Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Czas pracy kierowcy

ID: 229541


Witam, pisze do was z pytaniem co mam zrobic w obecnej sytułacji, wczoraj 23. 02 zajechałem na parking zakończyłem dzień pracy na tachografie cyfrowym po 13 godzinach pracy i następnie bylem zmuszony przestawić ciężarówke okolo 300metrów powodując przerwanie pauzy i rozpoczęcie jazdy jak wysiadalem z auta to tylko wcisłem pauze na tachografie i wyszedlem. Co teraz mam zrobić w takiej sytułacji musze zrobić wydruk z tachografu i to jakos opisać?
Prosił bym o pomoc, młody kierowca

~arek
*.146.37.174.mobile.internet.t-mobile.pl

Posty (16)

~arek
jak w temacie...
~Fryc
Jak się zamieściłeśpi w 15h to ok jak ponad to masz problem bo nie będziesz miał pauzy 9 godzin.
~arek
Chodzi o to ze musiałem zrobic 11pauzy i teraz nie wiem czy sie wyrobilem z czasem, jest szansa jakos to opisac na wydruku czy cos?
~Ktoś
Nie rozumiem jak to nie wiesz czy wyrobiłeś się z czasem. Nie wiesz o której zacząłeś pracę wczoraj? Nie wiesz czy po zakończeniu dnia pracy wyszła ci pauza jedenastogodzinna? Jeżeli zacząłeś o 7 rano to musiałeś zakończyć do 20 godziny, aby jak piszesz zrobić odpoczynek 11 godzinny, jest to przykład bo nie wiem o której zacząłeś. Jeżeli przerwałeś odpoczynek to należy zrobić wydruk i opis logiczny, najlepiej prawdziwy, bo musiała być jakaś przyczyna. Chyba nie była pod wpływem czegoś tam, a jeżeli tak to wpisać coś o nakazie przestawienia przez policję, lub że poczułeś się zagrożony i przestawiłeś się w bezpieczne miejsce. Zastosowałbym wytyczną numer 3, Artykuł : 4 lit. d) i f) rozporządzenia (WE) nr 561/2006. Tak ja bym opisał. Podpis czytelny Twój też musi być. Wydruk należało zrobić po przestawieniu pojazdu, przynajmniej tego dnia co się stało, a nie jutro. Nigdy nie zapłaciłem mandatu za opis.
~arek
Rozpoczolem dzien o 10:42 zakończylem prace 23:38 na tachografie wbilem normalnie zakończ dzien, siedzialem w aucie po czym przyszedl gosciu i powiedzial ze nie wyjedzie wiec przestawilem sie w inne miejsce no i przerwalem pauze tym samym chyba przekraczajac te 13 godzin pracy, a musialem zrobic 11godzin pauzy i jak odjechalem juz w bezpieczne miejsce to tylko przelączylem na lóżko nie rozpoczynalem od nowa dnia ani nie zakańczałem nie zrobilem wydruku ani nic bo nawet nie wiedzialem jak to opisac
~bezstresowy
wydruk
opis
na polecenie ( napisac kogo ) , musial przestawic pojazd w celu ( napisac cel )
art 12 rozp 561/06
podpis ( czytelny )

milo byloby gdyby osoba nakazujaca przestawienie tez sie podpisala czytelnie i podala nr telefonu do siebie
no, jakby mial jeszcze pieczatke..

aha, pauze liczysz od poczatku
~bezstresowy
aa. zastawiles wyjazd innemu kierowcy.
to jestes de*il
~Ktoś
Wiem żeś zrobił o. k., doczytałem to później po napisaniu posta. Pewnie zmieściłeś się w 15-stu godzinach tzn do 1:42 przestawiłeś pojazd i wyszła że tak nazwę czwarta dziewiątka. Nie miałeś w tygodniu 3 godź pauzy np. na załadunku lub rozładunku, a później normalnie kręciłeś dziewięć godź pauzy, bo wtedy wyszła by ci dzielona pauza regularna 3+9 i nie miałbyś czwartej dziewiątki. Wielu kierowców jeszcze robi pauzy na załadunkach chociaż tak być nie powinno. Może nie zatrzymają przez 29 dni, bo kontrolują 28 do tyłu i dzień zatrzymania. Nie są to duże kary za to, nie pamiętam i nie będę szukał, możliwe że 100 zł za godzinę skrócenia, we Francji chyba ze 135 euro. To jest czwarte skrócenie po tygodniowym odpoczynku, nie jest to takie straszne, wiem że jedna holenderska firma tak jeździ. Wydruk po odebraniu odpoczynku przez ciebie nic już nie da, więc nie ma co się przejmować do przodu. W Polsce jak kontrolują to pytają czy tacho o. k. jest, więc mów od razu to może odstąpi kontroli tacha, a sprawdzi stan techniczny. Każdy robi błędy.

-1

~Ktoś
Wycięło mi litery, napisałem że wiem że zrobiłeś o. k, a następne zdanie to pytanie czy 3+9 się nie zawieruszyło. Pozdrawiam.
~arek
No ok, dzieki za pomoc mam troche stresa bo jezdze dopiero 2tygodnie a tu takiego babola odwalilem na przyszłosc czlowiek sie bd pilnowac zeby nie bylo takiej sytulacji, oby tylko nie bylo kontroli i mandatu :),
Miłego weekendu
~Słoniu
~arek tak jak koledzy powyzej radzili wydruki na przyszlosc opisuj zaraz po przestawieniu pojazdu. Nigdy nie opisuj ze policja kazala Ci sie przestawic jezeli to nie mialo miejsca, bo jest to do sprawdzenia (np ruszasz rano i po chwili kontrola policji, ktora nadzoruje terytorialnie rowniez parking na ktorym stales i uwierz mi ze wtedy jak pokażesz taki wydruk to beda dociekac wsrod swoich kolegow co dzialo sie na tym parkingu ze kazali sie przestawic. Moze sie zdazyc raz na milion razy taka sytuacja ale jednak moze ).

~bezstresowy
20 18-02-24 15:43:03

"... milo byloby gdyby osoba nakazujaca przestawienie tez sie podpisala czytelnie i podala nr telefonu do siebie
no, jakby mial jeszcze pieczatke..
~bezstresowy
2018 -02-24 15:44:03 aa. zastawiles wyjazd innemu kierowcy.
to jestes de*il"

~bezstreso wy jedynym deb.. lem na tym forum to jestes chyba tylko ty

Mialem kiedys kontrole BAG, razem ze mna kontrolowali innego kierowce ktoremu ostatnio skonczyl sie czas pracy w czasie rozladunku, nastepnie zrobil wydruk z wykroczenia i podbili mu go pieczatka na firmie w ktorej mial rozladunek. Kontrolujacy stwiedzil ze takie wydruki moga podbijac pieczatkami tylko uprawnieni funkcjonariusze lub serwis i doje.. al gosciowi mandat. Stwierdził rownież, że gdyby nie pieczatka firmy obyloby sie bez mandatu.

~arek pamietaj w opisie staraj sie podawac :
-przyczyne
-miej sce
-art12. rozp561/2006 UE (w twoim przypadku)
-twoj podpis

zadne podpisy innych osob, numery telefonow (tak jak ten deb.. l radzil) i pieczatki (z wyjatkiem serwisu lub kontrolujacych) nie sia Ci potrzebne.

1

~Ktoś
Jak masz dostęp do auta to możesz zrobić wydruk z karty teraz, niech będzie, bo czasami szef chce mieć w papierach, i możesz go opisać paragrafem jak wyżej i przyczyna oraz podpis. Jeżeli robisz pauzę to taki wydruk w tej chwili może przez kogoś bardzo nie przychylnego zostać uznany za pracę i znowu przerwanie pauzy. A jeżeli chodzi o stres i kary to kiedyś miałem jak na Anglię jeździłem i to z Calais czasami po dwa razy dziennie do Dover naczepy ciągałem. To był stres na początku bo kary duże za imigrantów. Ale jak się stosowało do wytycznych firmy to kary były anulowane. Ja podchodzę że i mandat czasem też trzeba zapłacić, chociaż ostatni miałem w 2014 roku we Włoszech za wjazd pod zakaz. Pozdro.
~bezstresowy
przeczytaj sobie sloniu wytyczna KE nr3 a potem otwieraj gebe
~bezstresowy
zawsze glab ktory gowno wie, swoje racje motywuje : bo kolega mial kontrole...

2

~Zając Poziomka
Dla zapewnienia bezpieczeństwa pojazdu, ładunku, osób przesuwam odpoczynek poza okres doby w celu przejazdu po parkingu w miejscowości...

Art. 12
WE/ 561/2006
Czytelny podpis

Tak mi wytłumaczył inspektor.
Do wzorów opisów we wcześniejszych postach też nikt nie powinien się przyczepić
~arek
A jak to sie stalo w piatek 23. 02 to jak zrobie wydruk i opisze w poniedzialek to bd mialo to jeszcze sens?
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 44.222.249.19

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels