Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

MAN TGX EURO 6 460 CZY 500?

ID: 229242


Przymierzam się zakupu nowego ciągnika MAN TGX euro 6. Czy ma ktoś już jakąś opinie na temat silników 460 i 500??Ciągnik będzie w medze.

~dzik0207
*.neoplus.adsl.tpnet.pl

Posty (33)

~torreador
ADHD... no to teraz blysnales. Wcisneli Ci szrota bez topografii??? Brawo Ty!!! To dzieki tem systemowi autko mniej spala.

1

~torreador
Bierz 500 i nie przycinaj na 85, a bedziesz zadowolony.
~Krokodyl
mam 500 i 460 Volvo od 2014-2017 10 sztuk i szczerze nie polecam. Awaryjnosc bardzo wysoka.
~MŁODY90
MAN TO JEST DOBRY KOT NA PŁASKIE DACHY
TO CO ONI PISZA, JAK MÓWIĄ ŻE JEST 460, TO JEST 400KM, A JAK PISZE 500KM TO JEST 440, TO JUZ NIE SĄ TE AUTA KTÓRE BYŁY MOC JEST OGRANICZONA DPF, TŁUMIKI SRELE MORELE I TAKIE TAM
~MŁODY90
BRAŁBYM DAFA NOWEGO
trucking
~MŁODY90
2018-02-21 12:38:32 MAN TO JEST DOBRY KOT NA PŁASKIE DACHY
TO CO ONI PISZA, JAK MÓWIĄ ŻE JEST 460, TO JEST 400KM, A JAK PISZE 500KM TO JEST 440, TO JUZ NIE SĄ TE AUTA KTÓRE BYŁY MOC JEST OGRANICZONA DPF, TŁUMIKI SRELE MORELE I TAKIE TAM
~MŁODY90
20 18-02-21 12:39:15 BRAŁBYM DAFA NOWEGO

Mamy w firmie od niedawna nowego XF 530 i nowego TGA 500 z 14-biegową skrzynia od Scanii. Co do komfortu w kabinie (jazda, mieszkanie) to Daf zdecydowanie wygrywa, ale jeśli chodzi o silnik to Man z Dafem robi co chce. Spalanie mają podobne ale jeszcze się układają
~torreador
To jakie spalanie na tym Manku?
~torreador
Trucking, to bylo pytanie do Ciebie
~torreador
ADHD... teraz, na postoju dokladnie przeczytalem Twoje wypociny... 10lat i wiekszosc na Manku, a dales sobie wcisnac taki szrot?... dosc bogata wersja:) bez topografii, bez retardera... Na czym polega wg. Ciebie ta bogata wersja???
mietek17
Dzięki chłopaki za małe info lecz wciąż nie wiem jaką decyzje podjąć. Jutro będę konfigurować MAN, zobaczę jak to wygląda "po mojemu". Nie po raz pierwszy czytam opinie o awaryjności Volvo i trochę mnie to dziwi lecz informacje z pierwszej ręki są bezcenne. Gdyby ktoś mógł dorzucić jakieś opinie od siebie w kwestii MAN TGX 500 XXL oraz Volvo FH 500 Glob będę wdzięczny. Pozdro
~Kamil
Wez to, na no Cie będzie stać. Ja bym wzial MANa 500, ale, gdybym mial więcej środków kupil bym Volvo. Man dobrze sie prowadzi, dobrze wchodzi w zakręty, jest malo awaryjny, nigdy mnie nie zawiodl, oprocz wiazki abs, ale na wiosce szpanu nie zrobisz.
~torreador
Mietek... jezeli zalezy Ci na kierowcy, to Maniek... wiecej miejsca, troche wystajaca lodowka, ale nie ma tragedii. Spalanie... std. wygrywa Volvo, mega Maniek. Volvo nie do konca poradzilo sobie z problemem baterii, tutaj Maniek wypada lepiej. Tylko nie pakuj sie w Manka bez topografii i retardera, jak ADHD...
pawel744
W serwisach volvo podobno kolejka 5 dni.
To już chińskie auto
trucking
~torreador
2018-02- 21 17:10:00 To jakie spalanie na tym Manku?

torreador - to zależy. My robimy dwa rodzaje roboty z kontenerami: miasto i trasy. Miasto jak kurierka, bierzesz kontener jedziesz parę km do klienta, czasem wracasz od niego z pustym, czasem solo, pobierasz następny i tak w kółko. Spalanie na takiej robocie oscyluje koło 38lit według kompa, zarówno w Manie jak i w Dafie. Trasy też nie są nie wiadomo jakie, od 200 do 600km sporadycznie coś dłuższego się trafi, Dania lub gdzieś na Schwarzwald. W zależności od wagi komp pokazuje między 26 a 30 lit. Nie liczyłem z tankowania bo nigdy mnie to nie interesowało. Ale Man ma raptem nieco ponad 20tyś km najechane więc teoretycznie jeszcze się układa.
~ostrowiec
Maniek jest ok i moim zdaniem 460 km wystarczy na standardową robotę. Pytanie jak długo chcesz go mieć czy np 5-10 lat czy max 3-4 lata (okres spłaty leasingu). Jak do 3-4 lat to każdy koń będzie dobry jak dłużej będzziesz musiał o niego dbać i na pewno wymieniać olej częściej niż zaleca producent. Producent zaleca wymiane co 80-100 km. Ja bym to skrócił o połowę. Wymiana samego oleju z filtrami w ASO ale bez przeglądu to jakieś 1500 netto. Najważniejsze musisz wyczuć auto. Każdą E6 wykręcisz niskie spalanie ale musisz zobaczyć kiedy ma maksymalny obrotowy i kiedy najlepiej idzie. A i taka uwaga Man nie lubi gór i stromych podjazdów ; )
~Kier
U mnie szef zamowil w zeszlym tygodniu 3 liazy. Mamy jeszcze we firmie 4 jelcze. Ogolnie to najlepsze spalanie wychodzi u Staska na kamazie. Ostatnio jak jechal z Moskwy pod Madryt to spalanie wyszlo mu niecale 27l/100 z 15 tonami ladunku. Dobre spalanie ma jeszcze Tadek w Skodzie. Z tym ze on jezdzi najdalej pod Lion, takze Hiszpanskich gorek nie widzi. Ja to bym na waszych miejscach zamowil Kamaza. Spalanie dobre, polbiegi posiada no i ten komfort jazdy... Bezcenne.
~CYCU
MAN JEST BARDZO CIENKI PO GÓRACH PO RÓWNYM TERENIE ŁADNIE SOBIE RADZI ALE PO GÓRACH JEST CIENIZNA
~Krokodyl
~mietek 17, od 20 lat mamy Volva. Tez je naprawiamy. Taka tandete jak teraz produkuje Volvo i Renault to jeszcze nie było. Jak dasz maila moge Ci napisac czego sie mozesz spodziewac z ktorego rocznika auto.
~Krokodyl
jak nasz szef chce zmienic Volvo po takim okresie wspołpracy, to o czyms juz swiadczy.
ADHD
~torreador Jak byś umiał czytać ze zrozumieniem to wiedziałbyś, że kupiłem auto z 2017r. a więc ktoś sobie je skonfigurował pod siebie i nie odebrał a więc musiałem brać to co było a zostały pod koniec lutego już tylko 3 szt. pod mege na cała Polskę, no chyba, że mi załatwisz to samo z retarderem to z chęcią dopłacę te 2-2, 5 tys. eur za retarder. Ja was ludzie na tym forum nie rozumiem, ktoś coś napisze zaraz hejt (nie twierdze że wszyscy), owszem z 10 lat prawie 8 na manie (tga/tgx w pierwszej wersji) z retarderem i bez ale żaden nie miał topografii nigdy na tym nie jeździłem ale wiem że chłopaki to wyłączają bo mają dość kurew sypiących się za nimi jak każdą bele górkę pokonują na szczycie z prędkością 70 km/h lub mniej ja dziękuje za taką jazdę jak będę chciał to sobie sam odpuszczę na szczycie i będzie to samo, nie twierdze że jakby było w cenie to bym się nie cieszył ale mi to akurat do szczęścia nie jest potrzebne, co innego retarder to już bajka :) ale skoro nima to trza się cieszyć z tego co ma a ma kolor w całości, pakiet chrom, ledy, halogeny, doświetlanie zakrętów, kabina w 4 punktach na poduchach, opony michelin, climatronik a nie zwykła klima, ten duży wyświtlacz 7" z navi i jakimiś tam bajerami i kabine w srodku w dwóch kolorach z beżowym środkiem na desce oraz wyrkami w takim samym kolorze (wnętrze nie jest takie przygnębiające :) ) Ja się ciesze z tego co mam, tym bardziej że w dobrych pieniądzach, dowiedz się ile takie coś kosztuje z rocznika 2018 bo ja zrobiłem wywiad w man Kraków i 81 tys. eur może ci braknąć czyli ok 40 tys więcej !!. Duży plus manów nowych z tego roku to lodówka schowana w całości pod łóżko oraz dodatkowa szuflada pod łóżkiem oraz brak panelu z pokrętłem, obok fotela zostało to przeniesione na deskę rozdzielczą, duży plus jak dla mnie.

Co do volva to jeździłem trochę chinką oraz kila tyg. nową 500, i powiem jedno komfort i poczucie jedności z autem za kierownica zajebiste, mowa o nowym volvo, wygląd super kozak w środku też ok, ale żeby w nowym aucie za tyle pieniędzy nie można było przespać spokojnie 8-9 godzin bo na niemcu przy ok 0 po kilku godz. wyłącza się webasto wodne aby oszczedzać baterie to już szczyt szczytów to samo było w chince myślałem że w nowym już coś z tym zrobili a tu nawet chyba gorzej jest. Jak to takie prądożerne to powinni 4 aku dawać do nich, zaznaczam że na postoju tylko szybkie jedzonko toaleta i spać bez przetwornicy i dyskoteki w kabinie przy użyciu całego oświetlenia, już nawet nie chce myśleć co by było przy postoju zimą w alpach lub Skandynawii lub gdyby powróciły nie tak dawne znowu prawdziwe zimy z poprzednich lat !! aha po webascie wyłącza się też lodówka ale to już mniejszy problem bo ona już izolowana i nie ociepli się tak szybko, w manie nikt lodówki na weekend nigdy nie wyłączał i zawsze wszystko było ok a zrób tak w volvie powodzenia życzę :D, do tego auta trza mieć dobre kable a najlepiej rozruch z agregatem :D
ADHD
Aha recenzja tgx 460 za kilka 3-4 tyg. jak ruszę nim w trase, podobno komfort i ergonomia za kierownicą plus prowadzenie nie gorsze niż w volvo, może nie będę obiektywny ale na pewno napiszę jak się tym jeździ.

I jeszcze jedno u Natanka bardzo sobie chwalą mana, wzięli tego ok 20 szt jakiś czas temu i teraz znowu zamówili coś koło tego, volva zdarzało się że stawały w trasie many nigdy, tylko oleje filtry i jazda, nie na darmo man jest 5 rok z rzędu najmniej awaryjną cięzarówką, wiadomość nie zasłyszana tylko z pierwszej ręki dobry znajomy jeździ tam 4 lata i wie co mówi, spalanie też nie najgorsze. Do tego dochodzi super serwis najgęściej go w Polsce i niemcu, ceny serwisu i części sporo tańsze niż w volvie scani czy nawet mercedesie bo to też porównywałem. Mało nie wziołem prawie 2-letniego mercedesa od Zasady z roczną gwarancją na układ napędowy ale na szczęście wzieli mi go spod nosa, chcieli 265 tys netto 128 tys przebiegu na sprężynach kabina biały, a tu mam za 35 tys. więcej nówke sztukę z salunu ; ) z 3 letnią gwarancją, co prawda kabina w mp4 to nie to samo co przestarzały już man ale za ta kasę i na tych warunkach dużo bardziej wolę mana, nowa wersja ma być w 2020 r. :D
~Mannn
460 w zupełności Ci starczy no chyba, że zależy Ci na prestiżu to 500 nie powiem idzie jak przecinak, górki łyka jeżdżę to wiem. To w sumie te same silniki D26 dobre i sprawdzone. Jak zalezy Ci na bezawaryjnosci to na pewno wybór ok a jak masz trochę więcej szmalcu to warto wziąść retarder brzytwa po prostu a z bajerów polecam system man audio bajka jak to gra. Szerokości
~pks
adhd skoro cfaniaka walisz że " z retarderem to z chęcią dopłacę te 2-2, 5 tys. eur za retarder. "
i tak chętnie dopłacisz, to dlaczego nie kupiłeś sobie nowego trabanta?
~Matti
ADHD jak się sprawuje Man?
~Driver C-ów
Man tgx 500 XXL pod mega szału nie robi i spalanie wcale nie za specjalne. Jezdze po testowym manem praktycznie w full opcji z przebiegiem 40000km i powie ze liczyłem na wiecej... obecnie jeszcze jadę na serwis z naczepą bo wydaję mi sie ze nowa naczepa ma problem z hamulcami i spowania (hamuje) MANa dziwne trochę bo to naczepa dopiero odebrana z fabryki ale po weekendzie sie okaza i dam znać. Wczesienj byla u nas testowka i po Słowacji z ciężkimi ladunkami zamknęła sie w 30L a teraz mam 37 :)
~Da_las
Driver C-ów, sprawdz geometrie osi w naczepie. To, ze jest nowa nie znaczy, ze katy sa dobrze ustawione.
~Paweł R.
torreador - jeżeli uważasz, że ciągnik bez wgranej topografii auto będzie dużo paliło to jak Ty jeździłeś kiedy tego w ogóle nie było??? Pewnie nie wyrabiałeś ze spalaniem...
~Stefan
Ja jezdze Man z 2018r, 460 i tez 500km... Auta w najwiekszej kabinie ale nie megi. Trasy glownie po Niemczech, malo gorek spalanie podobne w granicach 26-28l, chyba odrobine wieksze w 500km... 460 tez daje rade w porownaniu z 440 jest ogromna roznica mocy... Awarii poki co brak, ale auta maja dopiero po 60 tys przebiegu. Maja retarder i skrzynie od Scanii, lodowka jest juz inna, calkiem schowana pod łóżkiem, klima postojowa schowana w lewym schowku ale za to bardzo wydajna swietnie chlodzi latem i pobiera malutko prądu.. Jezdzilem juz chyba wszystkimi markami i powiem ze manik tak skonfigurowany jak w firmie ktorej pracuje jest naprawde super, nie bedziesz załował. Pozdrawiam i zycze milego uzytkowania
~Kuba500
Witam szef kupił MAN TGX 500 odebrałem go w styczniu 2019 roku wcześniej jeździłem MAN TGX 480 z 2014 roku Powiem tak dodano 2 biegi mam 14 stopni w skrzynie automatyczną auto jeździ pod chłodnią. Nadal jest problem z osłoną słońca na przednią szybę od słupka do osłony jest prześwit taki sam jak w starym modelu i jeszcze wcześniej około 4 do 5 cm co przy mocnym słońcu daje się we znaki. Mimo tego że schowali lodówkę pod łóżko to nie ma stolika w sumie On aż tak nie był potrzebny największą zagadką jest hamulec ręczny bo przecież panel do przełączania biegów zrobili tak jak w Daf a hamulec ręczny zostawili tam gdzie był po co? Ogólnie autko zbiera się bardzo fajnie Jest wiele innych udogodnień według nie wygodniejsze łóżko Może to kwestia zmiany materaca Nie wiem. Najgorszym zastosowaniem Według mnie jest tryb podczas jazdy tak zwany Eco który włącza się przy tempomacie nawet na prostej drodze bo rozumiem że chodziło o to że jak jedzie się z górki to siłą grawitacji autko do ostatnich sekund wdrapywać pod górkę się sam a gdy ciągnik czuję już opór silnik załącza się bo Przypominam że on jest w trybie uśpienia jakby na luzie co tak naprawdę byłoby fajne jeżeli spełniałaby swoją funkcję niestety tak to nie działa nawet na prostej drodze potrafi włączyć się tryb Eco czasami w ogóle nie czując tego ale Łatwo się domyślić jak wyprzedzają się inne ciężarówki kompletna tragedia. Rozmawiałem ze znajomym i w Scania jest tak samo. Teraz trochę pochwał jeżeli chodzi o silnik w skrzynie biegów chodzą razem jak zegarek Rolex idealnie to jest plus tego auta wielki minus 100 tryb Eco Pozdrawiam
~Ewa
Czy można do man tgx 500 włożyć silnik 460.
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 44.222.149.13

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels