Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Od kilku dni do 1, 5 godziny, czyli jak zmieniła się odprawa celna

ID: 226667


Długopis, kalkulator, maszyna do pisania, brudnopis, dwa grube tomy taryfy celnej i kilka formularzy dokumentów odpraw celnych SAD (Jednolity Dokument Administracyjny), tak wyglądały moje narzędzia pracy, gdy rozpoczynałem swoją przygodę z zawodem agenta celnego, a był to rok 1994.

~etransport.pl

Wątek dotyczy tej informacji prasowej

Posty (6)

~młodszy driver
Nie chce być złośliwy ale muszę. Porywająca historia. W dzisiejszych realiach clenie to jedna wielka loteria uzależniona od humoru i dnia fazy cyklu Pani w agencji- lub Pana co gorsza. Pytanie jakie mi się nasuwa, skoro macie tak cudowne systemy i programy dlaczego jednej agencji załatwienie formalności trwa faktycznie godzinę a w innej pół dnia szczególnie gdy dotyczy to tego samego produktu z tego samego kraju... W tym miejscu pozdrawiam kolegów z herbacianych kontenerów w Chorzowie ; )

-1

katharsis
Przeczytałam tekst "na wdechu", bo przed oczyma przeleciały mi własne doświadczenia z pracy w agencji celnej. Załapałam się na wspomniane lata 90. te/ich końcówkę.

~młodszy driver, faktycznie jesteś młodszy, skoro nie ogarniasz specyfiki tej pracy, a na kobiety patrzysz przez pryzmat "faz cyklu".

1

trucking
~młodszy driver, faktycznie jesteś młodszy, skoro nie ogarniasz specyfiki tej pracy, a na kobiety patrzysz przez pryzmat "faz cyklu".

... ale trochę racji ma...
Dla przykładu: odprawa końcowa kontenera na Waltershofie: jestem 5 w kolejce, kwitnę 4 godziny.
Taka sama odprawa (ten sam towar, do tego samego klienta) na Widhukaiu - przede mną 10 osób, cała wizyta pół godziny. Jak nie ma kolejki to nawet 15min pauzy nie wychodzi.
Nie jest to regułą, ale bywa tak często.
katharsis
A agencje celne mają takie samo obłożenie? Czasami jest dużo pracy "niewidocznej" dla klientów, a sama nie przerobi się. Nie chcę bronić wszystkich, bo zapewne opieszałość również zdarza się, ale po prostu wiem, że nieznajomość charakteru pracy często generuje niewłaściwy jej obraz.
trucking
Nie wiem jak obłożenie w agencjach... Ale z mojej strony wygląda to tak: ładuję u klienta kontener, po 20 minutach dostaje wszystkie papiery łącznie z celnymi i mogę lecieć do portu. W innej firmie czekam 2h na cynk od szefa (on z kolei czeka na potwierdzenie od celników) i bez żadnych papierów (po za moim kwitem załadunkowym) jadę oddać kontener. Dlaczego tak jest nie wiem i nie wnikam. Tak jest i tyle. Odprawę końcową robię sporadycznie, częściej T1 przy pobraniu pełnego kontenera ale to jest pikuś. A co do tej nieznajomości charakteru pracy generującej niewłaściwy jej obraz... to chyba jest wszędzie w większości zawodów.
katharsis
Pełna zgoda odnośnie ostatniej kwestii. Ktoś dwa razy wsiadzie do autobusu miejskiego i sądzi, że zna się na pracy kierowcy, posiedzi w kolejce w przychodni - może być ekspertem od medycyny, zatrzyma go drogówka - mógłby pisać poradniki o pracy policji itd.
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 18.191.202.45

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels