..
wcale się nie dziwię
jak nasi busiarze z doby 24 godziny zrobili 25 godzinna dobę
czas pracy kiero 24 godziny a dopuszczalny czas jazdy 23 godziny.. HHaa. :)
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~prawnik
(2014-04-07 08:47:19)
Każdy kiedyś dzieckiem był, mości Panowie profesjonalisty...
Prowokatorze, ja rozumiem, ze o Polakach masz jak najgorsze zdanie, ale musze cie zmartwić, ten przepis powstal dawno temu, jak Polski busiarski transport w Europie dopiero raczkowal.
://www. bgl-ev. de/images/downloads/ service/gesetze/fahr personalverordnung. pdf

Gdybys ogladal niemiecka TV albo choć trochę czytal to bys wiedział, ze ciężko pracujący w busach Niemcy tez maja czas pracy w wielkim powazaniu.
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
Podgląd konta eseese
(2014-04-07 10:40:02)
Niemcy pracują w busach?? I to ciężko??? Nie jest to wyłącznie jeśli się jest w polskiej firmie zatrudnionym?? Ciężko pojąć.. Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~ah jo
(2014-04-07 10:52:58)
Ani chybi staliniści wymyślili w Niemczech te książki pracy kierowcyZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
Podgląd konta eseese
(2014-04-07 10:56:16)
Ale żeby to przeciw innemu kierowcy niż polskiemu.. Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~Rogu
(2014-05-15 16:06:54)
Witam, mam pytanie, jak mam wypełnic ten formularz?
Imie i nazwisko kierowcy, nr, to wiem a potem? bo nie kumam
Prosze o pomoc
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
Podgląd konta visitorsvisitors
(2014-05-15 16:09:15)
faktycznie trzeba miec mozg zaby zeby tego nie kumac

s://www. google. pl/search?tbm=isch&a mp;sa=1&q=ksi%C4 %85%C5%BCka+kierowcy +wz%C3%B3r&oq=ks i%C4%85%C5%BCka+kier owcy+wz%C3%B3r&g s_l=img. 12... 0. 0. 0. 77952. 0. 0. 0. 0. 0. 0. 0. 0.. 0. 0... 0... 1c.. 43. img.. 0. 0. 0. VwtGqTsKm1U&bav= on. 2, or. r_cp. r_qf. &bvm=bv. 66699033%2Cd. ZGU%2Cpv. xjs. s. en_US. KyzB3DMm5Kk. O&biw=1177&b ih=637&dpr=1& ;ech=1&psi=IMp0U 6SLLenT7Aa-1YCQCA. 1400162844412. 3&emsg=NCSR& noj=1&ei=b8p0U9W tKpKw7AaxxYHYDQ




usun kurde spacje z linka. obys mial co robic
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~Rogu
(2014-05-15 16:25:15)
haha :D udało sie znaleźć te obrazki... :D
chodzi mi dokladnie o ten druk.. ://www. gitd. gov. pl/sites/default/fil es/zaswiadczenie-zgo dne-z-20-rozporzadze nia-w-sprawie-zalog- pojazdow-dni-wolne. pdf
jak wjezdrzam do niemiec mam go wypisac?
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~daniello
(2014-10-21 09:32:39)
mam cztery pytania
1 jezdże do belgii z towarem dla kolegi do sklepu, (bez przyczepki i lawety sam bus)
jego auto, jego towar ja jezdze bez zatrudnienia,
z powrotem ciagam motorki kupione na siebie wewnatrz auta
czy powinienem miec karty?
2 pytanie
wypelniam z miejsca wyjazdu czy z granicy?
3 pytanie jezdze raz w tygodniu pozniej auto cały czas stoi, czy wypełniam równiez czas nieuzytkowania auta? czy tyko gdy jezdzone jest?
4 pytanie gdy jezdzimy we 2 jako kierowcy wypełniamy 2 karty na dzień?
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~zet
(2014-10-21 10:45:04)
Daniello- myslę że nikt tu ci nie da wiążącej odpowiedzi, co najwyżej sie z Ciebie ponabijaja i ew przekleją niemieckie rozporządzenie mówiące o tym zagadnieniu, które to rozporządzenie przekleiło sobie wcześniej na swoją stronę ITD. I wyjdzie ze jeżdżąc sobie busikiem po kraju musisz cały czas prowadzic kontrolbucha, bo jak ci sie zdaży wypad do Niemiec to nie będziesz miał do pokazania co robiłes przez poprzednie 28 dni, no a urlopówki sobie przecież nie wypiszesz bo to by oszustwo było.
1
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
Podgląd konta eseese
(2014-10-23 20:26:11)
~daniello
(2014-10-21 09:32:39) mam cztery pytania
1 jezdże do belgii z towarem dla kolegi do sklepu, (bez przyczepki i lawety sam bus)
jego auto, jego towar ja jezdze bez zatrudnienia, -

Czyli jako kto?
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~Antek
(2014-10-23 20:51:23)
Dywagować sobei możecie. Słusznie, ze niemcy sie za to wzieli. Kierowcy nie narzekają, "kierofcy" z uprawnieniami na taczke- nie sobie płaczą. Przykład- AETR w pl każdy miał gdzies - w d bez urlopówki lub tarcz- płaciłeś jak za zboze. A o prawie unijnym nie wam dyskutowac- nie macie pojecia o mocowaniu ładunków itp itd i setkach innych rzeczy ( nie mówie o kierowcach z B ) - wiec nie mówcie tym bardziej o czymś o czym wogóle nie macie bladego pojęcia
1
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~Antek
(2014-10-23 20:54:17)
~polskie geszefty, ale jak jeżdżą tacy jak np. sąsiad Adama, rotfl, to czego i od kogo TY chcesz wymagac wiedzy? O amatorów udających kierowców? ( nie czepiać się bo znam fachowców z B, nie o prawko mi chodzi, a o wiedze, mentalność, umiejętności, doświadczenie itp itd ) Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
« poprzedni ekran 1 z 11

skocz na początek stronyskocz na początek strony

Twój adres IP: 54.163.70.249 = ec2-54-163-70-249.compute-1.amazonaws.com

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa.


a co ty o tym myślisz ?

Ile jest 5+4 ?
Masz dość spamu w wątkach? My TEŻ!
Skoro nie masz konta to poproszę o odpowiedź na to proste pytanie. Udowodnij, że jesteś człowiekiem. Raz odpowiesz i masz spokój, na dziś.


Podpis:



Moje konto
Zaloguj się Zarejestruj się
OSTATNIO KOMENTOWANE »
Wątek powiązany z artykułem prasowymGotowi na śmierć (20) »
Wątek forumPrzwóz piwa (14) »
Wątek forumInternet mobilny w Niemczech (436) »
Wątek powiązany z artykułem prasowymPonad milion kierowców promuje bezpieczną jazdę (1) »
Wątek tylko dla posiadaczy kontlkw fredrich jak płaci??? (2) »
Wątek powiązany z artykułem prasowymWITD: Rażące przekroczenie masy pojazdu (4) »
Wątek powiązany z artykułem prasowymWITD: Od przekroczenia prędkości do aresztu (15) »
Wątek forumFirma AB TEXEL - czy wiecie coś na temat warunków pracy? (227) »
Wątek forumde rooy (68) »
Wątek forumJakie macie HOBBY :) (126) »
Wątek forumLemicon (Lemix) opinie o firmie (120) »
Wątek forumCO SIE DZIEJE W GEFCO (566) »
Wątek forumProgram do rozliczania czasu pracy?? (8) »
Wątek forumAngielski dla kierowców znacie jakiś osrodek szkolenia? ?? (22) »
Wątek tylko dla posiadaczy kontPrawko na C+E I kwalifikacje w Kanadzie (1) »
Wątek powiązany z artykułem prasowymAkcja Znicz 2014 (1) »
Wątek forumco wiecie o firmie Reico Logistik Nunsdorf (87) »
Wątek forumDlaczego usunięto forum BURY sp. z o. o. Lublin? (175) »
Wątek forumINTERSPEED G&P (12) »
Wątek forumILE WŁAŚCICIELE FIRM TRANSPORTOWYCH MAJA ZYSKU (NA CZYSTO CO MIESIAC)? PRZY FLOCIE 3 0AUT (98) »
Wątek forumPraca na chłodnie w okresie zimowym kraj i miedz (1) »
Wątek forumARTEUS" Sp. z o. o. Wrocław, ul. Robotnicz (3) »
Wątek forumKIEROWCA DO ZABRANIA (942) »
Wątek forumpraca na wywrotki (146) »
Wątek forumZatrudnimy Przewoźników z zestawami 13, 60 24t (3) »
Wątek forumKarta kierowcy koniec ważności (5) »
Wątek powiązany z artykułem prasowymAutoMapa pokonuje globalne nawigacje (29) »
Wątek powiązany z artykułem prasowymUroczyste wydanie ciągników DAF dla PKS GDAŃSK OLIWA SA (15) »
Wątek forumProszę o opinie na temat Blue Frigo (3) »
Wątek forumSDM SPEDITION z Pruszcz Gdański (94) »
Wątek forumEwidencja czasu pracy kierowców (86) »
Wątek tylko dla posiadaczy kontADR - Kurs w Błoniu woj. mazowieckie (8) »
Wątek tylko dla posiadaczy kontLKW FREDRICH - POLECAM (5) »
Wątek forumKTO JESZCZE poszukuje PSIEWOŹNIKUF? (120) »
Wątek forumFAST TSL poproszę o opinie o firmie (36) »
Wątek forumHeisterkamp dojazdy do HKP Oldenzaal... (111) »
Wątek forumTrans Grosz Dębica (50) »
Wątek forumTTS Transport Towarowy Samochodowy Marcin Słomka (64) »
Wątek forumatulogistic z krakowa (56) »
Wątek forumOffice Logistics Sp. z o. o. (99) »
ZOBACZ TEŻ »
Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2014
trafficban.com

Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Kierowca do zabrania - Potrzebujesz się dostać do auta? A może masz wolne miejsce i możesz podrzucić drugiego kierowcę gdzieś na Twojej trasie?
Kierowca Do Zabrania

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
© 2014 Novemedia Ltd, all rights reserved. etransport.pl logotype is registered trademark of Novemedia Ltd