etransport.pl > Forum > czas pracy kierowców
Grupa tematyczna: Czas pracy, Diety i Zarobki
ID: 2891

czas pracy kierowców

  
~time
*
Posty (219) »

skocz na koniec stronyskocz na koniec strony

« poprzedni ekran 5 z 8 następny »
~Sesek
(2008-05-24 13:45:38)
Wydaje mi się że czas został przekroczony o 3:30 godziny z uwagi na to że praca odbywała się w porze nocnej tzw. minimum 4:00 godziny a wtedy obowiązuje 10:00 godzin pracy w dobie?Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~w4prp23
(2008-05-24 13:52:15)
kolego co dopiero zaczyna bedziesz robił po 20h i będziesz miał zdazenie ze smiertelnym nawet nie ze swojej winy to odrazu jest paka polskich drajwerow jest masa za kratami a jak na dzikm kraju trafisz w KAZAMATY to chaty nie zobaczyszZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~xyz
(2008-05-24 14:05:55)
Sesek - zaskakujesz mnie. wydawało mi się że wiesz wszystko. a tu nagle jakaś wątpliwość?

ale wyjasnię wątpliwości. nie ma ograniczenia czasu prowadzenia w ciągu doby. jest ograniczenie czasu prowadzenia pomiędzy dwoma odpoczynkami dobowymi 9h/11h. sam fakt zrobienia 13h30 jazdy w ciągu doby zegarowej nie jest sprzeczny z prawem.

po drugie ograniczenie 10h pracy na dobe gdy czas pracy w nocy przekracza 4h - dotyczy tylko kierowców zatrudnionych na podstawie umowy o pracę u polskiego pracodawcy. nie dotyczy kierowców na działalności, ani kierowców prowadzących własne pojazdy. nie musi dotyczyć kierowców zatrudnionych u przewoźników zarejestrowanych w innych krajach - tą kwestię regulują prawodawstwa poszczególnych krajów. nawet nie jestem pewien czy ten przepis stosuje się do kierowców zatrudnionych w zadaniowym systemie czasu pracy - u mnie kierowcy w nocy śpią, więc dla twojego hipotetycznego przypadku nie będę specjalnie studiował KP. w każdym razie stwierdzenie że dobowy czas pracy jest przekroczony jest mozliwe dopiero po stwierdzeniu że kierowca jest zatrudniony na podstawie UMOWY O P[RACE WG POLSKIEGO PRAWA PRACY. w dodatku wtedy czas pracy jest przekroczony o 3h45min - bo z 15min przerwy w pracy (np. z pierszego odpoczynku 1h) jest zaliczane do płatnego czasu pracy - czego nie zauważyłeś.

i skoro znasz 'tygodniowy rozkład' to czemu nie poprawiłeś ~w4prp23? przeciez on popełnił błąd. tygodniowy limit wynosi 6 okresów po 24h od rozpoczęcia pracy po odpoczynku tygodniowym, a nie 6 okresów prowadzenia. zatem 'skrócenie' doby do mniej niż 24h nie stwarza ryzyka zakazu jazdy w sobotę o ile nie przekroczy się łącznie 56h jazdy tygodniowo. w jednym tygodniu można mieć nawet kilkanaście okresów prowadzenia - np codziennie od 6:00 do 7:00 i od 18:00 do 19:00 po jednej godzinie jazdy, przedzielone kilkunastoma regularnymi odpoczynkami dobowymi po 11h każdy.
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~xyz
(2008-05-24 14:09:13)
Młody - a może mam cie jeszcze pilotować w trasie? mam podać wszystko usystematyzowane na tacy? za takie rzeczy bierze się duze pieniądze. po pierwsze wróć na kurs. po drugie kup sobie jakąś książke i dokładnie przestudiuj. jak będziesz miał jakieś konkretne wątpliwości - chętnie pomogę. ale na pytania w stylu - to jak to jest z tym czasem? - nie odpowiadam. bo o tym można całą książkę napisać. i ci co piszą - dostają za to po kilka / kilkanaście tysięcy zł. więc ja za darmo twojego maila nie nakarmię. Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~Młody
(2008-05-24 15:00:52)
~xyz pekasiak stary zachowujesz sie jak drajver z pksu!!! młody z problemem i żebyś mu pomugł to ty kozyści materialne chcesz brać powodzenia i chciałbym żeby tobie tak samo kase zabierali za wszystkoZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~xyz
(2008-05-24 15:11:12)
Młody - widać, żeś tu nowy. wiec potraktuję Cię życzliwie. chcesz odpowiedzi na pytania - to zadaj konkretne pytanie. chcesz poznać wszystko naraz - kup książkę. forum nie jest źródłem wiedzy, tylko miejscem wyjasniania konkretnych wątpliwości i wymiany poglądów. a jak zajrzysz na poczatkowe strony tego wątku to znajdziesz wiele ciekawych informacji, w rtym wskazanie wszystkich istotnych przepisów. ale musisz troszeczkę poszukać i poczytać. nie oczekuj, że ktoś Ci wyśle mailem gotowca. trochę własnego wysiłku. Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~~xyz~~
(2008-05-24 15:33:19)
~xyz idź sobie juz z tego forum bo nie mozna czytać tego co piszesz. Tak się mądrzysz a chłopakowi nie chcesz pomóc, myślisz tylko o kasie!!!Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~xyz
(2008-05-24 15:39:39)
właściwie to nie ma sprawy. mogę spadać i więcej wyjaśnień przepisów nie podawać. skoro dla jakiegoś ćwierćinteligenta forumowego to wymądrzanie. a niechęć do przesłania WSZYSTKIEGO o czasie pracy i paragrafów na meia - to chęć zysku. cóż, jak nie umiesz czytac ze zrozumieniem, to prawdopodobnie już nigdy się nie nauczysz. i będziesz skazany na prawo wykładane na uniwersytecie parkingowym. Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~~xyz~~
(2008-05-24 15:45:46)
wiesz co ~xyz śledze to co piszesz od jakiegoś czasu i wszystkim wciskasz kit że nikt nie umie czytać ze zrozumieniem. Nie grozi mi jak piszesz wykładanie prawa na uniwersytecie parkingowym to samo moge powiedzieć o Tobie. Chcesz byc pomocny ale nie wychodzi Ci to za bardzo. Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~ksiegowa
(2008-05-24 16:29:25)
no i znowu fajna dyskusja konczy sie obrazami

xyz udziela wam konkretnych odpowiedzi na konkretne pytanie
nie wymagajcie zeby wam cytował ustawy bo nie tędy droga

a jezeli chodzi o czas pracy to ja tez dorzuce swoje trzy grosze, chociaz niektórym sie to nie podoba

mówicie cały czas nie o czasie pracy tylko o czasie jazdy
i tu macie racje

ale czas pracy to nie tylko czas jazdy
wszystko tez zalezy jaki system pracy jest u danego pracodawcy np:
zadaniowy (kontrowersyjny w transporcie)
równowazny,
przerywany,
podstawowy

tak czy inaczej w przykładzie który podał wyżej Sesek jest wszystko w porzadku jezeli chodzi o czas jazdy

ale w czasie pracy robi sie galimatias, bo od godziny 19 zaczyna sie niby nowa doba, ale niestety doba musi sie zaczaz znowy o 24, tak wiec to co pojedziesz od 19 do 24 to sa nadgodziny dla danego dnia pracy!!!


uuuuuu, a 5 nadgodzin w dobie to ja czarno widze jezeli chodzi o te sporne 416 w roku


ciekawe kto wie o co mi chodziło, bo ja sie juz zakreciłam

a to jest dowód na to ze te sprawy nie sa takie jednoznaczne jak by sie wydawało Młodemu
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~~~~~
(2008-05-24 16:34:20)
o to mi sie podoba. Księgowa super, ty jak zwylke konkretnie. PozdrawiamZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~ksiegowa
(2008-05-24 16:36:33)
dzieki a kto pisze?Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~xyz
(2008-05-24 16:37:49)
księgowa - skad kontrowersyjność systemu zadaniowego? w transporcie towarowym to system nie tylko najlepszy dla pracodawcy, ale też najbardziej naturalny z punktu widzenia charakteru pracy. co więcej - miałem kontrolę z PIP i jedna z pierwszych sprawdzanych spraw był system czasu pracy. nie mieli żadnych zastrzeżeń do systemu zadaniowego. i z żadnego przepisu nie widać wątpliwości stosowania tego systemu.

a z drugiej strony - to że w jednym dniu jest 5h nadgodzin nie oznacza naruszania 416h nadgodzin rocznie. przecież w transporcie dominują systemy 3/1 itp. nadgodziny zostaną, ale jeśli co 3 tygodnie masz tydzień wolnego to z incydentalnych 5h robi się średnio poniżej 8h tygodniowo i jest ok.
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~ksiegowa
(2008-05-24 16:38:33)
bo ja tu pierwotnie weszłam po to, aby sie wymieniac doswoadczeniami, spostrzeżeniami itp
ale niestety, mało kiedy sie to udaje
przewaznie konczy sie na obrażaniu
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~ksiegowa
(2008-05-24 16:44:36)
oczywiscie ze jeden dzien nic nie znaczy w przxypadku 416
ale kierowała sie tym, ze gdyby tak codziennie robic to byłoby kiepsko


ciekawe co mówisz o zadaniowym
w mojej firmie był brany pod uwage ale niestety szef nie chce zadzierac z PIP a oni niejednoznacznie odpowiedzieliu nam na zapytanie

nibt tak, ale nie zawsze... i takie tam
wiec staneło niestety na równowaznym

zgadzam sie z toba ze zadaniowy jest najbardziej racjonalny, bo kierowca sam sobie reguluje prace

ciekawe ze u ciebie to działa
musze pomyslec nad tym
jest to prostrzee w obliczeniach
chocia sz mi tachoscam liczy, ze nie mam problemu
problemem jest ilosc nadgodzin

( zapłaconych, żeby mnie tu zaraz związkowiec nie zaczepił)
mój szef moze nawet 800 nadgodzin zapłacic, ale nie o to chodzi...
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~Sesek
(2008-05-24 16:46:13)
Dzięki serdeczne za wyjaśnienia.

Przykład dotyczy działalności na potrzeby własne.
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
Podgląd konta dyziodyzio
(2008-05-24 16:51:09)
widzę że mój wpis o max 60 czasu pracy tygodniowo i średnim 45h. w okresie rozliczeniowym czasu pracy przeszedł bez echa a szkoda bo to jest nasz czas pracy a co za tym idzie nasze pieniądze za nadgodziny i to wcale nie małe nawet jeśli ktoś pracuje na najniższej stawce ma szanse odzyskania ładnej sumki za nadgodziny i nawet jeśli firma płaci za nadgodziny ryczałt to zgodnie z interpretacją PIP jeśli ten ryczałt jest zbyt mały w porównaniu z faktycznymi nadgodzinami ma obowiązek wyrównania sumy ryczałtu do faktycznych nadgodzin wypracowanych. dlatego koledzy za i rozładunek oraz pozostałe czynności zgodnie z ustawą o czasie pracy tacho na młotki. to jest wasz czas pracy i za to należą się wam pieniądzeZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~xyz
(2008-05-24 16:54:03)
księgowa - przyznam, ze pierwszy raz spotykam się z taką wątpliwością. powiem więcej - wszystkie znane mi firmy po sąsiedzku też stosują zadaniowy. równoważny jest dobry przy jeździe wkoło komina (np. dystrybucja) i w komunikacji miejskiej. przerywany w autokarach wycieczkowych, podstawowy chyba tylko w transporcie wewnętrznym np. na terenie kopalni Bełchatów. a do międzynarodowego transportu towarów - tylko zadaniowy. jeden wyjątek - jakiś transport wahadłowy w ściśle określonym grafiku między dwoma magazynami.
pytanie - skoro masz równoważny system to chyba musisz ustalać grafik pracy na 2 tygodnie do przodu? (popraw jeśli się pomyliłem). przecież w miedzynarodówce nie da się zaplanować wiecej niz 2 ładunki do przodu.
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~xyz
(2008-05-24 17:15:55)
dyziu - o 60h max tygodniowo napisałem wczoraj ok 16:00, zajrzyj na poprzednią stronę tego wątku. a z tym średnio 45h trochę się mylisz. średnio powinno być 40h tygodniowo oraz maksymalnie 8h nadgodzin tygodniowo w przyjętym okresie rozliczeniowym (nie dłuższym niż 4 miesiące) - czyli max 48h.

co do ryczałtu na nadgodziny to w ogóle według mnie nie powinno byc stosowane w transporcie. ryczałt można stosować gdy nie ma bezposredniego nadzoru nad pracownikiem, w związku z czym nie można precyzyjnie ustalić faktycznego czasu pracy. w transporcie ponad 3, 5t DMC są tachografy i czas aktywności jest rejestrowany. kłopot może sprawiac jedynie podział na czas pracy i czas dyżuru, jesli pracownik nie manipuluje prawidłowo tachografem. i jedynie to można ustalać ryczałtowo.
zresztą niezaleznie od systemu czasu pracy pracownik podlegający ustawie o czasie pracy kierowcy musi mieć prowadzoną dokładną ewidencję czasu pracy. więc faktycznie nadgodziny, dyżury i czas pracy w porze nocnej i tak musi być ustalony. więc płacenie nadgodzin ryczałtem jest niedopuszczalne, gdyż mogłoby dojść do zaniżenia wynagrodzenia. a to jest niedopuszczalne nawet za zgodą pracownika.
dlatego można ten ryczałt traktować jedynie jako zaliczka na nadgodziny, a po zakończeniu okresu rozliczeniowego - należy precyzyjnie wyrównać dodatki za nadgodziny, dyżury i pracę w nocy.
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~xyz
(2008-05-24 17:27:15)
księgowa - jeszcze jedna rada (właściwie dla Twojego szefa). podejście "nie lubie zadzierać z PIP" jest z gruntu fałszywe. w ten sposób można też nie wrzucać jakiś rzeczy w koszty bo się urzednikowi nie podoba, albo prowadzenie dokumentów które nie są niezbędne.
wszyscy kontrolerzy maja skłonność do wywyższania sie i pokazywania że są ważniejsi od szarego obywatela. unizone podejście tylko ich w tym utwierdza. ja już przeszedłem kilkadziesiąt kontroli w tej i poprzednich firmach. przy ostatniej kontroli PIP inspektorka wzięła segregator z teczkami osobowymi z gębą: "gdzie badania wstępne kierowcy" z sugestią, że jak się zobowiąże szybko uzupełnić, to nie będzie wnosiła o mandat, a jedynie zobowiąże do usunięcia tej wady. ja spokojnie pokazałem przepis z ustawy o TD, który zrównuje okresowe badania lekarskie kierowców z badaniami z Kodeksu Pracy i już o tym nawet nie wspomniała w protokole. choć niejeden szef dla świętego spokoju natychmiast pościągałby kierowców z tras i wysłał na badania wstępne, mimo ważnych badań okresowych. i tylko poniósłby zbędne koszty.
wg mnie należy wszystko robić zgodnie z przepisami, a wtedy żadne zastraszania kontrolerów (i szantaże pracowników) nie bedą mi groźne. czy z obawy o nieuniknioną kontrolę mam rezygnować ze zwrotu VAT i robić nieustanne przeniesienia na kolejne miesiące? czy jednak zadbać o prawidłowe księgowanie wszystkiego i zawnioskować o zwrot bezpośredni? jeśli mam permanentną nadwyżkę naliczonego - to nie mogę się bac kontroli.
tak samo doradzam - zmień system czasu pracy na zadaniowy. bo w tej branży jest najwłaściwszy. a że szef się boi kontroli? jego zmartwienie. po 10-tej kontroli to będzie dla niego rutyna.
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
Podgląd konta dyziodyzio
(2008-05-24 17:35:20)
zgadza się xyz toteż tylko dlatego to podniosłem ponieważ większość firm i kierowców traktuje czasy załadunków itp. jako pauze w świadomości większości kierowców jest zakodowany tylko i wyłącznie czas jazdy, śmiem twierdzić że 80% nie wie że istnieje coś takiego jak czas pracy i niestety większość firm to wykorzystuje nie płacąc w ogóle za nadgodziny ewentualnie próbując się wykpić symbolicznym ryczałtemZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~ksiegowa
(2008-05-24 17:46:15)
xyz masz racje

co do zadaniowego to napisałam, musimy to rozwazyc, byc moze masz racje

Jedno wyjasnienie, w mojej firmie funkcjonuje transport tylko krajowy,
aczkolwiek wyjazdy sa tygodniowe
kierowcy wyjezdzaja w poniedziałek z rana, a wracaja z zasady w piatek, rzadko w sobote.
Co do podejscia do kontroli tez masz racje
Tyle tylko ze musisz to prawo dobrze znac, aby nie dac sie zagiac kontroli. musisz znac swoje prawa.

w kwesti tych badan to sprawa jest zadziwiajaca, dlatego że nawet lekarze nie wiedza jak podejsc do sprawy
nie wiedza na jakim druku powinni wypisywac zaswiadczenia

nie stety wiekszosc pracodawców tez nie wie ze nie musi biednego kierowce ciagac po lekarzach...

takich spraw w naszym kochanym transporcie jest wiele i dlatego to wszystko przesparza tyle wątpliwosci na tym forum tez.

Ja koncze na dzisiaj moja prace
Kierowcy wypoczywaja a administracja liczy, tak bywa.
miłego wieczorka zycze
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~ksiegowa
(2008-05-24 17:48:18)
dyzio chyba jestes niesprawiedliwy

nie znam firmy transportowej, w której nie prowadzi sie ewidencji czasu P R A C Y i nie wypłaca sie dodatków

tak było jakies 3 lata temu

dzis juz chyba nie
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~xyz
(2008-05-24 17:50:37)
dyzio - moim zdaniem to mity. albo ja mieszkam w mieście o wyjatkowej świadomości prawa pracy. na kilka firm, które dobrze znam - tylko w jednej nie ma nadgodzin liczonych bezpośrednio z tarcz. w tej firmie jest "legalny" ryczałt, bo kierowcy są "zatrudnieni" na działalności gospodarczej. i właściciel tej firmy przyznaje wprost - płaci swoim kierowcom podobnie jak my, ale ma koszt mniejszy o wynagrodzenie kadrowego. on w ogóle nie ma nikogo na etacie, więc nawet nie ma firmy zgłoszonej w PIP. to ogroman oszczędność.
natomiast wszystkie inne znane mi firmy prowadzą ewidencję czasu pracy z tarczek i normalnie płacą wszystkie składniki wynagrodzenia, łącznie z 20% dodatku za pracę w nocy.
faktem jest że połowa kierowców nigdy nie zainteresowała się tym tematem. i zamiast zwyczajnie poprosić o wgląd do ewidencji czasu pracy (mają do tego pełne prawo) wolą żalić się na forum że nie mają płacone nadgodzin. wręcz chodzą mity, że na umowie op pracę 1126zł, a wypłaty 4000zł, czyli reszta pod stołem. tymczaem ta różnica to po prostu diety i nadgodziny. jak wszystko idzie przelewm to kierowca nawet nie wie że ma w tym nadgodziny. ale one są normalnie naliczane. żaden świadomy szef nie pozwoli sobie na nieliczenie nadgodzin i jakieś płacenie pod stołem. bo PIP mogłaby nakazać wypłacenie drugi raz masy pieniędzy.
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
Podgląd konta dyziodyzio
(2008-05-24 18:07:53)
no to może ja mam tylko takie doświadczenie :) nie będę tu wymieniał firm z nazwy ale mogę podać kilka z dolnego śląska i to firmy jedne z większych gdzie jest tylko płacona podstawa ewentualnie plus ryczałt za nadgodziny ( symboliczny ) z resztą pytając się w trasie kierowców z innych polskich firm na pytanie czy przełancza tacho podczas rozładunków czy załadunków na młotki robią tylko zdziwioną minę. to o czymś świadczy.
jedyną firmę na dolnymśląsku którą znam i która przestrzega czasów pracy zgodnie z kodeksem pracy to jest Polmiedź tak że naprawdę śmiem twierdzić że coś takiego jak płaca za nadgodziny to dla większości kosmos
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
Podgląd konta dyziodyzio
(2008-05-24 18:18:05)
to jednak śmiem twierdzić xyz że żyjesz naprawdę w dziwnym mieście :) :) :) pracowałem kiedyś w jednej z większych firm na dolnym śląsku płatność ( obecnie około 200 autek) podstawa plus tz. dieta strefowa od kursu czyli dokładnie wiedziałem co i ile za co. i nie było możliwości w to wcisnąć kwoty za nadgodziny o której bym nie wiedział. i taki system płacowy jest w większości firm, zresztą tak jak pisałem wyżej pytając kierowców czy przełanczają tacho na tz. młotki robią tylko zdziwioną minę a to o czymś świadczy. bo logicznie rozumując przynajmniej według mnie gdyby mieli płacone za nadgodziny to pilnowali by czasu pracy. Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~xyz
(2008-05-24 18:22:41)
dyzio - przełączanie to jedno, a liczenie nadgodzin to drugie. u mnie też nikt na młotki nie przełącza. ale zgodnie z umową o pracę - od wjazdu do wyjazdu z przeładunku wszystko zaliczam do dyżuru, a 30min na inną pracę. dodatkowo 10min dziennie na obsługę codzienną. tak samo serwis: 30min to inna praca, reszta dyżur. oczywiście dyżur płatny zgodnie z KP 60% podstawy.
a że na radiu tak mówią? nie dziwi mnie to. połowa kierowców nie rozróżnia czasu pracy od czasu jazdy, o dyżurze nie wspominając. to co oni mają mówić na radiu? oni nawet nie wiedzą z czego skłąda się wynagrodzenie. Ty mówisz że znasz jedną firmę na Dolnym Śląsku płacącą nadgodziny. a ja Ci mówię że w jednej niedużej miejscowości na Dolnym Śląsku znam 6 firm (w sumie jakieś 50aut) i wszystkie płacą nadgodziny (w tym ta jedna ryczałtem - bo kierowcy na działalności). tylko ja mam wiedzę z pierwszej ręki (nieraz konsultowałem różne sprawy z szefami i kadrowymi w tych firmach), a Ty z CB i parkingów. a wiedza parkingowa jest niestety tragiczna.
wierz mi - żaden świadomy pracodawca nie zaryzykuje nieprawidłowości w tej sprawie. tarcze i kart TC są tak skutecznymi weryfikatorami, że nie da się robić numerów z lewą ewidencją, jak swego czasu w pewnej sieci marketów. po prostu szef firmy celowo fałszującej (albo nieprowadzącej) ewidencję czasu pracy moze trafić do więzienia. a skazanie nawet na najmniejszą grzywnę powoduje utratę licencji.
tylko bezmyślni przewoźnicy (wiem, są tacy) nie znają prawa i ekonomii, a pchają się w biznes. i u takich nie ma ewidencji, nie ma nadgodzin itp itd. powiem Ci że najczęściej to są przewoźnicy - byli kierowcy, którzy uważają że transport znają od podszewki. a w rzeczywistości nie mają zielonego pojęcia o prowadzeniu przedsiębiorstwa. pojęcia Kodeks Pracy, podatki itp itd to dla nich czarna magia. bo skoro pracując na stanowisku kierowcy nigdy nie zainteresowali się z czego składa sie ich wynagrodzenie, top teraz nie wiedzą jakie składniki naliczać swoim pracownikom. niektórzy zatrudniają księgowe, a inni płacą pod stołem. i tak na prawdę tylko w takich firmach jest problem. przynajmniej jeśli chodzi o kodejks pracy.
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
Podgląd konta dyziodyzio
(2008-05-24 18:39:10)
xyz to nie jest tylko wiedza tz. parkingowa czy z CB mam ładnych kilkanaście latek praktyki w transporcie międzynarodowym nie wspominając o krajówce wcześniej i z niejednego koryta jak to mówią jadłem w nie jednej firmie pracowałem poczynając od okoli swojego miejsca zamieszkania po wrocław, poznań i obecnie okolice Z. G. i były to firmy w których pracowałem po kilka miesięcy ale i firmy w których pracowałem po kilkanaście lat i zaznaczam że jeśli zmieniałem firmę to nie dlatego że zostałem z niej zwolniony piszę tu tylko dlatego o tym że jakie metody płacenia są większości firm i zaręczam ci że jeśli chodzi o stan faktyczny to firm w których faktycznie jest prowadzona ewidencja czasu pracy zgodna ze stanem faktycznym przepracowanego czasu jest naprawdę mało a to twoje twierdzenie że kierowca nie wie jakie składniki wynagrodzenia spływają mu na konto, to sorki ale nie traktuj nas wszystkich jak traktorzystów ( chociaż niektóre wypowiedzi moich kolegów po fachu na tym forum by o tym świadczyły ) Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
Podgląd konta dyziodyzio
(2008-05-24 18:44:48)
ponadto wbrew niektórym wypowiedzią kolegów na forum na twój temat ja naprawdę dosyć często czytam twoje wypowiedzi i twierdzę jedno że nie jeden tz. szef powinien brać z ciebie przykład a na pewno w pl. nie było by tego burdelu jaki obecnie panuje w pl. transporcie szczególnie w relacjach szef-pracownikZagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
~xyz
(2008-05-24 18:57:39)
dyzio - nie wrzucam wszystrkich do jednego wora. używałem pojęć "połowa" kierowców w odniesieniu do znajomości należnych skłądników, oraz "większość" w odniesieniu do rozpoznania co faktycznie wpłyneło na konto.
trochę kandydatów do pracy się przez moje biuro przewinęło. gdy pokazywałem na umowie dokładne wyszczególnienie składników wynagrodzenia - to 90% kandydatów pytało: to ile tego będzie na rękę. dla nich zsumowanie kilku pozycji stanowiło trudność.
a z drugiej strony ci kierowcy którzy u mnie pracują dobrze wiedzą od czego zależy wynagrodzenie i na ile mogą liczyć. ale żaden nie sprawdza co kwartał ewidencji. więc teoretycznie też mogliby mówić że są oszukiwani. akurat po nich się tego nie spodziewam. bo akurat oni są tą świadomą mniejszością.
ale z tyloma kierowcami juz rozmawiałem, ze znam średnią.
a średnia jest tak:
- w pierwszym tygodniu po ukazaniu się ogłoszenia 90% zgłaszających się chetnych to zupełne gamonie (w tym połowa ma przepity wygląd)
- w drugim tygodniu około 50% należyt od razu wyprosić.
- w trzecim tygodniu przychodzą ci którzy maja przyzwoitą pracę, a szukają lepszej. wśród nich przeważają normalni kierowcy, posiadający spore doświadczenie, przyzwoitą wiedzę i wśród nich mozna wybrać odpowiedniego kandydata. ale nawet w tym trzecim tygodniu większość nie potrafi policzyć:
podstawa 1200
premie 200-300zł
nadgodzin y, dyżury 300-400zł
razem 1800zł brutto / 1200netto
diety 850eur/2900zł
- odpowiedź kierowcy - to ile to będzie na rękę.
(powyzsze dane są przykłądowe, ale zbliżone do moich danych przy załozeniu: co drugi weekend 3 dni w domu)
po takich doświadczeniach z kandydatami do pracy wiem, że hasła (również Twoje) że większość szefów nie płaci nadgodzin muszę brać z dużą rezerwą.
Zagłosuj
Zagłosuj
Podgląd
« poprzedni ekran 5 z 8 następny »

skocz na początek stronyskocz na początek strony

Twój adres IP: 54.205.221.22 = ec2-54-205-221-22.compute-1.amazonaws.com

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa.


a co ty o tym myślisz ?

Ile jest 5+4 ?
Masz dość spamu w wątkach? My TEŻ!
Skoro nie masz konta to poproszę o odpowiedź na to proste pytanie. Udowodnij, że jesteś człowiekiem. Raz odpowiesz i masz spokój, na dziś.


Podpis:



Net4car Marcin Szymański Spółka Komandytowa
Moje konto
Zaloguj się Zarejestruj się
OSTATNIO KOMENTOWANE »
Wątek forumUWAZAJCIE OSZUST!!!RAGA SERVICE HELSINGBORG (5) »
Wątek forumSZUKAM FIRANKI DO WYNAJECIA OD ZARAZ (1) »
Wątek forumczy ktos cos wie na temat firmy Mielczarek ze Zdunskiej Woli? (1489) »
Wątek powiązany z artykułem prasowymApel Komisji Europejskiej (1) »
Wątek forumFirmy, które nie płacą! (4) »
Wątek forumOpinie na temat firmy AQUILLA (556) »
Wątek forumna logintrans. pl znajde ładunki na busa do 3, 5 dmc po polsce? (77) »
Wątek forumSamat (45) »
Wątek forumuwaga kierowcy na oszusta (24) »
Wątek forumczy ktoś zna firmę kelc z wałcza? co to za firma (156) »
Wątek powiązany z plikiem wideoBaczek na motocyklu wykonany w bardzo zym miejscu (5) »
Wątek forumFirmy z Wałcza (zachpom. ) ktoś coś wie? (16) »
Wątek forumJa chce jezdzic !!! (22) »
Wątek forumtimo com gielda transportowa (53) »
Wątek powiązany z artykułem prasowymPrzedświąteczne podwyżki są nieuniknione (1) »
Wątek forumJaka giełde transportowa wybrac? (28) »
Wątek powiązany z artykułem prasowymWITD: Jazda na śpiocha (5) »
Wątek forumkierowca do zabrania Wałcz-Michendorf A 10. (4) »
Wątek forumSCHADE BĘDZIN- USÓWAJĄ WĄTKI (22) »
Wątek forumregesta opinie (47) »
Wątek forumTranssped Malawa (96) »
Wątek forumRafi trans - Niepołomice - naciągacze (12) »
Wątek forumUWAGA NA FIRMĘ KRONENGOLD vel BETA CONSULTING Z KIELC!!!WIELKA ŚCIEMA!!!NIE PŁACĄ!!! (5) »
Wątek forumBETON-BYTOM NIE PŁACĄ OSZUŚCI (14) »
Wątek forumPAPIERNIA KAWĘCZYN A&B PAPER!! NIE PŁACĄ!!! (5) »
Wątek forumVASCO BOHEMIA S.. L NIE PŁACĄ!!!!!! (26) »
Wątek forumKtóre spedycje nie płacą? Ostrzeżenie dla innych (4) »
Wątek forumCS TRANS ŚWIDNICA NIE PŁACĄ (30) »
Wątek forumFIRMY KTÓRE NIE PŁACĄ W TERMINIE KIEROWCOM, LUB PŁACĄ ŚMIESZNE PIENIĄDZE (426) »
Wątek forumHil-Gaz Gniezno- jak płacą?? (8) »
Wątek forumDużo dłuznikow jest na timo? (18) »
Wątek forumUWAGA OSZUST (3) »
Wątek forumbiedronka wojnicz... (3913) »
Wątek forumForum pomaga złodziejom i oszustom (26) »
Wątek powiązany z artykułem prasowymWITD: Oszust (96) »
Wątek forumOPTIROAD - OUTSIDER OSZUST!!! UWAGA!!! (2) »
Wątek forumAMAR SUSZARKI ZŁODZIEJ, OSZUST, NACIĄGACZ OPINIE (3) »
Wątek forumoszust Karol Urbaniak z Będargowa koło Pełczyc (8) »
Wątek powiązany z blog.etransport.plZgłoś do moderacji (35) »
Wątek forumOszust (17) »
ZOBACZ TEŻ »
Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2014
trafficban.com

Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Kierowca do zabrania - Potrzebujesz się dostać do auta? A może masz wolne miejsce i możesz podrzucić drugiego kierowcę gdzieś na Twojej trasie?
Kierowca Do Zabrania

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
© 2014 Novemedia Ltd, all rights reserved. etransport.pl logotype is registered trademark of Novemedia Ltd