VAT POLSKA Sp. z o.o.

DAF Trucks Polska Sp. z o.o.

Kilka pytań odnośnie zasad transportu do 3, 5t
ID: 36475

Witam
Chciałbym kupić samochód dostawczy do 3, 5 tony i wozić towary głównie PL-GB. Z tego co się naczytałem w necie to wynika, że z jednym samochodem dostawczym do 3, 5t ciężko przeżyć czy się rozwinąć. Postanowiłem jednak spróbować, gdyż moja żona przy swojej działalności korzysta z usług transportowych właśnie busem 3, 5t na trasie GB-PL, więc w jedną stronę już bym miał stałe zlecenie, a oprócz tego przydałby nam się samochód dostawczy. W związku z tym, że nigdy nie prowadziłem takiej działalności to mam kilka pytań. Może niektóre wydadzą się głupie dla Was starych kierowców z wiedzą i praktyką, ale prosiłbym o chwilę uwagi i odpowiedzi.

Pierwsze pytanie dotyczy CMRki. Czy jak żonie wiozę towar to też muszę te cmr-ki wypełniać czy tylko „ obcym” klientom, którzy np. tego wymagają. W necie różne rzeczy piszą ludzie. Niektórzy piszą, że nawet jak się nie użyje CMRki to i tak wszelkie przewozy np. w UE opierają się o konwencję CMR. Rozumiem, że wypełnienie CMRki pomaga w tym by mieć porządek w papierach i żeby było jasne kto za co odpowiada i czy towar został odebrany, dowieziony itp, ale chodzi mi o to, czy to jest obowiązkowe. Czy wystarczy np. tylko faktura za towar, gdy wiozę sobie, albo żonie? Skąd się bierze druki cmr i czy trzeba się z nich jakoś rozliczyć?

Drugie pytanie dotyczy przepisów w innych krajach przez, które będę przejeżdżał jadąc np. do GB. Dowiedziałem się ostatnio, że w Niemczech jest obowiązek wypełniać taką jakby książeczkę czasu pracy kierowcy (Kontrollbucher Tageskontrollblatter ) jeżeli się jeździ pojazdem o dmc pomiędzy (nie pamiętam dokładnie) 2, 6t-3, 5t lub 2, 8t-3, 5t. Czy mój czas pracy mam zacząć zapisywać w tej książeczce po przekroczeniu granicy z Niemcami i przestać zapisywać jak wyjadę już z Niemiec? Czy na tej mojej dmc 3, 5t obowiązują mnie jakieś przepisy czasu jazdy, przerw itp. w Niemczech (lub innych krajach UE)? Jakie jeszcze ważne rzeczy powinienem wiedzieć jadąc przez kraje na trasie do GB?

Trzecie moje pytanie dotyczy ile maksymalnie mogę załadować by nie łamać żadnych przepisów. Przypuśćmy, że mój samochód ma DMC 3, 5t, pusty waży np. 2 tony, to czyli towar + ja + np. pasażer + paliwo = max 1, 5t, tak? Czy mogę do tego doczepić przyczepkę lekką np. dmc 700kg i pomimo, że wszystko razem będzie powyżej 3, 5t to nie będzie mnie obowiązywał tachograf, licencje, winiety itp? Dlaczego mi to do głowy przyszło? Znalazłem w necie (w Policyjnym Centrum Informacyjnym) taką ciekawostkę: „ (... ) W tym miejscu warto zaznaczyć, iż zgodnie z tym przepisem dopuszczalna jest sytuacja, gdy posiadacz prawa jazdy kat. B, kierujący pojazdem o dopuszczalnej masie całkowitej np. 3. 4 t, ciągnąć będzie przyczepę lekką o dopuszczalnej masie całkowitej 700 kg, pomimo że dopuszczalna masa całkowita całego zestawu wynosi 4. 1 tony. ) Oczywiście chodzi tu o kat. prawa jazdy a nie rzeczy o których pisałem powyżej lecz skoro tam taki wyjątek występuje, jeżeli chodzi o przyczepkę lekką to może i tu (tacho itp) też jakoś inaczej jest? Kiedyś z jakimś facetem z ogłoszenia rozmawiałem o transporcie jego samochodem dostawczym, to mi powiedział, że może wziąść max 1, 6t towaru, chyba, że przyczepi przyczepkę to więcej weźmie. Powiedział, że transport będzie droższy tylko o koszt wynajęcia tej przyczepki ze Statoilu. No i ciekawi mnie teraz czy koleś miał tacho i licencję czy może można lekką przyczepkę przyczepić do busa 3, 5t beż żadnych dodatkowych zobowiązań?

Z tego co się zorientowałem w necie to żeby założyć „ usługi transportowe” pojazdem do 3, 5t to wystarczy tylko założyć działalność gospodarczą o tym profilu i nie potrzeba nic więcej np. licencji – czy może się mylę?
Niekiedy w ogłoszeniach o sprzedaży samochodów dostawczych do 3, 5t można przeczytać, że pojazd jest zarejestrowany jako ciężarowy – co to dokładnie oznacza i jakie ma konsekwencje do tego co pisałem powyżej?

Dziękuję za cierpliwość w czytaniu i proszę o odpowiedzi.

Pozdrawiam
Rade k

~Radek
*.cust.relish.net

Eurotrailer Sp. z o.o.

Posty (23)

~Maryan
2010-08-31 10:26:46
Popciu kasy jest opór.
Zobacz ile fur po drogach śmiga.
Śmiało.
~wojtek
2010-09-01 14:06:22
Witam koledzy jaki nr. dzialalnosci gosp. na transp. krajowy i zagraniczny busem do 3, 5t za pomoc dzieki
zainteresowany2
2010-11-19 09:46:31
Witam mam pytanie czy za przekroczenie czasu pracy kierowcy o kilkadziesiat minut np. dnia 1. 11. 2010 a ITD zatrzyma mnie do kontroli dnia 6. 11. 2010 czy beda mogli nałożyć kare a jesli tak to kiedy bede miał czyste konto na karcie chipowej? z góry dziękuję
~kiero
2010-11-19 18:17:37
jest jedna bardzo wazna zasada
BRAK ZASAD tylko piz/da non stop mało spania duzo jazdy, szybkiej jazdy np poznań -barcelona 28 godzin, kasa ekstra 55 gr za km
Kwiatula
2010-11-24 21:18:02
55 gr z km to faktycznie kasa ekstra...
~masterdriver
2010-12-13 09:46:49
~kiero ciekawe jak długo pociągniesz w takiej gonitwie a wystarczy, że raz ci sie oko przymknie i wszystko sie skończy czego ci oczywiście nie życze
~ASDFS
2011-01-15 18:55:13
NIEMCY - OBOWIAZUJE KARTA PRACY KONTROLLBUCH OD 2. 8 TONY..
darekjay
2011-01-22 23:57:15
czytajcie daty zkladania watku
~marti
2011-03-21 18:21:15
ile trzeba misiecznie sie naganiac wlasnym busem zeby wyjsc na swoje?
~ozz
2011-05-12 15:48:04
Kwestie posiadania książki dla samochodów do 3, 5T jest oczywista, co będzie natomiast gdy pod tego busa podepnę przyczepkę towarowa z DMC 750kg lub więcej? Książka obowiązuje pewnie dalej, ale czy coś ponadto? Bo chyba nie tacho?
~Druczki. eu
2012-03-01 11:06:42
Książka kontrolna czasu pracy kierowcy KONTROLLBUCH dostępna w sklepie www. druczki. eu
~EWELINKA
2013-10-23 17:27:09
da sie zarobic tylko trzeba myslec i lubic prace i cierpliwosc. jak to masz to caly czas z gorki ; )
~Ojciec
2013-11-08 15:27:47
Zamierzam kupić w Niemczech samochód Mercedes Sprinter (8 siedzeń - ładowność do 3. 5t). Czy na czas podróżowania przez Niemcy do kraju muszę wypełniać 'ewidencję czasu pracy kierowcy'? Czy po zarejestrowaniu go w kraju jako osobowy - 8 miejsc i podróżując w przyszłości po Niemczech również będę musiał wypełniać 'ewidencję czasu pracy kierowcy'? Nie prowadzę działalności transportowej, ani przewozu osób. Auto użytkowane będzie wyłącznie jako prywatne (mam dużą rodzinę). Obecnie mam Mercedesa Vito, ale nie mieścimy się. Muszę mieć coś większego.
~kij
2013-11-08 15:32:03
Ojciec, to kup autobus, jak sie rodzinka powiekszy to jak znalazl
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 54.91.243.175

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2016
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Kierowca do zabrania - Potrzebujesz się dostać do auta? A może masz wolne miejsce i możesz podrzucić drugiego kierowcę gdzieś na Twojej trasie?
Kierowca Do Zabrania

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce