VAT POLSKA Sp. z o.o.

Książka pracy kierowcy (do 3. 5 DMC) obowiązek czy wymysł???
ID: 48351

Witam wszystkich forumowiczów. Proszę o odpowiedź na pytanie zawarte w tytule, ponieważ osobiście miałem następujący przypadek:
Wracając ze Szwajcarii (po rozładunku) do Niemiec (na zaladunek) o godz. 1. 00 w nocy, zaraz za granicą Szwajcarsko-Niemieck ą zatrzymało mnie do kontroli niemieckie BAG. Sprawdzili standardowe dokumenty i było ok. Ale przyczepili się do braku "książki pracy kierowcy" po ichnemu to KONTROLLBUCH. Oczywiście nie miałem, bo podobno do 3. 5 DMC nie trzeba, ale musiałem zapłacic mandat 75 euro. Chcieli 150 euro, ale stwierdzili, że skoro jestem kierowcą i właściecielem firmy w jednej osobie to zapłacę"tylko" połowę. Trochę bolało, ale tak widocznie musiało byc. Po powrocie do kraju podjechałem do pierwszego napotkanego patrolu ITD by zasięgnąc informacji u źródła. I co?? Otóż pan inspektor w bardzo miłym tonie wyjaśnił mi, że prowadząc samochód o DMC do 3. 5 tony nie potrzebuję prowadzic żadnej książki czasu pracy kierowcy. Opowiedziałem mu zajście z Niemiec. Stwierdził jednoznacznie, że BAG popełniło błąd i powinienem się odwołac od ich decyzji. Na udokumentowanie tego dał mi ksero (w języku niemieckim-żeby na przyszłośc pokazac gebelsowi) z Dziennika Urzędowego UE L 102/4 z dn. 11. 04. 2006 gdzie pisze, że od pojazdów do 3. 5 t nie wymaga się żadnych dodatkowych dokumentów.
Co Wy na to?? ? Nadmieniam, że odwołując się będę miał na myśli nie względy finansowe, ale wykasowanie mojej firmy z komputera gdzie rejestrują mandaty.
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Pozdrawiam-JOHNY

Eurotrailer Sp. z o.o.

Posty (278)

~ktosik
2012-11-12 23:38:48
Michal - jak rozumiem masz niejakie trudnosci z czytaniem ze zrozumieniem tekstu?
na obydwa twoje pytania znajdziesz odpowiedz w poscie nad twoim
~mjkl
2012-11-21 21:31:33
lll
~greg_torun
2013-01-21 20:55:34
przeczytałwm wszystkie posty i i tak nie ogarniam
~ADI
2013-11-24 18:58:56
Witam ja jezdze tzw. busem do 3, 5 t od 4 lat dwa razy zapłaciłem za to ze nie mam tacho... raz 30 e za drugim razem 273, 5 e ogolnie nie prowadze tego. Wszystko tez zalezy w jakim rejonie niemiec sie znajdujemy i tez stad pewnie ta rozbieżnosc w kwotach
visitors
2013-11-24 19:01:26
nie dlatego
kary sa coraz wyzsze, bo jestes recydywista.
maja cie w systemie, dlatego kary beda coraz wyzsze
~ODI
2013-11-26 01:09:14
Mam pytanie Chciałem się przeprowadzić z UK do PL busem od kolegi.
Czy również powinienem prowadzić taką kartę czasu pracy?
Jeśli tak to czy od miejsca zamieszkania czy granicy DE?
Jak ma się to do przerw Weekendowych w DE?? Czy będę musiał stać??
Przepisy są nie jasne..
Z góry dziękuję za odpowiedż
visitors
2013-11-26 01:17:21
niejasne powiadasz...

to przeczytamy razem na glos?

Zgodnie z § 1, ust. 1, poz. 1 niemieckiego Rozporządzenia w sprawie załóg pojazdów mechanicznych (Fahrpersonalverordn ung) powyższy przepis nie ma zastosowania w przypadku:
- pojazdów wymienionych w Rozporządzeniu (WE) Nr 561/2006, Art. 3, litery: b) do i) oraz art. 13, litery: a) do m) oraz o) do p),

a teraz te zawile art, pkt i podpkt..

Artykuł 3
Niniejsze rozporządzenie nie ma zastosowania do przewozu drogowego:

b) pojazdami o dopuszczalnej maksymalnej prędkości nie przekraczającej 40 km/h;
c) pojazdami będącymi własnością sił zbrojnych, służb obrony cywilnej, straży pożarnej i sił odpowiedzialnych za utrzymanie porządku publicznego, lub wynajmowanych przez nie bez kierowcy, gdy przewóz wykonywany jest w związku z zadaniami powierzonymi tym służbom i pozostaje pod ich kontrolą;
d) pojazdami używanymi w razie wypadków lub doprowadzenia działań ratunkowych, w tym pojazdami używanymi w niezarobkowym przewozie pomocy
humanitarnej ;
e) pojazdami specjalistycznymi używanymi do celów medycznych;
f) pojazdami specjalistycznymi pomocy drogowej poruszającymi się w promieniu 100 km od swej bazy;
g) pojazdami poddawanymi próbom drogowym do celówrozwoju technicznego lub w ramach napraw albo konserwacji oraz pojazdami nowymi lub przebudowanymi,
które nie zostały jeszcze dopuszczone do ruchu;
h) pojazdami lub zespołami pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 7, 5 ton używanymi do niezarobkowego przewozu rzeczy;
i) pojazdami użytkowymi o statusie pojazdów zabytkowych zgodnie z przepisami Państwa Członkowskiego, w których są użytkowane, wykorzystywanymi do
niezarobkowych przewozów osób lub rzeczy.


art 13 pozostawie na pozniej.
rozgrys te kilka wersow " niejasnych" przepisow

1

~Drobek
2014-04-06 14:26:41
Siemka ja w poniedziałek jadę do niemiec na załadunek mam tą kartkę to wypisywania czasu pracy kierowcy. Ale nie wiem ile czasu mam jazdy i ile pause?? podobno na 4, 5h jazdy 45minut przerwy zgadza sie??
ese
2014-04-06 14:29:48
Nie ma to jak Profesjonalizm. A może ktoś wie po której stronie drogi się na ten załadunek powinno jechać?
~prowokator
2014-04-06 14:39:59
ese
ja wiem ja wiem..
przylatuje sie helikopterem.. Hhaa
ese, do nich nic nie dociera..

1

~prowokator
2014-04-06 14:43:31
oni nawet nie kumają, czemu niemcy wprowadzili takie wewnętrzne przepisy..
wcale się nie dziwię
jak nasi busiarze z doby 24 godziny zrobili 25 godzinna dobę
czas pracy kiero 24 godziny a dopuszczalny czas jazdy 23 godziny.. HHaa. :)
~prawnik
2014-04-07 08:47:19
Każdy kiedyś dzieckiem był, mości Panowie profesjonalisty...
Prowokatorze, ja rozumiem, ze o Polakach masz jak najgorsze zdanie, ale musze cie zmartwić, ten przepis powstal dawno temu, jak Polski busiarski transport w Europie dopiero raczkowal.
://www. bgl-ev. de/images/downloads/ service/gesetze/fahr personalverordnung. pdf

Gdybys ogladal niemiecka TV albo choć trochę czytal to bys wiedział, ze ciężko pracujący w busach Niemcy tez maja czas pracy w wielkim powazaniu.
ese
2014-04-07 10:40:02
Niemcy pracują w busach?? I to ciężko??? Nie jest to wyłącznie jeśli się jest w polskiej firmie zatrudnionym?? Ciężko pojąć..
~ah jo
2014-04-07 10:52:58
Ani chybi staliniści wymyślili w Niemczech te książki pracy kierowcy
ese
2014-04-07 10:56:16
Ale żeby to przeciw innemu kierowcy niż polskiemu..
~Rogu
2014-05-15 16:06:54
Witam, mam pytanie, jak mam wypełnic ten formularz?
Imie i nazwisko kierowcy, nr, to wiem a potem? bo nie kumam
Prosze o pomoc
visitors
2014-05-15 16:09:15
faktycznie trzeba miec mozg zaby zeby tego nie kumac

s://www. google. pl/search?tbm=isch&a mp;sa=1&q=ksi%C4 %85%C5%BCka+kierowcy +wz%C3%B3r&oq=ks i%C4%85%C5%BCka+kier owcy+wz%C3%B3r&g s_l=img. 12... 0. 0. 0. 77952. 0. 0. 0. 0. 0. 0. 0. 0.. 0. 0... 0... 1c.. 43. img.. 0. 0. 0. VwtGqTsKm1U&bav= on. 2, or. r_cp. r_qf. &bvm=bv. 66699033%2Cd. ZGU%2Cpv. xjs. s. en_US. KyzB3DMm5Kk. O&biw=1177&b ih=637&dpr=1& ;ech=1&psi=IMp0U 6SLLenT7Aa-1YCQCA. 1400162844412. 3&emsg=NCSR& noj=1&ei=b8p0U9W tKpKw7AaxxYHYDQ




usun kurde spacje z linka. obys mial co robic
~Rogu
2014-05-15 16:25:15
haha :D udało sie znaleźć te obrazki... :D
chodzi mi dokladnie o ten druk.. ://www. gitd. gov. pl/sites/default/fil es/zaswiadczenie-zgo dne-z-20-rozporzadze nia-w-sprawie-zalog- pojazdow-dni-wolne. pdf
jak wjezdrzam do niemiec mam go wypisac?
~daniello
2014-10-21 09:32:39
mam cztery pytania
1 jezdże do belgii z towarem dla kolegi do sklepu, (bez przyczepki i lawety sam bus)
jego auto, jego towar ja jezdze bez zatrudnienia,
z powrotem ciagam motorki kupione na siebie wewnatrz auta
czy powinienem miec karty?
2 pytanie
wypelniam z miejsca wyjazdu czy z granicy?
3 pytanie jezdze raz w tygodniu pozniej auto cały czas stoi, czy wypełniam równiez czas nieuzytkowania auta? czy tyko gdy jezdzone jest?
4 pytanie gdy jezdzimy we 2 jako kierowcy wypełniamy 2 karty na dzień?
~zet
2014-10-21 10:45:04
Daniello- myslę że nikt tu ci nie da wiążącej odpowiedzi, co najwyżej sie z Ciebie ponabijaja i ew przekleją niemieckie rozporządzenie mówiące o tym zagadnieniu, które to rozporządzenie przekleiło sobie wcześniej na swoją stronę ITD. I wyjdzie ze jeżdżąc sobie busikiem po kraju musisz cały czas prowadzic kontrolbucha, bo jak ci sie zdaży wypad do Niemiec to nie będziesz miał do pokazania co robiłes przez poprzednie 28 dni, no a urlopówki sobie przecież nie wypiszesz bo to by oszustwo było.

1

ese
2014-10-23 20:26:11
~daniello
(2014-10-21 09:32:39) mam cztery pytania
1 jezdże do belgii z towarem dla kolegi do sklepu, (bez przyczepki i lawety sam bus)
jego auto, jego towar ja jezdze bez zatrudnienia, -

Czyli jako kto?
~Antek
2014-10-23 20:51:23
Dywagować sobei możecie. Słusznie, ze niemcy sie za to wzieli. Kierowcy nie narzekają, "kierofcy" z uprawnieniami na taczke- nie sobie płaczą. Przykład- AETR w pl każdy miał gdzies - w d bez urlopówki lub tarcz- płaciłeś jak za zboze. A o prawie unijnym nie wam dyskutowac- nie macie pojecia o mocowaniu ładunków itp itd i setkach innych rzeczy ( nie mówie o kierowcach z B ) - wiec nie mówcie tym bardziej o czymś o czym wogóle nie macie bladego pojęcia

1

~Antek
2014-10-23 20:54:17
~polskie geszefty, ale jak jeżdżą tacy jak np. sąsiad Adama, rotfl, to czego i od kogo TY chcesz wymagac wiedzy? O amatorów udających kierowców? ( nie czepiać się bo znam fachowców z B, nie o prawko mi chodzi, a o wiedze, mentalność, umiejętności, doświadczenie itp itd )
~pogo
2014-11-07 00:53:07
a sa jakies przepisy z pauzami dla busow tez, czy jechac mozna do bulu?
~ktosik
2014-11-07 01:21:18
przeczytaj watek to sie dowiesz.
wszystko tutaj jest napisane
jacek-kuba
2014-11-07 02:35:49
pogo- bólu -po prostu. Prowadzisz wszystko tak jak w ciężarówce-tyle, że na papierze. Czas pracy, czas jazdy, pauzy i spanie.
Daniel 1 jak auto jest na firmę, masz jakieś dokumenty przewozowe, przewozisz jakiś towar to musisz mieć tachobuch 2 wypełniasz na 1 parkingu na terenie Niemiec 3 możesz stać nawet rok poza DE po wjeździe musisz mieć ostatnią kartkę 4 tak 2 karty

1

jacek-kuba
2014-11-07 02:38:03
Ktoś wcześniej pytał jeszcze o pauzy weekendowe- nie dotyczy to aut do 3, 5T
jacek-kuba
2014-11-07 02:57:21
Jeszcze taki drobiazg-poza wpisami typu godz, czas pracy, jazdy, km data należy wpisać początek i koniec trasy w DE-mam na myśli miejscowości. Mała uwaga-wpiszecie np, że przez 10 h przejechaliście np 1300km, to zamiast 80E zapłacicie przynajmniej 300E. Sprawdzą CMR, kwity z tankowania, na lapku pokażą Wam wszystkie zwężki, ograniczenia i korki na trasie.

1

~Lukas
2015-01-16 08:46:47
polecam książkę kontrollbuch ze sklepu druczki. eu tam jest wszystko opisane jak należy ją prowadzić.
~Fred
2016-02-25 12:56:50
W Niemczech jezdzisz busem bez Tacha i bez ksiazki do DMC 2, 8 t, wszystko co jest powyzej 2, 8 t podchodzi pod te same przepisy jak sam. ciezarowy 40t, jak sie nie myle oprucz tygodniowej przerwy 45 godz, to nie jestem pewny
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 54.166.145.175

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2016
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Kierowca do zabrania - Potrzebujesz się dostać do auta? A może masz wolne miejsce i możesz podrzucić drugiego kierowcę gdzieś na Twojej trasie?
Kierowca Do Zabrania

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce