Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Praca w Niemczech dla kierowcy autobusu

ID: 229394


Cześć. Panowie, proszę o opinie na temat pracy kierowcy autobusu w Niemczech. Plusy i minusy zawodu. Szczególnie interesuje mnie realizacja zapewnień polskich pośredników dot. warunków pracy i wynagradzania. Teraz (piszę to w lutym 2018, nie wiem czemu na forum zniknęły daty Waszych wpisów) jest wysyp ofert pracy dla kierowców autobusów w Niemczech. Ja jestem już jedną nogą w DE, zbieram manatki i w ciągu kilku dni mam się przenieść (mam nagraną miejscówkę). Interesują mnie opinie na temat firm pośrednictwa jak Koncepcja, Sanrusen, EU-Workers, ImpactJob, UBT GmbH / UBT Personal i Personal Connection z Norymbergi.

Tylko błagam Was - bez lukru proszę. Jeśli jest OK, to proszę o info dlaczego tak uważacie. Ostatnio na niektórych polskich forach dot. powyższych firm jest sam lukier, nie jestem pewien, czy nie pochodzi on od pracowników wyżej wspomnianych agencji.

Posty (120)

~TransPOrtowy JEŁOP (!)
Zarobek u tzw Wroga jak to mówicie.
Kiero AUTOKARU dalekobieżnego: Od 2200-2500e do 3400-3700e. oczywiście po odliczeniach żeby było jasne. Obatele Niemieccy nie chcą drivować na dalekich.

1

~TIGER-BONZO
Elo benc Fanowie!. Skont takie info Jełop??. Co ja wiem to na autobusach jest 1800-2500euro BRUTTO. TAK BRUTTO! ELO benc benc.

1

~TransPOrtowy JEŁOP (!)
Komedia... :D

1

~TIGER-BONZO
Komedia +cyrk

1

DZIAD-TRANS
DE okolice Köln. Podstawa 2250-2500eu brutto + premie, dodatki, nocki i jak daleko. Około 2700-3200e na ręke.

-2

~TransPOrtowy JEŁOP (!)
C. D. N... Licytacji xD

1

~Margo
Cześć Stefan
Wybieram się do pracy do Niemiec jako kierowca autobusu. Chciałabym się z Tobą skontaktować i dopytać o parę spraw. Podaj proszę kontakt na jaki mogę napisać lub zadzwonić. Pozdrawiam Margo

1

~Margo
Do Stefana...
Mój email
karlaa00@op. pl
Proszę o kontakt
Pozdrawiam
Margo

1

~Margo
Martek
Proszę o kontakt
karlaa00@op. pl
Pozdrawiam MARGO

1

~robi
pracy jest u niemca jedyny problem to język.

1

~Margo
Znam język na poziomie A2 mam nadzieję że to na początek wystarczy, choc nie na tyle napewno żeby pojechac zupelnie w ciemno i bez problemu się dogadać. Przez agencje pracy nie ukrywam troche się boję. Najlepiej byłoby porozmawiać z kimś kto juz tam pracuje jako kierowca autobusu. Podpytac gdzie co i jak. Dlatego moją prosba ogromna o kontakt osoby która mogłaby i chciałaby coś podpowiedzieć.
Z góry dziękuję
Margo

1

~Stefan
@DZIAD-TRANS
Nie sądzę, że to niemożliwe. 2500 brutto to 1660 netto w klasie podatkowej 1 (osobno) lub 1900 w klasie podatkowej 3 (żonaty). Koszt zwolniony z podatku, firma może zapłacić maksymalnie 12 euro, 25 usług to 300 netto. mamy 2200 euro, jeśli jesteś żonaty, a twoja żona nie pracuje. Jeśli ona pracuje, to przychodzi w klasie podatkowej 4, która jest prawie taka sama jak w klasie 1, bez żadnych korzyści.
Dodatkowo, może dwie niedziele z dopłatą, teoretycznie firma może zapłacić 125% bez podatku, ale nikt tego nie robi. Ponieważ masz już bardzo duży bonus, więc masz 3000 netto.

1

~Stefan
@Jacek-Kuba
Nie jestem pewien, czy dobrze zrozumiałem...
Jeśli masz wrogów w Niemczech, pozostań tam, gdzie jesteś. Lub idź na wschód, może tam jest lepiej.

Ale w jednej rzeczy masz rację, kierowcy autobusów zarabiają za mało, w Lidl w kasie masz taką samą stawkę godzinową. Ale nie możesz dostać tych miejsc pracy z Polski, prawie tylko zatrudniają pracowników z wykształceniem jako sprzedawcy. Co ważniejsze, istnieje tylko godzinna praca w niepełnym wymiarze godzin. Nie warto, jeśli przyjeżdżasz z Polski.

Mam nadzieję, że zrozumiesz moje teksty. Czy wszystko jest napisane z tłumaczem...

1

~Stefan
Czy powiedziałem po prostu źle: niedzielna dopłata wynosi 50%.
125% jest na świętach państwowe

1

~Stefan
@Margo

Wysłałem wiadomość

1

MagnusSE75
Hej Stefan!
Czy mógłbyś odpowiedzieć na kilka moich pytań?

1. Jak daleko jest z twojej firmy do Rinteln?
2. Potrzebujecie pracowników na sezon letni, kiedy stali pracownicy biorą urlop?
3. Czy znajomość kilku języków jest dodatkowym atutem przy zatrudnieniu?

Dzi ęki za odpowiedzi na moje pytania :)

-1

~Stefan
Cześć Magnus,


1. Jak daleko jest z twojej firmy do Rinteln?

80km

2. Potrzebujecie pracowników na sezon letni, kiedy stali pracownicy biorą urlop?

Mieliśmy kierowcę, który był tutaj od kwietnia do października, zimą w Tajlandii ; -)
Zwykle istnieje stałe zatrudnienie i praca przez cały rok.

3. Czy znajomość kilku języków jest dodatkowym atutem przy zatrudnieniu?

W autobusie jest oficjalny język niemiecki... jeszcze :-)
Ale może wkrótce będziemy potrzebować również języka arabskiego

Pozdra wiam
Stefan

1

MagnusSE75
Dzięki Stefan. W takim razie to nie dla mnie. Chciałem połączyć długi (ca. 3 miesiące) letni urlop spędzając go z rodziną, która mieszka tam i popracować trochę na godziny. Stała praca niestety mnie nie interesuje, ale jeszcze raz dzięki za pomoc.

-1

~Stefan
Prosze bardzo...
W Rinteln jest firma Held Reisen. Nie znam nikogo innego, ale ty też jeździsz Flixbusem, może pytasz tam. Czy ty pracujesz w Hannover, nie wiem co ty chcesz robic... Linie czy Reise

1

~Margo
Stefan
przepraszam ale adres email źle podalam. Przeslij proszę wiadomość raz jeszcze na ten adres karlaa00@op. pl
Dziękuję
Pozdra wiam
Margo

1

~Margo
Do Stefana
Kasuje mi cały czas jedno " A " w adresie.
Tam jest 3 x A czyli karlaa00@op. pl

1

~Margo
Stefan jakieś czary... wyrzuca trzecie a z adresu...
Spróbuje jeszcze raz...
karlaa@op. pl

Gdyby znów zmieniło to jest karla plus jeszcze 2 x a plus 00. op. pl
Pozdrawiam
Margo

1

~Margo
Stefan
Ewentualnie proszę o wiadomość na email
malgorzata. pekalska@onet. pl
Dziękuję i pozdrawiam

Margo

1

~Fan clarksona
1400 euro na miesiac? To bardzo malo.. ja zarabiam w angli 2000funtow na miesiac a czasem wiecej..

1

~beny
Stefan możesz odezwać się do mnie mail beny79@onet. eu. Du kanst auf Deutsch schreiben:)

1

~Lukasz
Witajcie.
Ma ktoś może jakieś informacje odnośnie pracy w V-bus w Mannheim?

1

~Pestak
Witam wszystkich
Obecnie pracuję jako kierowca autokaru szkolnego, chciałbym zmienić pracę może nawet za granicą np. Niemcy ( zarobki w obecnej firmie to jakaś masakra 100 zł dniówka ) Takie są zarobki w powiecie Grudziądzkim przyczyną są emeryci P. K. S. Mają stałe emerytury i jeżdżą w prywatnych firmach za 80 zł dziennie... Tym samym zaniżają stawki... Powinni siedzieć w domach w bujanych fotelach ) Chciałbym uzyskać informacje jak naprawdę jest tam w Niemczech... Ofert jest mnóstwo... Proszę o info. osoby które już tam pracują jako kierowcy autokaru... Z góry dziękuje PESTAK

1

~kunegunda
juz wole u polskiego prywaciarza za najnizsza krajowa a to co pod stolem inwestowac w prywatna emeryture niz zagrosze * (1, 700 netto) i zyc jak zebrak w DE... NOI jak PaN W pl PODCZAS URLOPU. Po odliczeniu kosztow, mieszkania itp gowno zostaje. No i te plastikowe zarcie

1

~Fafik
1700e? Kto idzie do takiej roboty mając uprawnienia D? Przecież tam na miejscu trzeba się utrzymać. Dobrze się prezentować przed klientami, a czasami zagadać. Poza tym nie radził bym szukać pracy w biednych obszarach bo stawki też będą biedne.

1

martek
Cześć. To jest wątek mojego autorstwa i pozwolę sobie po roku pracy w Niemczech na dodatkowe informacje, pomocne wszystkim, którzy chcą iść w moje ślady.

W marcu 2018 w tym wątku pisałem: "Kasa - 2 000 brutto za 160 godzin, nadgodziny na Zeitkonto, chata na razie bez opłat, wiem, że rewelacji nie ma, ale to kwestia zaczepienia się, ogarnięcia niemieckiego do poziomu przynajmniej B1, potem można przecież pracę zmienić"

A teraz informacje w podpunktach.
1. Przyjechałem do Niemiec do pracy w marcu 2018 bezpośrednio do firmy autobusowej, NIE poprzez pośrednika.
2. Przez pół roku miałem chatę gratis (warunki podstawowe, ale wystarczające) - jednoosobowy pokój + bezpłatny internet, nie musiałem mieć swojego samochodu na miejscu.
3. Zarobki na papierze do listopada włącznie 2080 EURO brutto, od grudnia 2018 było to 2160 brutto, co na rękę dawało mi na I klasie podatkowej (czyli tej, którą dostaje zdecydowana większość ludzi) ok. 1 500 EUR.
4. Szybko zacząłem lepiej mówić i rozmawiać po niemiecku (przyjechałem z mizernym A1) i szef zaczął mnie doceniać lepszą pracą - wycieczki po Niemczech, do Francji czy Włoch, dodatkowe prace w niedziele (stawka godzinowa 50% więcej), czy delegacje - jazda zamiast pociągów. Realnie na 1 klasie podatkowej średnio w 2018 roku miałem NA RĘKĘ 1800 EURO.
5. Koszty życia w DE nie są zbyt wysokie, jeśli masz ogarnięte mieszkanie. Ja miałem mieszkanie free, więc na życie wydawałem maks 300 EUR na miesiąc (nie palę papierosów). Pozostawało ca 1200 EUR w kieszeni. Czy to dużo? Nie wiem, ale w mojej firmie nie było zbyt wielkiej ilości pracy, więc i nie harowałem jak wół.
6. Najbardziej lubiłem wyjazdy w delegacje, wtedy wpadała ładna dieta, można było coś zobaczyć, zmienić klimat.

POLECAM zatem na początku zaczepić się gdzieś, spokojnie przez rok nabrać doświadczenia i szkolić swój niemiecki (bo znajomość tego języka wśród Polaków jest nikła). Mój szef potrzebuje ludzi do pracy, więc w Internecie możecie znaleźć ogłoszenie po polsku (portal Jober. pl)

KILKA UWAG! WAŻNE!

1.
Większość przybywających ma w DE I klasę podatkową. Jeśli widzicie ogłoszenie, że ktoś oferuje stawkę brutto, to w necie są kalkulatory przeliczające to na netto.
I tak (przykład dla osoby z I klasy pod. + opłacany podatek kościelny)

2 200 brutto = ca 1 500 netto
2 400 brutto = ca 1 610 netto
2 600 brutto = ca 1 720 netto
2 800 brutto = ca 1 820 netto

Jak widzicie im wyższe brutto, tym więcej oddajecie w formie podatków i składek społecznych.

Do tego brutto wlicza się - stawkę za miesiąc (zazwyczaj liczba godzin na umowie x stawka za godzinę brutto) + wszystkie nadgodziny

WAŻNE! Wolne od podatków i składek społecznych są: diety, dodatki za pracę w nocy, niedziele i święta. WYBIERAJĄC OFERTĘ sprawdźcie, czy potencjalny pracodawca daje Wam możliwość zarobienia nieopodatkowanych pieniędzy (czy płaci dietę, czy ma pracę w niedziele, itp.. )

2.
Nie wszędzie płacą Urlaubsgeld i Weihnachtsgeld. Często prywaciarze tego nie płacą, a jeśli już to w okrojonej formie. Nie zawsze też państwówka to oferuje. Np. Deutsche Bahn daje tylko Urlaubsgeld (przynajmniej w regionie DB Mitte).
Za to często u prywaciarza masz więcej różnorodnej pracy, zwłaszcza jeśli on ma zarówno liniowe busy jak i turystykę. Prywaciarz jest zainteresowany, aby jak najszybciej spłacić leasing za busy, więc bierze każdą robotę. Takie DB ma w tym względzie stosunek obojętny.

Chcesz pojeździć wszystkim w Niemczech, mieć więcej godzin nadliczbowych, sprawdzić się w wielu rodzajach przewozów i móc wpisać to później w CV (jak będziesz chciał zmienić pracę) - szukaj prywatnej firmy, która ma zarówno komunikację podmiejską, jak i autobusy turystyczne.

3.
Niektóre firmy stosują system Zeitkonta.
Zeitkonto to jakby skarbonka, w której zamiast pieniędzy gromadzimy przepracowane godziny nadliczbowe. Jeśli pracownik w pewnym miesiącu pracuje mniej niż 35 godzin w ciągu tygodnia, różnica zostanie pokryta właśnie za pomocą godzin zgromadzonych na koncie czasowym. Pracownik dzięki godzinom nadliczbowym w Zeitkoncie może także wydłużyć płatny urlop ponad ustawową normę. Można też dostać wynagrodzenie za godziny nadliczbowe (ale takie pieniądze są opodatkowane - pisałem o tym wyżej).
więcej info: www. mondi-polska. pl/poradnik/zeitkont o/

4.
Każdy land ma swoje stawki dla kierowców. To są stawki najniższe, podstawowe. Nazywa się to Der Tariflohn lub der Tarifvertrag. Są landy, gdzie płaci się mniej (szeroko rozumiany wschód Niemiec, ale również Dolna Saksonia i Bawaria), są landy z lepszą stawką (np. Hesja czy Badenia Wirtembergia). Ale nawet w landach, gdzie podstawowe stawki są niskie można znaleźć firmy, które płacą znacznie powyżej (np. w Turyngii podstawowa stawka to ok. 12 EURO za godzinę, a są ogłoszenia, gdzie oferuje się 14, 50 EUR za godzinę)

5.
Jak szukać pracy w DE?

Jeśli znasz niemiecki na poziomie min. A 2 i umiesz napisać (lub zlecisz komus napisanie) CV i listu motywacyjnego to polecam stronę: s://con. arbeitsagentur. de/

Jeśli znasz niemiecki słabiej - wtedy ogłoszenia po polsku z portali typu jober. pl

6.
W DE nie ma znaczenia, czy jesteś Niemcem czy obcokrajowcem. Każdy dostaje podobne wynagrodzenie w oparciu o taryfę minimalną. Tak, zgadza się - również Niemcy zarabiają po 1 800 - 2 000 na rękę jako kierowcy. Tam, gdzie firmy płacą więcej niż wymagane minimum stawki netto są wyższe (to zrozumiałe).
I dlatego nowi ludzie z Niemiec nie garną się do tej roboty, bo:
a) koszt prawka kat. D to ca 10 000 EURO
b) średnie dochody kierowcy brutto na rok nie zawsze osiągają poziom średniego wynagrodzenia w DE (a od tego jest liczona emerytura)
c) w innych, lepiej płatnych branżach stawki są wyższe
d) system pracy - wczesne / późne zmiany, praca w weekend czy święta

7.
Najłatwiejsza według mnie jest praca w komunikacji podmiejskiej na przewozach szkolnych - z góry ustalone linie, minimalna sprzedaż biletów, minimalna komunikacja z pasażerem, linie "koło komina", w ciągu dnia pauza.

Nieco trudniej jest, gdy jeździmy liniami miejskimi lub podmiejskimi stałymi - wtedy i sprzedaż biletów jest większa (są różne rodzaje biletów) i klienci częściej mają jakieś pytania.

Jeszcze trudniej jest w jeździe zamiast pociągów - wtedy ludzie są zupełnie niezorientowani, bo zazwyczaj Deutsche Bahn wywiesza info na temat kursowania komunikacji zastępczej na niewielkich kartkach, nie daje żadnych wolontariuszy, którzy by informowali o zmianach, potem rzesza ludzi ciągle kierowcę pyta, o co chodzi (przez ostatni rok przejeździłem w takiej komunikacji 30 dni). Wystarczą jednak dwa dni jazdy i wiesz o co chodzi i jak odpowiadać ludziom. Gorzej jest, gdy komunikacja zastępcza jest uruchamiana z powodu zdarzeń losowych - wypadki kolejowe, wichury, itp...

Jeszcze trudniej jest w turystyce z Niemcami ( po kraju i za granicę). Bardzo często nie ma w busie pilota, zatem kierowca sam musi ogarniać wszystko. Często załogi są jednoosobowe. No i tutaj warto znać niemiecki na lepszym poziomie.

Najtrudniej wg mnie jest na Flixbusie. Jazda pod presją czasu (rozkłady są zazwyczaj pisane przez amatorów), zakorkowane autostrady i miasta, spore opóźnienia, przesiadający się klienci, sprawdzanie biletów i ew. sprzedaż.

-1

Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.139.72.200

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels